Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΒ΄ Κρίση και Επιλογή των Στελεχών της ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Δρ Χρ. Αλεξοπούλου, Σχολ. Σύμβουλος ΠΕ2 | 4 Δεκεμβρίου 2009, 20:18
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ 1. Ολοκλήρωση της θητείας. Να ολοκληρωθεί η θητεία που βρίσκεται ήδη στο 3ο έτος από τα τέσσερα γιατί α) οι ήδη υπηρετούντες Σχολ. Σύμβουλοι έχουν υποστεί εκτός των άλλων και τη δοκιμασία γραπτών εξετάσεων υπό την εποπτεία του ΑΣΕΠ και β) η ολοκλήρωση της θητείας επιτρέπει στην πολιτεία να έχει συνολική και ολοκληρωμένη εικόνα του έργου των Σχολ. Συμβούλων, στοιχείο απαραίτητο για την αξιοκρατική αξιολόγησή τους. Εξάλλου θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι όσοι υπηρετούν σε διάφορες περιοχές της χώρας έχουν προγραμματίσει παράλληλα με το έργο τους και τις οικογενειακές τους υποχρεώσεις με βάση την τετραετή θητεία. 2. Αξιολόγηση των Σχολ. Συμβούλων. - Οι ήδη υπηρετούντες να αξιολογηθούν και να επανακριθούν αυτοτελώς με κριτήριο το έργο τους κατά τη διάρκεια της θητείας τους. Εκτός από την προ- βλεπόμενη και επί ίσοις όροις μοριοδότηση των ετών άσκησης καθηκόντων Σχολ. Συμβούλου, θα είναι επωφελής καινοτομία για την εκπαίδευση η αυτοτελής αξιολόγηση του έργου μας. - Η νέα προκήρυξη να γίνει για τις κενές θέσεις που θα προκύψουν με τη λήξη της θητείας, οι οποίες θα είναι πολλές λόγω συνταξιοδοτήσεων. Επίσης, είναι αναγκαία η δημιουργία και επιπλέον νέων θέσεων για την καλύτερη άσκηση του εκπαιδευτικού έργου (π.χ. υπάρχει περιοχή που ένας Σχολ. Σύμβουλος Β/θμιας εκπαίδευσης έχει την ευθύνη 170 σχολείων!). 3. Κριτήρια επιλογής Σχολ. Συμβούλων. - Ενιαία και επί ίσοις όροις μοριοδότηση διδακτορικών και μεταπτυχιακών τίτλων. Προτάσεις που διατυπώθηκαν για να αξιολογούνται τα διδακτορικά και τα μεταπτυχιακά με 2 ή 3 μέτρα και σταθμά, π.χ. διδακτορικό σε Επιστήμες Αγωγής 8 μόρια και διδακτορικό π.χ. στην Κλασική , τη Νεοελληνική Φιλολογία ή την Ιστορία κλπ. 6 μόρια, είναι αντιεπιστημονικές και πλήρως αστήρικτες. Αν στην Πρωτοβάθμια εκπαίδευση υπάρχουν λόγοι τέτοιας αποτίμησης, για τη Β/θμια αυτό είναι παράλογο. Οι αναγνωρισμένοι τίτλοι έχουν ισάξια αξιολόγηση παντού στον επιστημονικό κόσμο, εκτός αν κάποιοι κινούμενοι από ιδιοτέλεια κρίνουν αντίθετα από τα παγκοσμίως επιστημονικά αποδεκτά και κρατούντα. Αλλά μήπως τότε πρέπει να δούμε και πού και πώς αποκτήθηκαν οι τίτλοι (εσωτερικό, εξωτερικό; ισχύς Παν/μίου; μέλη 7μελούς επιτροπής; κλπ.), οπότε μπαίνουμε σε φαύλο κύκλο. - Να θεωρείται διδακτική προϋπηρεσία η αποδεδειγμένη παροχή διδακτικού έργου σε ΑΕΙ, ΑΤΕΙ και ΠΕΚ. - Να μοριοδοτείται η διδακτική εμπειρία σε ΑΕΙ, ΑΤΕΙ και ΠΕΚ. - Να απαιτείται ως προϋπόθεση για την επιλογή συνολική προϋπηρεσία δεκαέξι (16) χρόνων, από τα οποία τα δέκα (10) να είναι διδασκαλίας στην τάξη, χωρίς όμως επιπλέον μοριοδότηση για χρόνια διδασκαλίας στην τάξη. Εννοείται ότι η συνολική προϋπηρεσία θα μοριοδοτείται αναλόγως κατά την κρίση της πολιτείας (π.χ. 1 ή 0,5 μόριο για κάθε χρόνο πέραν των 16). - Για την αξιολόγηση του συγγραφικού έργου να επανέλθει η προβλεπόμενη μοριοδότηση από το Π.Δ. 25 (ΦΕΚ 20/7-2-2002) υπό την αίρεση ότι το άθροισμα των αξιολογικών μονάδων θα είναι το άθροισμα των επιμέρους, δηλ. 7 και όχι 6. Γενική επισήμανση: κατά την θέσπιση κριτηρίων αξιολόγησης να ληφθεί υπόψη ότι το έργο των Σχολ. Συμβούλων είναι επιστημονικό και καθοδηγητικό και ως εκ τούτου δεν θα πρέπει να μοριοδοτείται επιπλέον η άσκηση διοικητικού έργου.