• Σχόλιο του χρήστη 'Φωτεινή' | 17 Αυγούστου 2016, 19:54

    Στην σωστή κατεύθυνση το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, καθώς επαναφέρει τα επαγγελματικά δικαιώματα εκπαιδευτικών, που στήριζαν και στηρίζουν την συμπεριληπτική εκπαίδευση από την απαρχή της δημιουργίας των υποστηρικτικών δομών στην Ε.Ε. Δεν προτάσσει μάλιστα κανένα εκπαιδευτικό, όπως ίσχυε πριν, αλλά τους αντιμετωπίζει ισότιμα, σε αντίθεση με ό,τι έχει επιχειρηθεί στο παρελθόν, όταν εν μία νυκτί απαξιώθηκαν και μάλιστα αναδρομικά, χιλιάδες δάσκαλοι και νηπιαγωγοί. Εργάζομαι στην Ε.Ε. πριν καν οι απόφοιτοι των δύο σχολών αποκτήσουν τα δικαιώματα που τους προσδόθηκαν αργότερα, όταν οι ανάγκες ήταν τεράστιες και μάλιστα είχα παραιτηθεί από θέση στη γενική εκπαίδευση όπου υπηρετούσα δίπλα στο σπίτι μου, για θέση στην ειδική σε πολύ πιο δυσμενείς συνθήκες και μάλιστα δύο φορές. Έχω σπουδές στην παιδαγωγική 6.5 ετών, με εξειδίκευση στην ειδική, πρακτική και σχεδόν δεκαετή προϋπηρεσία. Αυτά τα αναφέρω, γιατί τόσα χρόνια διαβάζω άρθρα και ανακοινώσεις, που το μόνο που κάνουν είναι να πετούν λάσπη σε συναδέλφους, οι οποίοι στοχοποιούνταν ανάλογα με την εποχή. Στην αρχή δεν ήταν κατάλληλα τα διδασκαλεία, μετά έφταιγαν όποιοι άλλοι εργάζονταν στην ειδική εκπαίδευση, με αποκορύφωμα το ζήτημα που δημιουργήθηκε πέρσι με τη συνάφεια, όπου όλα τα μεταπτυχιακά και διδακτορικά ήταν αγορασμένα και αμφιβόλου ποιότητας (θυμηθείτε τίτλους του τύπου: «Φοιτήτρια αγοράζει μεταπτυχιακό ειδικής» και άλλα συναφή). Όλα αυτά σε συναδέλφους που σπουδάζουν τόσα χρόνια, εξειδικεύονται σε δύσκολες συνθήκες έχοντας να στηρίξουν δικές τους οικογένειες και εργάζονται με παιδιά με αναπηρίες ή Ε.Ε.Α., όταν η συντριπτική πλειοψηφία των αποφοίτων της σχολής του Βόλου ήταν ακόμη μαθητές στο σχολείο (συγκεκριμένα στον κλάδο μου όταν ξεκίνησα υπήρχαν 14 νηπιαγωγοί ΠΕ 61) και καθώς βλέπουμε δύο χρόνια τώρα να προτάσσονται απόφοιτοι 22 ετών, με τετραετείς προπτυχιακές σπουδές και μηδενική προϋπηρεσία, ακόμη και συναδέλφων οι οποίοι έχοντας διδακτορικές σπουδές θα μπορούσαν να είναι και καθηγητές τους στο Πανεπιστήμιο. Δεν θα επιχειρήσω το ίδιο, δεν θα αμφισβητήσω τις σπουδές τους, δεν θα πω ότι «συνθλίβονται» οι μαθητές (θλιβερές εκφράσεις για την πορεία και την πρόοδο των μαθητών μας τόσα χρόνια). Θεωρώ ότι μπορούμε όλοι μαζί να προσφέρουμε και σε αυτή την κατεύθυνση κινείται η συγκεκριμένη τροπολογία, εναρμονιζόμενη με τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Τέλος, θα επισημάνω και εγώ το σημείο που χρειάζεται αναθεώρηση και στο οποίο επικεντρώνονται όλοι οι συνάδελφοι, το εδάφιο δηλ. του άρθ. 21 που αναφέρεται στην τοποθέτηση σε ΣΜΕΑΕ με απόσπαση εκπαιδευτικών, οι οποίοι δεν έχουν καμία εξειδίκευση. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις στηρίζω τη συγκεκριμένη τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας.