Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΜΑΪΝΟΥ | 4 Δεκεμβρίου 2009, 19:48
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμη κ. Υπουργέ, Τα τελευταία 11 έτη ο γραπτός διαγωνισμός του ΑΣΕΠ για την επιλογή εκπαιδευτικού προσωπικού απέτυχε παταγωδώς!!! Δημιούργησε περισσότερα προβλήματα απ'όσα υποθετικά θα έλυνε δηλ.δημιούργησε εκπαιδευτικούς πολλών ταχυτήτων (αναπληρωτές πάσης διαρκείας 30,24,18,12,κ.ο.κ. μηνών) και ταυτόχρονα επέκτεινε και ενέτεινε τις κοινωνικές αντιθέσεις και ανισότητες ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς, αφού τους χώρισε σε "πατρικίους"(μόνιμοι και αναπληρωτές) και σε "πληβείους" (ωρομίσθιους και αδιόριστους). Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα και το ελληνικό σχολείο βρίσκονται σε παρακμή και ασθενούν εδώ και πολλά χρόνια, ήρθε η ώρα για αλλαγές ριζικές που θα θέσουν νέες βάσεις για μια σύγχρονη δημόσια δωρεάν παιδεία και θα θέσουν ψηλά τον πήχυ για εκπαιδευτικούς με υψηλά standards, με επαγγελματικό ήθος, με προσωπικότητα, με αίσθηση καθήκοντος και διαβίου εκπαίδευση. Καιρός πια να αναλογιστούμε τί σχολείο θέλουμε και ποιοι εκπαιδευτικοί θα διδάσκουν σ' αυτό. Σχολείο που να προάγει την κριτική σκέψη ή τη στείρα απομνημόνευση; Εκπαιδευτικούς συνειδητοποιημένους, με συναίσθηση καθήκοντος και ευθύνης, κριτικά σκεπτόμενους και δημιουργικούς που να απολαμβάνουν τη διδακτικη διαδικασία και να νιώθουν ηθική ικανοποίηση για το έργο τους ή εκπαιδευτικούς απράγμονες και αδρανείς που ωθούν τους μαθητές στην παραπαιδεία, βολεμένους στη νοοτροπία του δημοσίου υπαλλήλου, του "χαβαλέ" και της "δημοσιολαγνείας"; ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΠΡΟΤΕΙΝΩ ΤΑ ΕΞΗΣ: 1. ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ του γραπτού διαγωνισμού- φαρσοκωμωδία (με όλα τα ευτράπελα που συμβαίνουν από ερωτήσεις δίχως απάντηση επίσημη έως και την κακή διατύπωση των ερωτήσεων, την αξιολόγηση των γραπτών ιδίως στην ειδική διδακτική). Μια 4ωρη γραπτή εξέταση δεν είναι αντικειμενική και αξιοκρατική από τη στιγμή που ο παράγοντας τύχη-μνήμη είναι στο 80% και το διάβασμα στο 20%.Κατά συνέπεια δε διορίζονται στο ελληνικό σχολείο οι καλύτεροι και οι άριστοι, αλλά οι τυχερότεροι. Δεν είναι δυνατόν από μια Σ (σωστή) ή μια Λ (λάθος) απάντηση να κρίνεται η ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ του εκπαιδευτικού σε ύλη ανομοιογενή και ατελείωτη όπως εκείνη των ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ, έχοντας υπ'όψη τον αυξημένο αριθμό φιλοσοφικών σχολών και την ανομοιογένεια των τμημάτων. Να σταματήσει η παραπαιδεία μετά τη λήψη του πτυχίου. Είναι οξύμωρο να μιλούμε για πάταξη της παραπαιδείας στη Β/θμια και να επιτρέπουμε να υφίσταται μετά το πτυχίο, με τα διάφορα φροντιστήρια που εκμεταλλεύονται την ελπίδα χιλιάδων εκπαιδευτικών για διορισμό. Ευτελίζεται η αξία του πτυχίου, το οποίο πιστοποιεί την κατοχή συγκεκριμένων γνώσεων επί ενός γνωστικού αντικειμένου. Δεν είμαστε απόφοιτοι λυκείου για να δίνουμε διαρκώς εξετάσεις. Ας μην ξεχνάμε ότι οι δάσκαλοι διορίζονται ακόμα και με βεβαίωση περάτωσης σπουδών χωρίς ακόμα να έχουν λάβει το ΠΤΥΧΙΟ τους 2. ΕΠΙΛΟΓΗ προσωπικού μόνιμου, αναπληρωτών με φάκελο υποψηφιότητας κατόπιν πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος από το ΥΠΕΠΘ. Υποβολή αιτήσεων στο ΑΣΕΠ με βιογραφικό και επισυναπτόμενα επικυρωμένα αντίγραφα των επικαλούμενων προσόντων με καταβολή του αντίστοιχου παραβόλου υπέρ του ελληνικού δημοσίου. 