Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Χρήστος Αθ.Παλάτος | 4 Δεκεμβρίου 2009, 19:32
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Του Χρήστου Αθ.Παλάτου Αναπληρωτής Αιρετός ΠΥΣΔΕ ν.Λάρισας Μέλος Συντονιστικής Γραμματείας ΠΑΣΚ ν. Λάρισας Μέλος στη Βάση Παιδείας της Νομαρχιακής ΠΑΣΟΚ ν. Λάρισας Υπόψη: Επιτροπής διαβούλευσης για την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης Επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Σ.Ε.Κ. Ανακοινώθηκε από το ΥΠΕΠΘ με την εγκύκλιο 31199/Δ2/16-3-2007 η διαδικασία για την «Επιλογή Διευθυντών Σχολικών Μονάδων και Σ.Ε.Κ.». Σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 4 του Ν.3467/2006 (Φ.Ε.Κ.128/ 21-6-2006 τ.Α΄)τα οικεία ΠΥΣΔΕ θα πρέπει να προχωρήσουν: α) Στο διαχωρισμό των σχολείων της περιοχής ευθύνης τους σε περιοχές τοποθέτησης Διευθυντών, ανάλογα με τις μεταξύ τους αποστάσεις, τις συγκοινωνιακές διευκολύνσεις και τις ιδιαίτερες συνθήκες. β) Να ορίσουν 15ήμερη προθεσμία για υποβολή των αιτήσεων των ενδιαφερομένων στις Διευθύνσεις και στα Γραφεία Εκπαίδευσης, που έχουν τα προσόντα του άρθρου 7 κεφάλαιο Γ΄ του Ν.3467/2006, η οποία αρχίζει στις 12-4-2007 και λήγει 4-5-2007. Για ενημέρωση των υποψηφίων Δ/ντών καταγράφουμε τα παρακάτω αποσπάσματα του Ν.3467/2006 (ΦΕΚ128 τ.Α΄/21-6-2006): Α. το άρθρο 7 στο κεφάλαιο Γ΄του ορίζει: 1. Υποψήφιοι για τις θέσεις Δ/ντών σχολικών μονάδων Β΄/θμιας Εκπ/σης είναι οι εκπαιδευτικοί με βαθμό Α΄με 12ετή εκπαιδευτική υπηρεσία, από την οποία τα 8 έτη σε θέση μόνιμου επαιδευτικού και να έχουν ασκήσει επί μία 4ετία, διδακτικά καθήκοντα σε σχολείο της οικείας βαθμίδας. 2. Υποψήφιοι για τις θέσεις Δ/ντών σχολικών μονάδων Β΄/θμιας Εκπ/σης είναι: α). Εκπ/κοί των κλάδων ΠΕ01 μέχρι και ΠΕ20,για θέσεις Γυμνασίων, Λυκείων και ΤΕΕ, με την επιφύλαξη της παρ.3 περ.α όπου για την επιλογή ως Διευθυντών σε ΤΕΕ θα πρέπει τα διδακτικά καθήκοντα να έχουν ασκηθεί τουλάχιστον επί μία 5ετία, σε σχολική μονάδα της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΤΕΕ,ΕΠΛ,ΤΕΛ ή ΤΕΣ). Αντίστοιχα για την επιλογή Δ/ντών Γυμνασίων, Λυκείων από υποψήφιους των κλάδων ΠΕ12,ΠΕ14,ΠΕ17 καιΠΕ18, τα διδακτικά καθήκοντα θα πρέπει να έχουν ασκηθεί τουλάχιστον επί μία 5ετία, σε Γυμνάσια ή Ενιαία Λύκεια. β). Για θέσεις Δ/ντών Σχολικών Εργαστηριακών Κέντρων (ΣΕΚ) υποψήφιοι είναι οι εκπαιδευτικοί των κλάδων ΠΕ12,ΠΕ14,ΠΕ17,ΠΕ18,ΠΕ19 καιΠΕ20 και, ελλείψει αυτών, εκπαιδευτικοί του κλάδου ΤΕ01. γ). Υποψήφιοι για την επιλογή και τοποθέτηση σε θέσεις Δ/ντών των ΕΕΕΕΚ είναι εκπ/κοί πρωτοβάθμιας εκπ/σης του κλάδου Δασκάλων , εκπ/κοί του Π.