• Σχόλιο του χρήστη 'Φώτιος Μ. Βλάχος' | 16 Αυγούστου 2016, 17:40

    Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, αξιότιμοι κ.κ., Ο Σύλλογός μας προσβλέπει στην παρέμβασή σας για την τροποποίηση της ανάθεσης μαθημάτων των Εργαστηρίων Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.), την ενεργοποίηση του άρθρου 20§3δ (Ν. 3699) με τη δημιουργία κάποιων οργανικών θέσεων Π.Ε. 72 και την προσθήκη αυτού στους κωδικούς διορισμού του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, ενέργεια που θα διευκολύνει την πρόσβαση των αποφοίτων μας και σε άλλες δομές και θα άρει την αδικία σε βάρος εξεικευμένων επιστημόνων που μένουν πολλά χρόνια αναξιοποίητοι. Ειδικότερα στη βάση του αναλυτικού προγράμματος σπουδών του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής (Ε.Κ.Π.) - Συνεχούς Εκπαίδευσης και των διατάξεων του N. 3699/02-10-2008, του Ν. 3794/04-09-2009 και του Π.Δ. 76/21-03-2002, ζητούμε την ένταξή μας στους πίνακες Α’ Ανάθεσης του μαθήματος «Κοινωνική Επαγγελματική Αγωγή» και των εργαστηριακών μαθημάτων «Αυτόνομη Διαβίωση» και «Προεπαγγελματικές Δεξιότητες». Προτείνουμε επιπλέον την προσθήκη του Π.Ε. 72 στη Β’ ανάθεση της Γλώσσας και των Μαθηματικών, καθώς και την πραγματοποίηση της πρακτικής άσκησης των τελειοφοίτων ΠΕ 72 σε δομές Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Αναλυτικότερα την παρουσία μας στους εν λόγω φορείς τεκμηριώνει ο Ν. 3699, αφού κατά το άρθρο 3 «Συνιστάται κλάδος Π.Ε. 72 (Εκπαιδευτικών Ενηλίκων) που βρίσκονται εντός ή εκτός του πλαισίου των ΣΜΕΑΕ, ο οποίος προστίθεται στους κλάδους των εκπαιδευτικών Ε.Α.Ε. της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, για τις ΣΜΕΑΕ που προβλέπονται στο άρθρο 14 του ν. 1566/1985». Επιπλέον κατά το άρθρο 8§1δδ «…στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. μπορούν να διδάσκουν και εκπαιδευτικοί ενηλίκων Π.Ε. 72 με απόσπαση ή οργανική θέση που συστήνεται για το σκοπό αυτόν». Ωστόσο το Π.Ε. 72 δεν έχει μέχρι σήμερα οργανικές θέσεις (σχ. Ν. 3699 άρ. 8§1δδ), ούτε εμφανίζεται στους πίνακες ανάθεσης μαθημάτων των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., παρά τις κείμενες διατάξεις. Η δυνατότητα διδασκαλίας των παραπάνω μαθημάτων στοιχειοθετείται από το Προεδρικό Διάταγμα υπ’ αριθμόν 76/21–3–2002 που αναφέρει πως: «…Ο πτυχιούχος της παραπάνω κατεύθυνσης με τις εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις του ασχολείται, είτε αυτοδύναμα, είτε σε συνεργασία με άλλους επιστήμονες, στο δημόσιο και ιδιωτικό τομέα: .α) Σε προγράμματα εκπαίδευσης, κατάρτισης και επιμόρφωσης ενηλίκων, .β) Σε οργανισμούς, φορείς δημοσίου και ιδιωτικού τομέα που ασχολούνται με τον επαγγελματικό προσανατολισμό ή απασχόληση και την επαγγελματική και κοινωνική ενσωμάτωση μειονεκτουσών ομάδων…», αλλά και από το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Τμήματος σύμφωνα με το οποίο οι πτυχιούχοι, Κλάδου Π.Ε. 72 διδάσκονται κατά τη διάρκεια των σπουδών τους έναν ικανό αριθμό μαθημάτων, που τους καθιστούν επαρκώς και κατάλληλα καταρτισμένους ώστε να διδάξουν τα ως άνω μαθήματα σε μονάδες Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. Μάλιστα στην περίπτωση του μαθήματος της «Κοινωνικής Επαγγελματικής Αγωγής», αλλά και της «Αυτόνομης Διαβίωσης» η ανάθεση συμπεριλαμβάνει το Π.