Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Μαρία Ανδριτσοπούλου | 4 Δεκεμβρίου 2009, 20:06
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σχετικά με το επικείμενο σχέδιο νόμου για την επιλογή των Στελεχών Εκπαίδευσης, θα ήθελα να κάνω μερικές επισημάνσεις που αφορούν στη μοριοδότηση του μεταπτυχιακού τίτλου, ώστε να αποφευχθούν και στο μέλλον λανθασμένες πρακτικές του παρελθόντος. Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών ενός υποψηφίου θα πρέπει να μοριοδοτείται κανονικά και στην περίπτωση παράλληλης συνύπαρξής του με διδακτορικό δίπλωμα, ακόμα κι εάν και οι δύο τίτλοι είναι στον ίδιο επιστημονικό τομέα. Για να προχωρήσει κάποιος στην απόκτηση διδακτορικού διπλώματος τα εκπαιδευτικά ιδρύματα στην συντριπτική τους πλειοψηφία του θέτουν, όπως είναι γνωστό, σαν απαραίτητη προϋπόθεση την ύπαρξη μεταπτυχιακού τίτλου, ενώ η επιλογή του υποψήφιου διδάκτορα γίνεται και με κριτήριο την απόδοσή του κατά την διάρκεια φοίτησης στο μεταπτυχιακό τμήμα. Η πλειονότητα των διδακτορικών διατριβών εκπονείται στον ίδιο επιστημονικό τομέα με εκείνο του μεταπτυχιακού προγράμματος, καθώς αυτό παρέχει στον υποψήφιο διδάκτορα την απαραίτητη κατάρτιση πάνω σε συναφή γνωστικά αντικείμενα, έτσι ώστε η έρευνα που θα διεξάγει αυτός ακολούθως να είναι ορθότερα τεκμηριωμένη, πληρέστερη και τελικά επιτυχέστερη, καθώς θα ακολουθήσει πιο οικεία και ασφαλή γι` αυτόν μονοπάτια. Ο μεταπτυχιακός τίτλος σπουδών πρέπει να θεωρείται και είναι ένας αυτόνομος τίτλος, καθώς αντιπροσωπεύει έναν αυτοτελή κύκλο σπουδών. Ως εκ τούτου, δεν πρέπει να γίνεται κανένας συμψηφισμός των μορίων που λαμβάνει ο μεταπτυχιακός τίτλος με εκείνα του διδακτορικού, και πολύ περισσότερο δεν θα πρέπει να γίνεται καμία διαγραφή τους, όπως κάποιοι ενδεχομένως να προτείνουν. Η μη μοριοδότηση του μεταπτυχιακού τίτλου απαξιώνει παντελώς τις προσπάθειες δύο (2) τουλάχιστον ετών που έχει καταβάλλει κάποιος συνάδελφος για την απόκτηση του τίτλου αυτού, καθώς για την επιτυχή ολοκλήρωση των σπουδών του μεταπτυχιακού κύκλου απαιτούνται εξετάσεις σε μεγάλο αριθμό μαθημάτων ( τόσο κατά την εισαγωγή, όσο και κατά την διάρκεια της φοίτησης), υποχρεωτική παρακολούθηση μαθημάτων, εκπόνηση ποικίλων εργασιών, καταβολή διδάκτρων και κατάθεση διπλωματικής εργασίας στο τέλος της φοίτησης. Ταυτόχρονα ο κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου και διδακτορικού διπλώματος δεν θα αδικείται έναντι άλλου που απέκτησε διδακτορικό δίπλωμα με ανάθεση ( χωρίς προηγούμενη κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου). Ο συνδυασμός μεταπτυχιακού τίτλου και διδακτορικού διπλώματος θα ήταν προκλητικό να λαμβάνει λιγότερα μόρια από εκείνα που θα συγκεντρώνει ο συνδυασμός της διετούς Μαρασλείου μετεκπαίδευσης και του μεταπτυχιακού διπλώματος. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι και στο παρελθόν η Μαράσλειος μετεκπαίδευση μοριοδοτείτο σε όλες τις περιπτώσεις, χωρίς να συμψηφίζεται (όπως συνέβαινε με το μεταπτυχιακό τίτλο όταν υπήρχε και διδακτορικό δίπλωμα) ) και χωρίς να διαγράφεται. Επίσης, θεωρώ ότι η μοριοδότηση του συνδυασμού μεταπτυχιακού τίτλου και διδακτορικού διπλώματος θα πρέπει να είναι, εάν όχι μεγαλύτερη, τουλάχιστον η ίδια με εκείνη που λαμβάνει ο κάτοχος πτυχίου Μαρασλείου και διδακτορικού διπλώματος. Έτσι θα εκλείψει η περίπτωση να δημιουργούνται άνισες ευκαιρίες για την επαγγελματική εξέλιξη κάποιων συναδέλφων, καθώς η ισονομία και η ισοπολιτεία είναι η βασική προϋπόθεση και ο πρωταρχικός στόχος μιας σοσιαλιστικής κοινωνίας των πολιτών. Σας ευχαριστώ, Μαρία Ανδριτσοπούλου Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, Κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου, Υποψήφια Διδάκτορας Πανεπιστημίου Αθηνών