Δ 323/1993 ΦΕΚ 139 τ΄Α΄και εκπ/κοί Β/θμιας Εκπ/σης των αντιστοίχων προς τα γνωστικά αντικείμενα κλάδων. Πρέπει να έχουν τα προσόντα τοποθέτησης και διορισμού σε θέσεις προσωπικού των ΣΜΕΑ ή να υπηρετούν με οργανική θέση στις ΣΜΕΑ και ΕΕΕΕΚ, με βαθμό Α΄και12ετή εκπαιδευτική υπηρεσία, από την οποία τα 8 έτη σε θέση μόνιμου επαιδευτικού και να έχουν ασκήσει επί μία 5ετία, διδακτικά καθήκοντα σε σχολεία Β/θμιας Εκπ/σης ή ΕΕΕΕΚ. Β. Άρθρο 8-Aποτίμηση κριτηρίων επιλογής. Τα αριθμητικά κριτήρια σύμφωνα με το κεφάλαιο Β΄ αποτιμώνται σε: 1).Υπηρεσιακή κατάσταση-Διδακτική εμπειρία: 22 μονάδες. 2).Επιστημονική – Παιδαγωγική συγκρότηση: 14 μονάδες. 3).Προσωπικότητα-Γενική συγκρότηση: 20 μονάδες. 4).Αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου: 44 μονάδες. Σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ.στ, το κριτήριο 4 του στοιχείου Β΄ του άρθρου 8 δεν λαμβάνεται υπόψη και έτσι τα κριτήρια αποτιμώνται συνολικά σε 56 μονάδες. Πιο αναλυτικά τα κριτήρια επιλογής προκύπτουν: 1).Υπηρεσιακή κατάσταση-Διδακτική εμπειρία: 22 μονάδες. α).Εκπαιδευτική Υπηρεσία για >12 έτη 2 μονάδες ανά έτος και μέχρι 8 μονάδες. β).Διδακτική Υπηρεσία για >4 έτη 2 μονάδες ανά έτος και μέχρι 12 μονάδες. γ).Άσκηση διοικητικών καθηκόντων-Συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια: 2 μονάδες. γ1.Άσκηση καθηκόντων Δ/ντή Εκπ/σης ή Προϊσταμένου Γραφείου 0,5 μονάδες ανά έτος και μέχρι 1 μονάδα. γ2. Άσκηση καθηκόντων Δ/ντή σχολικής μονάδας 0,5 μονάδες ανά έτος και μέχρι 1 μονάδα. γ3. Άσκηση καθηκόντων Υποδ/ντή σχολικής μονάδας 0,25 μονάδες ανά έτος και μέχρι 0,5 μονάδα. γ4. Συμμετοχή σε υπηρεσιακά συμβούλια ως τακτικό μέλος 0,5 μονάδες ανά έτος και μέχρι 1 μονάδα. Σημείωση: -Σε περίπτωση που ο υποψήφιος έχει ασκήσει καθήκοντα Δ/ντή & Υποδ/ντή σχολικής μονάδας λαμβάνονται υπόψη μόνο οι μονάδες που είναι περισσότερες. - Σε περίπτωση συμμετοχής σε περισσότερα του ενός υπηρεσιακά συμβούλια , λαμβάνονται υπόψη μόνο οι μονάδες που είναι περισσότερες. - Χρόνος υπηρεσίας ή εμπειρίας ή θητείας ίσος ή μεγαλύτερος του εξαμήνου λογίζεται ως ένα έτος ( άρθρο 15 παρ. 1). 