Ε. 10 με το οποίο έχουμε αντιστοιχία βάση του Ν.3794/04-09-2009 (άρ. 39γ). Θα μπορούσαμε, λοιπόν, να συμμετάσχουμε στη διαδικασία επιλογής με το αντίστοιχο, αλλά όχι με το οικείο Π.Ε. Η διδασκαλία Προεπαγγελματικών Δεξιοτήτων τεκμηριώνεται πέραν αμφιβολίας από το επιστημονικό υπόβαθρο των αποφοίτων μας, με συγκριτικό πλεονέκτημα τη γνώση και της Διδακτικής Ενηλίκων και οπωσδήποτε ανώτερα επιστημονικά εφόδια από τα επιλεγόμενα έως τώρα Π.Ε. Πέραν των παραπάνω τεκμηρίων ο Ν. 2718/2000, άρθρο 3 προβλέπει την ύπαρξη κλάδου Π.Ε. 22 Επαγγελματικών Συμβούλων (δεν υπάρχει σχετικό πτυχίο στην Ελλάδα), ενώ η Υ.Α. υπ. αριθμ. 91076/Γ6/2002 (ΦΕΚ 1262/Β΄26-09-2002) προβλέπει συγκεκριμένα έναν επαγγελματικό σύμβουλο ανά 25 μαθητές Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., αντικείμενο που θα μπορούσαν κάλλιστα να αναλάβουν οι πτυχιούχοι Π.Ε. 72. Ως τώρα η πρόσβασή μας στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. δεν είναι δυνατή ούτε με τη διαδικασία της μετάταξης πτυχιούχων που έχουν διοριστεί συν τω χρόνω σε άλλες υπηρεσίες (π.χ. Υπ. Εργασίας), αφού ο Ν. 3699 (άρ. 20§3δ) προβλέπει ότι: «οι εκπαιδευτικοί του κλάδου ΠΕ 72 τοποθετούνται με διορισμό, μετάθεση ή απόσπαση στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και απασχολούνται στην υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και επιμόρφωσης ενηλίκων πολιτών με ή χωρίς αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που σχεδιάζονται και εκπονούνται από τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης ή από οποιονδήποτε άλλον επίσημο κρατικό φορέα έχει την ευθύνη σχεδιασμού και εκπόνησης ανάλογων προγραμμάτων». Είναι ξεκάθαρο πως υλοποίηση των προγραμμάτων αυτών θα απαιτήσει την επιστημονική μας υποστήριξη για την ενίσχυση της δια βίου Ειδικής Αγωγής. Εκτιμούμε πως η παρουσία επιστημόνων που δύνανται να αναλάβουν περισσότερες ενότητες μαθημάτων διευκολύνει τη λειτουργία των Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. και μπορεί να συμβάλει στην αποτελεσματικότητα, στην απορρόφηση κονδυλίων μέσω ευρωπαϊκών προγραμμάτων και στην εξοικονόμηση πόρων. Άλλωστε η μελλοντική δημιουργία ενός δικτύου υποστήριξης της σταδιοδρομίας με ενδιάμεσο κρίκο τους επιστήμονες ΠΕ 72 θα μπορούσε να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην πορεία των μαθητών Ε.Ε.Ε.Ε.Κ., θα περιόριζε βαθμιαία την εξάρτησή τους από το Κράτος και θα ικανοποιούσε τα σχετικά αιτήματα των γονέων. Εναλλακτικά θα μπορούσε να τοποθετηθεί ένα άτομο με αυτά τα καθήκοντα σε κάθε ΚΕ.Δ.Δ.Υ. προκειμένου να συνεργάζεται με γονείς και μαθητές. Τέλος, καταλυτική θα ήταν η παρουσία μας στα Ι.Ε.Κ. Ειδικής Αγωγής με τη σύμφωνη γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (βλ. Απ.Πρακτ. ΙΕΠ 7/25-2-2016). Παρακαλούμε να λάβετε υπόψη σας τις προτάσεις μας στην παρούσα τροπολογία! Σας συγχαίρουμε για την πρωτοβουλία και σας ευχαριστούμε θερμά για το ενδιαφέρον! ΒΛΑΧΟΣ Μ. ΦΩΤΙΟΣ Πρ. Συλλόγου Αποφοίτων ΠΕ 72 Πα.Μακ.