Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Αγάπη Π. | 4 Δεκεμβρίου 2009, 18:27
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Είναι απαραίτητο πλέον να οργανωθεί και στη χώρα μας, όπως σε πολλές Ευρωπαικές χώρες αλλά και σε όλο τον κόσμο, ένα σύστημα Επιμόρφωσης Στελεχών πριν και κατά τη διάρκεια της θητείας των στελεχών, αξιοποιώντας είτε τη γνώση πολλών επιστημόνων από το χώρο της διοίκησης της εκπαίδευσης στη χώρα μας, είτε τη γνώση και την εμπειρία φορέων Επιμόρφωσης, όπως Παιδαγωγικό Ινστιτούτο,Εθνική Σχολή Δημόσιας διοίκησης, Οργανισμό Επιμόρφωσης εκπαιδευτικών κ.α Όσοι ενδιαφέρονται στο μέλλον να καταλάβουν θέσεις διοικητικές στην εκπαίδευση θα πρέπει υποχρεωτικά να επιμορφώνονται σε θέματα διοίκησης σε θέματα χειρισμού του ανθρώπινου παράγοντα και σε ψυχοπαιδαγωγικά θέματα και ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Ιδιαίτερα οι διευθυντές σχολικών μονάδων οι οποίοι θεωρούνται ως "ο σημαντικότερος παράγοντας που επηρεάζει την ποιότητα και της παρεχόμενης εκπαίδευσης" και "η ποιότητα της ηγεσίας που ασκεί ο Διευθυντής αποτελεί τον μοναδικό παράγοντα επιτυχίας της σχολικής μονάδας" σύμφωνα με σχετική αρθρογραφία-βιβλιογραφία και σειρά ερευνητικών αποτελεσμάτων σε ολόκληρο τον κόσμο,πρέπει απαραιτήτως να αποκτήσουν γνώσεις και ικανότητες διοίκησης πριν αναλάβουν τη διεύθυνση ενός σχολείου. Δυστυχώς πολλοί μαθητές και εκπαιδευτικοί υποφέρουν στη χώρα μας εξ' αιτίας της κακοδιοίκησης και αυτό είναι φυσικά σε βάρος της ποιότητας της μάθησης και της αποτελεσματικότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τα παραπάνω, σαφώς πρέπει να υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια στις κρίσεις των στελεχών,αλλά οι τίτλοι σπουδών ή το συγγραφικό έργο στη Διοίκηση της εκπαίδευσης, ή πολύχρονα σεμινάρια στη Διοίκηση να μοριοδοτούνται επιπλέον. Επίσης, η εμπειρία σε Διοικητικές θέσεις στην εκπαίδευση είναι πολύ σημαντική και πρέπει να προσμετράται.Η προυπηρεσία στην εκπαίδευση δεν νομίζω ότι πρέπει να αλλάξει. Σε ότι αφορά στην συνέντευξη,νομίζω ότι πρέπει να καταργηθεί, αλλά να βρούμε κάποιους άλλους τρόπους να αξιολογείται η επάρκεια και η προσωπικότητα του υποψηφίου. Τελειώνοντας, έχω να προσθέσω μόνο τα συγχαρητήριά μου για την εξαιρετικά πρωτότυπη και καινοτόμα πρωτοβουλία της κυβέρνησης και θα πρότεινα να συνεχιστεί αυτός ο διάλογος των εκπαιδευτικών, γονιών....γιατί όχι και μαθητών, εφόσον είναι και αυτοί εμπλεκόμενοι στην εκπαιδευτική διαδικασία και τελικά όλα αυτούς αφορούν;;