2).Επιστημονική – Παιδαγωγική συγκρότηση: 14 μονάδες. α). Διδακτορικό δίπλωμα 4,5 μονάδες , για περισσότερα του ενός 6,5 μονάδες. β). Διδακτορικό δίπλωμα 2,5 μονάδες , για περισσότερους του ενός 6,5 μονάδες. γ). Διδασκαλείο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης 2,5 μονάδες. δ). Δεύτερο πτυχίο ΑΕΙ 2 μονάδες , για περισσότερα πτυχία 3 μονάδες. ε). Επιμόρφωση (ΣΕΛΜΕ,ΣΕΛΔΕ,ΠΑΤΕΣ) 1 μονάδα. στ).Εξάμηνη επιμόρφωση σε 0,5 μονάδες. ζ).Τρίμηνη επιμόρφωση σε 0,25 μονάδες. η).Πιστοποιημένη επιμόρφωση στις νέες τεχνολογίες σε 0,25 μονάδες. θ).Διαπιστωμένη γνώση ξένης γλώσσας επιπέδου Β2 , σε 0,5 μονάδες για περισσότερες 1 μονάδα. ι).Διαπιστωμένη γνώση ξένης γλώσσας ανωτέρου επιπέδου του Β2 , σε 1 μονάδα για περισσότερες 2 μονάδες. Σημείωση: - Υποψήφιος κάτοχος Διδακτορικού & Μεταπτυχιακού λαμβάνει 5,5 μονάδες , για δεύτερο Διδακτορικό επιπλέον 2 μονάδες και για επιπλέον Μεταπτυχιακό 1 μονάδα. - Ανώτατο όριο για πλήθος ξένων γλωσσών και επιπέδου γλωσσομάθειας 2 μονάδες. 3).Προσωπικότητα-Γενική συγκρότηση: 20 μονάδες. Ο υποψήφιος καλείται σε προσωπική συνέντευξη ενώπιον του αρμοδίου συμβουλίου(ΠΥΣΔΕ) όπου εκτιμάται η ικανότητά του να αναλαμβάνει πρωτοβουλίες , να επιλύει προβλήματα (διοικητικά, διδακτικά, οργανωτικά, λειτουργικά κ.λ.π.) , να δημιουργεί το κατάλληλο παιδαγωγικό περιβάλλον και να εμπνέει τους εκπαιδευτικούς στην άσκηση των καθηκόντων τους. Συμπέρασμα: Από τα παραπάνω και σε σχέση με το Π.Δ 25 που πραγματοποιήθηκαν οι επιλογές το 2002 παρατηρούμε ότι: α).Ένας εκπ/κός με 16 έτη υπηρεσίας μοριοδοτείται με 20 μονάδες σε σχέση με τις 8 μονάδες που λάμβανε με 24 έτη υπηρεσίας το 2002. β).Μοριοδοτείται με 1 μονάδα αν έχει ασκήσει καθήκοντα Δ/ντή ή Υποδ/ντή σε σχέση με τις 6 μονάδες το 2002. γ).Έχουν μειωθεί οι μονάδες για το Διδακτορικό από 8 σε 4,5 μονάδες , το Μεταπτυχιακό από 4 σε 2,5 μονάδες , η πιστοποίηση στις νέες τεχνολογίες από 1 μονάδα σε 0,25 μονάδες. δ).Δεν μοριοδοτείται το πτυχίο του ΤΕΙ. Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι οι περισσότεροι συνάδελφοι να έχουν σχεδόν τα ίδια μόρια και έτσι η προσωπική συνέντευξη να καθορίζει το αποτέλεσμα. Θέλω να πιστεύω πως τα κατά τόπους ΠΥΣΔΕ θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων και θα τηρήσουν την διαδικασία με αντικειμενικό τρόπο. Υ.