3. Μοριοδότηση προσόντων και δημιουργία μητρώου εκπαιδευτικών (κατά το πρότυπο του ισχύοντος στο ΙΔΕΚΕ) στο οποίο θα προσμετρώνται ΟΛΑ τα προσόντα και θα υπάρχει συνολική εικόνα του εκπαιδευτικού, χωρίς να δίνεται βαρύτητα μόνο στην εργασιακή εμπειρία όπως γίνεται μέχρι τώρα. 4. Για κάθε ενδεχόμενη αλλαγή στο βιογραφικό του εκπαιδευτικού θα ενημερώνεται το Μητρώο του Υπουργείου με τα νέα του προσόντα (π.χ. δεύτερο πτυχίο, άλλη ξένη γλώσσα, επιμόρφωση κ.λπ.)αφού τα αποστείλει ο ενδιαφερόμενος. Έτσι θα παρακινείται ο εκπαιδευτικός σε επιμόρφωση και διαβίου εκπαίδευση όπως το απαιτούν οι ανάγκες της σύγχρονης εποχής. 5. Να ισχύσει το κριτήριο της εντοπιότητας για εκπαιδευτικούς που είναι μόνιμοι κάτοικοι ή δημότες παραμεθορίων περιοχών, όπως ισχύει στους διαγωνισμούς του ΑΣΕΠ είτε γραπτούς, είτε με προτεραιότητα (μόρια). Έτσι και οι παραμεθόριες περιοχές θα έχουν σταθερό εκπαιδευτικό δυναμικό για μεγάλο χρονικό διάστημα (πάνω από 3 έτη) χωρίς να διαταράσσεται η διδακτική διαδικασία από την συνεχόμενη εναλλαγή ωρομισθίων ή αναπληρωτών ή την έλλειψη προσωπικού, δίχως οι μαθητές και οι γονείς να υφίστανται οικονομική αφαίμαξη από την παραπαιδεία. 6. Επιλογή ωρομισθίων με βάση την ημεροχρονολογία του πτυχίου όπως έγινε φέτος με 10ωρο ο καθένας, αλλά να λαμβάνονται υπ'όψη και τα υπόλοιπα προσόντα. 7. Οργανωμένη παιδαγωγική εκπαίδευση και κατάρτιση όλων των εκπαιδευτικών ειδικοτήτων για να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να ξεπερνούν το σοκ της διδασκαλίας και να μην αυτοσχεδιάζουν. ΠΛην των τμημάτων Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής και Φ.Π.Ψ. οι υπόλοιπες καθηγητικές σχολές στερούνται παιδαγωγικής κατάρτισης και εκπαίδευσης και αρκούνται σε 2 ή 3 μαθήματα παιδαγωγικής. Να προβλέπεται 1 επιπλέον έτος με θεωρητική και πρακτική άσκηση μετά ή πριν τη λήψη του πτυχίου, ώστε να είναι υποχρεωτικό για πρόσληψη στη δημόσια εκπαίδευση. 8. Να διορίζονται καθηγητές ειδικοτήτων στην Ε΄και ΣΤ΄τάξη δημοτικού με παιδαγωγική επάρκεια (π.χ. μεταπτυχιακό ή προπτυχιακό στη διδακτική ή γενική παιδαγωγική) από τη στιγμή που και τα σχολικά βιβλία είναι πιο απαιτητικά και ο δάσκαλος -ως λίγο απ' όλα- επιστήμων πρέπει να διδάξει ελληνική γλώσσα, κείμενα λογοτεχνίας, μαθηματικά, φυσική. Με αυτο τον τρόπο και το δημοτικό θα ξαναβρεί την χαμένη του αξία καθώς τα παιδιά αποκτούν τις βάσεις για τη μετέπειτα γνώση στο γυμνάσιο, και ο ρόλος του εκπαιδευτικού της Α/θμιας θα αναβαθμιστεί. 9. Σχετικά με τους διορισμούς πολυτέκνων, να σταματήσει αυτό το αρνητικό κλίμα, διότι οι πολύτεκνοι "φτύνουν αίμα" για να σπουδάσουν τα παιδιά τους με στερήσεις, των οποίων τα παιδιά πολλές φορές εγκαταλείπουν ή δεν ολοκληρώνουν την υποχρεωτική εκπαίδευση. Αυτό το καταθέτω ως προσωπική εμπειρία μιας και είμαι τέκνο πολύτεκνης οικογένειας!! Λυπάμαι που οι συνάδελφοι σε αυτή τη δημόσια διαβούλευση αναλώθηκαν στην παρουσίαση των ατομικών τους προβλημάτων και παρέμειναν στο θέμα του γραπτού διαγωνισμού και στις προϋπηρεσίες και στο 60% ή 40% χωρίς να προτείνουν κάτι επί της ουσίας. Σας ευχαριστώ κ. Υπουργέ για τη δυνατότητα που μου δόθηκε να συμμετάσχω και εγώ με τις προτάσεις σε αυτό το δημόσιο διάλογο. Με εκτίμηση Ευαγγελία Μάϊνου ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ ΠΕ02 (αδιόριστη) Κάτοχος Μεταπτυχιακών τίτλων: 1) με ειδίκευση Σχολική Παιδαγωγική, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης 2)Εκπαίδευση Ενηλίκων ΕΑΠ. Με ξένες γλώσσες,ECDL,διδακτική εμπειρία,πρώην εκπαιδεύτρια ενηλίκων ΙΔΕΚΕ (ελληνικά γαι μετανάστες) με επιμόρφωση από το 1997 έως και σήμερα και έπεται και συνέχεια... Υ.Γ. Συνυπογράφουν το κείμενο Καρίκα Σοφία ΠΕ02 Μάρκου Λευκοθέα ΠΕ02 Τζοϋ Τζέτζη ΠΕ03 Ευάγγελος Μαϊνος, εν ενεργεία εκπαιδευτικός στην Α/θμια με 35 έτη διδακτικού έργου