• Σχόλιο του χρήστη 'Χριστίνα' | 17 Αυγούστου 2016, 15:29

    Καλησπέρα σας, είμαι εκπαιδευτικός ΠΕ71 και θεωρώ αρχικά και κατά την ταπεινή μου άποψη, ότι είναι άδικο στον κλάδο μας να μην υπάρχει δυνατότητα μονιμοποίησης. Επιπροσθέτως, με την μικρή μου εμπειρία μπορώ να πω ότι ορισμένοι εκπαιδευτικοί της Γενικής θεωρούν ότι τα 'δύσκολα' παιδιά της ειδικής αγωγής δεν έχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης. Όταν αναλαμβάνουμε υπηρεσία σε ένα σχολείο, τα σχόλια που έχουμε ακούσει αρκετές φορές πολλοί της ΠΕ71 για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από μόνιμους είναι θλιβερά και γεμάτα οίκτο και λύπηση. Εμείς 4 χρόνια μαθαίνουμε να αντιμετωπίζουμε τα παιδιά αυτά με τον ίδιο τρόπο που θα αντιμετωπίζαμε ένα παιδί τυπικής ανάπτυξης. Πολλοί ΠΕ71 κάνουν ειδικά σεμινάρια, μεταπτυχιακά, εθελοντικές εργασίες και δράσεις, ιδιαίτερα μαθήματα, συνοδείες παιδιών σε κατασκηνώσεις και αλλού, επίσης εργάζονται σε εξειδικευμένα κέντρα ως ειδικοί παιδαγωγοί, κέντρα διημέρευσης-ημερίσιας φροντίδας ατόμων με αναπηρία καθώς και σε πολλές άλλες ειδικές δομές. Ως επί το πλείστον, όλα αυτά μας δείχνουν ότι η εμπειρία που αποκτάνε οι ΠΕ71 είναι αρκετά μεγάλη για να ανταπεξέλθουν ορθώς στα καθήκοντά τους, εφόσον η εργασία τους στην ειδική αγωγή είναι κομμάτι της καθημερινότητάς τους και επιλογή τους εξ' αρχής με το που μπαίνουν στο Πανεπιστήμιο και όχι αποτέλεσμα μη εύκολου διορισμού καταφεύγοντας για την αμεσότερη επαγγελματική τους αποκατάσταση σε ένα μεταπτυχιακό ή μία εξειδίκευση στην ειδική αγωγή ! Οι θέσεις που σας παραθέτω δεν είναι αποκύημα της φαντασίας μου, πολλές φορές ακούμε στην κοινωνία μας τις εξείς φράσεις "λέω να κάνω ένα μεταπτυχιακό στη ειδική αγωγή που έχει απορροφησιμότητα και σίγουρο διορισμό" ('εστω ως αναπληρωτές). "Πλέον αν είσαι παιδαγωγός γενικής αγωγής ξέχνα των διορισμό πάνε οι καλές εποχές, τώρα ας στραφούμε στην ειδική αγωγή".. Αυτές είναι φράσεις που εγώ προσωπικά έχω ακούσει ουκ ολίγες φορές από άτομα της πρωτοβάθμιας, αλλά και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης (καθηγητές, δάσκαλοι, γυμναστές, κ.α.). Νομίζω ότι θα μπορούσα να γράψω έκθεση αν συνεχίσω γι' αυτό σταματάω εδώ και κλείνω με αυτό. Εγώ ως εκπαιδευτικός του κλάδου ΠΕ71 έχω συναίσθηση του δύσκολου έργου που έχω αναλάβει και με αγάπη και αφοσίωση θα παλέψω για να πετύχω το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα για αυτά τα παιδιά, που έχουν ανάγκη να πιστέψουμε σε αυτά και στις δυνατότητές τους. Σκεφτείτε πρώτα τις ανάγκες των παιδιών και μετά τις δικές σας και μην προσπαθείτε να εκτοπίσετε εκπαιδευτικούς ΠΕ71 που μάχονται με πραγματικό ενδιαφφέρον για αυτά τα παιδιά. Ζητάω λοιπόν κι εγώ την άμεση απόσυρση της τροπολογίας που συνθλίβει μαθητές με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και εκπαιδευτικούς ΕΑΕ ΠΕ61 και ΠΕ71. Η αποσπασματικότητα νομοθετικών διατάξεων, χωρίς τη διεξαγωγή ενός εθνικού διαλόγου για μια ολοκληρωμένη νομοθετική πρόταση με τη συμμετοχή όλων των εμπλεκόμενων φορέων, δεν συμβάλλει στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της εκπαίδευσης, Γενικής και Ειδικής.