Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΜΑΡΙΑ Θ. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ | 4 Δεκεμβρίου 2009, 17:26
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κ. Υπουργέ, θα ήθελα να θέσω ένα ζήτημα που ούτως ή άλλως απόλυτα δεν ταιριάζει σε καμία από τις σελίδες διαβούλευσης, αλλά σίγουρα έχει άμεση σχέση με τους διορισμούς και τις τοποθετήσεις των εκπαιδευτικών. Μας ειδοποιήσατε πρόσφατα να προβούμε σε υποβιβασμούς σχολείων όπως ορίζεται από την ισχύουσα νομοθεσία... Μήπως ήρθε επιτέλους η ώρα να προβούμε συλλογικά και υποχρεωτικά σε συνενώσεις όμορων σχολείων; Δεν είμαι οικονομολόγος αλλά θεωρώ πως απλά μαθηματικά μου χρειάζονται για να καταλάβω ότι έτσι το Υπουργείο μας θα εξοικονομήσει πόρους (λειτουργικά έξοδα, επιπλέον διορισμοί, μετακινήσεις στελεχών). Επίσης υπάρχουν και τα καθαρά παιδαγωγικά οφέλη (φοίτηση μαθητών σε άρτιες σχολικές μονάδες, πιο ομαλή λειτουργία ολοήμερων σχολείων, αποδοτικότερη συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών, καλύτερη εφαρμογή καινοτόμων δράσεων, κοινωνικοποίηση των μαθητών, ευρύτερη παροχή υπηρεσιών στήριξης των αδύναμων μαθητών....και η λίστα νομίζω δεν έχει τέλος!!!). Μήπως να το υπολογίσουν οι οικονομολόγοι μας κι αν προκύπτει το σχέδιο αποδοτικό όσον αφορά στην εξοικονόμηση πόρων να το επιχειρήσουμε χωρίς να υπολογίσουμε το πολιτικό κόστος; Εξάλλου το όποιο πολιτικό κόστος πιστεύω πως θα είναι βραχύχρονο αφού οι ίδιοι οι γονείς όταν δουν τη διαφορά στις παρεχόμενες υπηρεσίες ενός 1/θεσίου κι ενός πλήρους 6/θεσίου σχολείου θα υποστηρίξουν την κίνηση. Δεν το χωράει ο νους μου ότι για 3η συνεχόμενη χρονιά επισκέπτομαι σχολεία σε κάμπο που απέχουν μεταξύ τους ανά 3 χιλιόμετρα το ένα από το άλλο και είναι της οργανικότητας: 6/θέσιο, 2/θέσιο, 3/θέσιο, 4/θέσιο (όλα για υποβιβασμό), αλλά όποιες προσπάθειες κι αν έγιναναπό μένα, από προκατόχους μου κι από άλλα στελέχη της εκπαίδευσης -Προϊσταμένους Γραφείων και Διευθύνσεων- καμία προσπάθεια δεν καρποφόρησε. Μήπως να πάψουμε να το αφήνουμε στο φιλότιμο των γονιών ή στην καλή/κακή μας τύχη (πότε θα σταματήσουν να κάνουν παιδιά για να κλείσουν από μόνα τους τα σχολεία;) Δεν είναι δυνατόν να στέκουμε αμήχανοι μπροστά στο επιχείρημα "Μη μας κλείσετε το σχολείο κι ερημώσει το χωριό μας"!!! Πρέπει να ξυπνήσουμε απ' αυτό το όνειρο και ν'αντιμετωπίσουμε την αλήθεια: Δεν ερημώνουν τα χωριά όταν κλείνει το σχολείο. Όταν τα σχολεία κλείνουν, τα χωριά είναι ήδη έρημα...Και δε θα γυρίσουν, όχι δε θα γυρίσουν οι άνεργοι νέοι στα χωριά τους για να στείλουν το παιδί τους σ' ένα 1/θέσιο σχολείο με 6 τάξεις κι ένα δάσκαλο που όση εμπειρία και να διαθέτει θ' αναρωτιέται μέχρι το τέλος της χρονιάς πώς να διαχειριστεί τον ελάχιστο χρόνο του... Μαρία Θ.Παπαδοπούλου Σχολική Σύμβουλος Π.Ε.