Γ: Το παραπάνω άρθρο μου δημοσιεύθηκε πριν τις τελευταίες κρίσεις τοποθέτησης δ/ντών σχολείων στον νομό Λάρισας του 2007. Τα αποτελέσματα , ήταν η μεγάλη σφαγή των στελεχών της ΠΑΣΚ. Ενώ με το Π.Δ 25/2002 είχαμε στη Β/θμια Εκπ/ση Λάρισας 2 προϊστάμενους γραφείων στελέχη της ΔΑΚΕ και από τα 106 σχολεία 49 στελέχη της ΔΑΚΕ Δ/ντές Σχολείων , με τον Ν.3467/2006 όλοι οι τοποθετηθέντες προϊστάμενοι γραφείων ήταν στελέχη της ΔΑΚΕ και από τα 102 σχολεία Β/θμιας μόνο 16 στελέχη της ΠΑΣΚ έγιναν Δ/ντές Σχολείων. Σήμερα στα πλαίσια διαβούλευσης της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και ως φανατικός υποστηρικτής του Προέδρου μας και Πρωθυπουργού Γεωργίου Α. Παπανδρέου θέτω για διαβούλευση τις παρακάτω σκέψεις μου και εφόσον κρίνετε σκόπιμο να ληφθούν υπόψη στο Νέο Νόμο Επιλογής στελεχών , τότε πιστεύω πως θα πράξετε πολύ σωστά ερμηνεύοντας τα αισθήματα των μάχιμων εκπαιδευτικών. Ο Ν. 3467/2007 πρέπει να αντικατασταθεί με νέο πιο δίκαιο και αποδεκτό από τους περισσότερους εκπαιδευτικούς. Θα έλεγα να είναι συνδυασμός του Π.Δ 25/2002 και του Ν.3467/2007. Επειδή το σύστημα επιλογής στελεχών μέσω του ΝΕΟΥ ΝΟΜΟΥ δεν μπορεί αξιολογήσει αντικειμενικά όλες τις περιπτώσεις θα πρέπει να υπάρχουν ασφαλιστικές δικλίδες για μην πριμοδοτούνται μόνο αυτοί οι συνάδελφοι που τους ενδιαφέρει το πλούσιο βιογραφικό μόνο για την κατάληψη μιας διοικητικής θέσης. Στα πλαίσια ορθολογισμού του συστήματος επιλογής στελεχών προτείνω: Α. Να υπάρχει ένα όριο Εκπαιδευτικής και Διδακτικής Εμπειρίας στην αντίστοιχη Βαθμίδα Εκπ/σης και από εκεί να μοριοδοτείται ο υποψήφιος. -- Για Δ/ντές Εκπ/σης- Προϊστάμενοι Γραφείων Δικαίωμα συμμετοχής στην διαδικασία έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί της οικείας Βαθμίδας που έχουν βαθμό Α με πάνω από 12 χρόνια Εκπαιδευτική Υπηρεσία στην αντίστοιχη Βαθμίδα Εκπαίδευσης και μέχρι 30 χρόνια Υπηρεσίας. Έχουν Διοικητική Εμπειρία 5 χρόνια σε σχολείο της αντίστοιχης Βαθμίδας Εκπαίδευσης ( Δ/ντής – Υποδιευθυντής – Τομεάρχης ΣΕΚ ). Μοριοδότηση Εκπαιδευτική Υπηρεσία (12 Μονάδες) Πάνω από 12 χρόνια 1 μονάδα για κάθε χρόνο και μέχρι 6 μονάδες. Πάνω από 18 χρόνια 0,5 μονάδες για κάθε χρόνο και μέχρι 4 μονάδες. Πάνω από 26 χρόνια 0,25 μονάδες για κάθε χρόνο και μέχρι 2 μονάδες. Διοικητική Εμπειρία (12 Μονάδες) Άσκηση καθηκόντων