Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης2. Μεταθέσεις και ΑποσπάσειςΣχόλιο του χρήστη ΕΛΕΝΑ | 4 Δεκεμβρίου 2009, 19:28
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Το μέχρι σήμερα καθεστώς των αποσπάσεων των εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις ήταν τουλάχιστον προκλητικό και είναι ελπιδοφόρο ότι ίσως γίνει κάποια προσπάθεια να επιστρέψουν οι εκπαιδευτικοί στις τάξεις κι όχι να καρπώνονται μόρια απομακρυσμένων περιοχών, ενω δουλέυουν στις πόλεις τους- όχι το μόνο μη αξιοκρατικό βέβαια στο χωρο της εκπαιδευσης. Τα σχολεία στα οποία έχω εργαστεί ως τώρα ήταν όλα σε δυσπρόσιτες περιοχές (από τον Β. Εβρο μέχρι την άγονη γραμμή στα Δωδεκάνησα, μα και αλλού) και παντού παρατήρησα το φαινόμενο οι ελάχιστοι να ειμαστε στα σχολεία (που τελικά εχω πειστεί ότι αυτό είναι εμπειρία ζωής και όχι τα γραφεία στις πόλεις μας), και οι περισσότεροι να φαίνονται μόνο στα χαρτιά, αλλά να απουσιάζουν. Εννοειται και να μοριοδοτούνται όσο κι εμεις που υπηρετούμε κανονικά στις θέσεις μας. Φυσικά στις ενδεχόμενες μεταθέσεις πιθανόν να τυχει να διεκδικήσουμε ίδιες θέσεις αργότερα στις πόλεις μας,μόνο που κάποιοι από εμας, χωρίς ιδιαίτερο κόπο, χωρίς την παραμικρή μετακίνηση από την πόλη τους, έχουν τα ίδια μόρια με όσους έχουν γυρίσει όλη την Ελλάδα. Ειλικρινά, δεν πίστεψα ποτέ (κι ακόμη είμαι επιφυλακτική) ότι θα αλλάξει αυτο το καθεστώς αναξιοκρατίας. Θα ήταν χρήσιμο νομίζω να περιοριστούν οι αποσπάσεις στις μεγάλες πόλεις- ή εστω να υπάρχουν πραγματικά αντικειμενικά κριτήρια γι αυτές, κι όχι μόνο "κομματικά", όπως πολύ καλά ξεραμε όλοι ότι ισχύει πολλά χρόνια (δεκαετίες;) τωρα. Ταυτόχρονα όμως, θα θελα να επισημάνω ότι θα ήταν χρήσιμο με τις νεες μεταρρυθμίσεις να είναι εύκολη μια σχετική κινητικότητα εκπαιδευτικων μέσω αποσπάσεων από σχολεία αστικών κέντρων σε σχολεία ακριτικών περιοχών. Δεν υποστηρίζω ότι θα έπρεπε να δίνονται καποια κίνητρα γι αυτό, απλά να είναι μια σχετικά εύκολη διαδικασία για τους εκπαιδευτικούς που θα ήθελαν για κάποιο διάστημα να εφαρμόσουν την αποκέντρωση στην πράξη. Και πολύ περισσότερο να το αποδείξει και το ίδιο το κράτος, που χρόνια τωρα διατυμπανίζει τις ανάλογες προθέσεις του, μα η εφαρμογή αυτών των προθέσεων αποδεικνύεται δυσλειτουργική.