• Σχόλιο του χρήστη 'Ευαγγελία-Ελισάβετ Βουτσίνου' | 4 Δεκεμβρίου 2009, 18:29

    Μετά την επιτυχή διαβούλευση για το σύστημα πρόσληψης στον ευρύτερο δημόσιο τομέα οι εκπαιδευτικοί χαιρετίζουμε και αυτή την προσπάθεια διαβούλευσης για τα καθ' ημάς... την πρόσληψη των εκπαιδευτικών. Πρώτα απ' όλα, να αναφέρω ότι είμαι ΠΕ02, φιλόλογος, ανήκω δηλαδή σε αυτόν τον πολύπαθο κλάδο... Το σύστημα πρόσληψης των εκπαιδευτικών πράγματι είναι ένα ζήτημα που θέλει τεράστια προσοχή και μελέτη. Η εκπαίδευση πρέπει να γίνει πρώτο μέλημα όλων, και δε θα επεκταθώ στους λόγους, οι οποίοι είναι ευνόητοι σε όλους. Δυστυχώς όμως σε αυτή τη χώρα τους εκπαιδευτικούς αντί να τους τιμάμε και να το δείχνουμε έμπρακτα τους έχουμε σαν τον τελευταίο τροχό της αμάξης: μισθοί χάλια, πολλά χρόνια σπουδών και τίτλοι με αντίκρισμα την ανεργία ή τους πενιχρούς μισθούς!!! (Και μετά αναρωτιόμαστε γιατί οι Φινλανδοί π.χ. έχουν καλύτερο σύστημα εκπαίδευσης, οικονομίας κ.λπ. Ίσως γιατί οι καθηγητές ζουν με αξιοπρέπεια και όχι με 800 ευρώ ή 1.200 το πολύ μετά από πολλά χρόνια υπηρεσίας!!!) Συνεπώς, θα έκανα τις εξής προτάσεις για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών στα δημόσια σχολεία: 1) Δεν μπορεί η προσωπικότητα και το έργο ενός εκπαιδευτικού, πτυχιούχου Πανεπιστημίου με μεταπτυχιακούς ή και διδακτορικούς τίτλους, με γενικές γνώσεις, με συμμετοχή σε σεμινάρια, με κατάρτιση, με έρευνα, με ξένες γλώσσες, με... με..., να αξιολογείται μέσα σε λίγες ώρες εξέτασης μέσω ΑΣΕΠ! Με αυτό τον τρόπο καταφέρνουμε μόνο να εκμηδενίσουμε προσπάθειες ετών, προσωπικότητες αλλά και να διαιωνίσουμε έναν ατελείωτο κύκλο εξετάσεων, που σίγουρα δεν μπορεί να αξιολογήσει στο έπακρο τις δυνατότητες κάποιου. Γι' αυτό ό,τι ισχύει για το διορισμό πτυχιούχων στον ευρύτερο δημόσιο τομέα θα πρέπει να ισχύσει και για το διορισμό των καθηγητών. Το σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών πρέπει να είναι σύνθετο. Για παράδειγμα, το 50% να προέρχεται από τη βαθμολογία γραπτών εξετάσεων ΑΣΕΠ και το άλλο 50% να προέρχεται από το βιογραφικό του, δηλαδή μεταπτυχιακοί ή και διδακτορικοί τίτλοι, γνώση ξένων γλωσσών και Η/Υ, σεμινάρια, ερευνητικό έργο και δημοσιεύσεις, προϋπηρεσία (γενικά). Έτσι, η μοριοδότηση θα είναι ακριβής, αντικειμενική, αξιοκρατική. Θα ήταν καλό να μην καταργηθούν οι πίνακες αναπληρωτών και ωρομισθίων, που θυμίζουν κάπως την επετηρίδα, γιατί έτσι φαίνεται η προϋπηρεσία σε σχολεία, το έτος λήψης πτυχίου και γενικά προσφέρουν μια ψυχολογική ασφάλεια όταν ξέρεις ότι κάποια στιγμή οι κόποι σου θα ανταμειφθούν κάπως. Κόποι χρόνων που ΔΕΝ πρέπει να αξιολογούνται μέσα σε 3-6 ώρες! Επομένως, θα μπορούσε η πρόσληψη να βασίζεται στο 45% βαθμός από εξετάσεις ΑΣΕΠ, 45% μοριοδότηση από βιογραφικό (μεταπτυχιακοί τίτλοι, γνώση Η/Υ, συνέδρια κ.λπ.) και 10% θέση πίνακα αναπληρωτών-ωρομισθίων. 2)Το τεστ δεξιοτήτων να προσμετράται και για την πρόσληψη των εκπαιδευτικών! Γενικές γνώσεις εξάλλου μετρά που χρειάζεται να έχουν οι εκπαιδευτικοί - πρότυπα των παιδιών. 3)Να αυξηθούν τα μόρια που δίνουν οι μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί τίτλοι, οι οποίοι θα λαμβάνονται υπόψη στη μοριοδότηση αναξάρτητα της επιτυχίας ή μη στον ΑΣΕΠ. 4)Καλύτεροι μισθοί στους εκπαιδευτικούς! 5)Ειδική μέριμνα για το διορισμό στα ειδικά σχολεία. Η προϋπηρεσία σε αυτά να προσμετράται για διορισμό στα γενικά σχολεία και το αντίστροφο. Τα σεμινάρια των 400 ωρών ειδικής αγωγής που διοργανώνονται από έγκριτους φορείς, όπως Πανεπιστήμια, να προσμετρώνται στην πρόσληψη των εκπαιδευτικών. Ευχαριστώ Καλή δύναμη στο έργο σας! Υ.Γ. Το μέτρο της μονιμοποίησης των αναπληρωτών που έχουν 3 χρόνια υπηρεσίας σκέφτεστε να το καταργήσετε αφού θέλετε και την κατάργηση των πινάκων αναπληρωτών; Πιστεύω ότι αυτή η κίνηση δεν είναι καθόλου καλή και θα δημιουργήσει μεγαλύτερο πρόβλημα...