Δ/ντή Εκπ/σης ή Προϊσταμένου Γραφείου ή Δ/ντή Σχολικής μονάδας 1,5 μονάδες ανά έτος και μέχρι 6 μονάδες. Άσκηση καθηκόντων Σχολικού Συμβούλου 1 μονάδα ανά έτος και μέχρι 3 μονάδες. Άσκηση καθηκόντων Υποδ/ντή Σχολικής μονάδας , Τομεάρχη ΣΕΚ , Προϊσταμένου Εκπαιδευτικών θεμάτων, 0,5 μονάδες ανά έτος και μέχρι 3 μονάδες. -- Για Δ/ντές Σχολείων Δικαίωμα συμμετοχής στην διαδικασία έχουν όλοι οι εκπαιδευτικοί της οικείας Βαθμίδας που έχουν βαθμό Α με πάνω από 10 χρόνια Εκπαιδευτική Υπηρεσία στην αντίστοιχη Βαθμίδα Εκπαίδευσης και μέχρι 33 χρόνια Υπηρεσίας. Διευθυντής ορίζεται στο σχολείο εκπαιδευτικός που μπορεί να έχει 8 ώρες μαθήματα με Α η Β ανάθεση. Η μοριοδότηση όπως την προηγούμενη περίπτωση με προσαρμογή για πάνω από 10 χρόνια εκπαιδευτική Υπηρεσία. Β. Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι να μοριοδοτούνται ανάλογα με το θέμα τους. Γιατί πώς να πεί κανείς ότι ο Θεολόγος με μεταπτυχιακό στην γονιμοποίηση της μέλισσας θα είναι και καλός Δ/ντής σχολείου; -- Μεταπτυχιακοί τίτλοι(10 μονάδες) Μεταπτυχιακός τίτλος σχετικός με θέματα διοίκησης 4 μονάδες. Μεταπτυχιακός τίτλος σχετικός με την ειδικότητα του Εκπ/κού 2 μονάδες. Διδακτορικός τίτλος σχετικός με θέματα διοίκησης 6 μονάδες. Διδακτορικός τίτλος σχετικός με την ειδικότητα του Εκπ/κού 2 μονάδες 4 μονάδες. Διδακτορικός τίτλος χωρίς συνάφεια 2 μονάδες. Γ. Υπάρχουν συνάδελφοι που έχουν αφιερώσει χρόνια ολόκληρα στον συνδικαλισμό (έχει πολλούς οι ΠΑΣΚ) με αποτέλεσμα να τους έχει στερηθεί η οικογένειά τους ώρες ατελείωτες και παράλληλα να μην απομένει χρόνος για μεταπτυχιακά ενώ με την τελευταία διακυβέρνηση της Ν.Δ πολλά Στελέχη της ΔΑΚΕ έχουν αποκτήσει μεταπτυχιακούς τίτλους. Επειδή το ΠΑΣΟΚ και το 1981 είχε επιβραβεύσει τους ανθρώπους αυτούς προτείνω να υπάρξει μοριοδότηση της κοινωνικής δραστηριότητας. Κοινωνική Δραστηριότητα (10 μονάδες) Συμμετοχή σε Δ.Σ Πρωτοβάθμιου- Δευτεροβάθμιου-Τριτοβάθμιου συνδικαλιστικού οργάνου 1 μονάδα τον χρόνο και μέχρι 4 μονάδες. Συμμετοχή σε Δ.Σ (Κοινότητας-Δήμου-Νομαρχίας) 1 μονάδα τον χρόνο και μέχρι 4 μονάδες. Συμμετοχή σε Δ.Σ σε συλλόγους (Πολιτιστικό- Αθλητικό-Γονέων και Κηδεμόνων) 0,5 τον χρόνο και μέχρι 2 μονάδες. Εκλεγμένο Τακτικό-Αναπληρωματικό Μέλος (ΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΔΕ-ΚΥΣΔΕ) 1 μονάδα τον χρόνο και μέχρι 4 μονάδες