• Σχόλιο του χρήστη 'Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος' | 18 Αυγούστου 2016, 21:32

    Με την τροπολογία δίνεται η δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής χωρίς καμία ειδίκευση στην ειδική εκπαίδευση, ή μόνο με ολιγοήμερη επιμόρφωση να αποσπούνται σε ΣΜΕΑΕ (παράγραφος 3, υποπαράγραφοι 4.δδ, 4.εε, 4γ). Στην αιτιολογία της τροπολογίας αναγράφεται ότι σκοπός αυτής της παραγράφου είναι να : «α) αξιοποιείται με το βέλτιστο τρόπο το υφιστάμενο ανθρώπινο δυναμικό, β) να εξυπηρετούνται άμεσα οι ανάγκες των μαθητών και γ) να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των δομών ΕΑΕ». Η τροπολογία αυτή υποβαθμίζει την εκπαίδευση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες με αιτιολογίες οι οποίες μάλιστα δεν ευσταθούν. Αναλυτικά: α) "Αξιοποιείται με το βέλτιστο τρόπο το υφιστάμενο ανθρώπινο δυναμικό": Με απλά λόγια αν υπάρχουν υπεραριθμίες στη γενική να τοποθετοόυνται στην ειδική. Ομως τη σχολική χρονιά 2015-16 εγιναν περιπου 17.500 προσλήψεις αναπληρωτών ΟΛΩΝ των ειδικοτήτων (https://www.alfavita.gr/arthron/ekpaideysi/o-arithmos-ton-ekpaideytikon-ana-eidikotita-ston-eniaio-pinaka-anapliroton-posoi). Επομένως θέμα βέλτιστου ποσοτικά τρόπου αξιοποίησης του υπάρχοντος ανθρώπινου δυναμικού δεν υφίσταται, αφού δεν περισσεύει κανένας μόνιμος καθηγητής πανελλαδικά. Αντιθέτως με αυτή την τροπολογία μόνιμοι εκπαιδευτικοί γενικής χωρίς τα απαραίτητα ακαδημαικά προσόντα στην ειδική εκπαίδευση θα αποσπαστούν σε ΣΜΕΑΕ, για λόγους όπως ότι οι ΣΜΕΑΕ είναι σε αστικά κέντρα ή ότι θα μπορούν να συμπληρώσουν το ωράριο τους στο Τμήμα ένταξης του σχολείου τους και να μη πηγαίνουν 1-2 μέρες της εβδομάδας σε γειτονικό σχολείο. Αποτέλεσμα των αποσπάσεων αυτών θα είναι τα λειτουργικά κενα γενικής να αυξάνονται, άρα όσες πιστώσεις-χρήματα κοπούν από τους υψηλά καταρτισμένους αναπληρωτές ειδικής, τόσες θα δοθούν στους αναπληρωτές γενικής. Καμία ποσοτικά βέλτιστη αξιοποίηση προσωπικού, αφού ο συνολικός αριθμός αναπλήρωτών γενικής και ειδικής αγωγής θα είανι ο ίδιος. Και βέβαια βέλτιστη αξιοποίηση προσωπικού σε νευραλγικούς τομείς, όπως η παιδεία ή η υγεία, δεν μπορεί να είναι μόνο ποσοτική αλλά κυρίως ποιοτική. Με την τροπολογία αυτή το εκπαιδευτικό δυναμικό των ΣΜΕΑΕ υποβαθμίζεται ποιοτικά. β) να εξυπηρετούνται άμεσα οι ανάγκες των μαθητών: Οι ανάγκες των μαθητών με εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρίες δεν είναι να έχουν οποιοδήποτε προσωπικό (ανειδίκευτους εκπαιδευτικούς) να τους απασχολεί, αλλά υψηλά καταρτισμένους, εξειδικευμένους και ευαισθητοποιημένους εκπαιδευτικούς που θα τους παρέχουν την απαιτούμενη εκπαίδευση και εφόδια για την μελοντική τους ζωη. γ) να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των δομών ΕΑΕ: ανειδίκευτοι απεσπασμένοι σε ΣΜΕΑΕ για μικρό χρονικό διάστημα εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να βοηθήσουν ούτε στο τρίτο σκέλος της αιτιολογικής αφου σε καμιά περίπτωση δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν άμμεσα στις ιδιαιτερότητες και τις δυσκολίες δομών που δεν γνωρίζουν και έχουν ελάχιστη σχέση με τα σχολεία γενικής εκπαίδευσης. Οι αναπληρωτές ειδικής αγωγής εργάζονται επι χρόνια στις δομές αυτές και είναι οι καλύτεροι γνώστες των ιδιαιτεροτήτων των δομών αυτών, των αναγκών των μαθητών με ειδικές μαθησιακές ανάγκες ή/και αναπηρίες και η βέλτιστη αξιοποίηση προσωπικού είναι μόνο μια: ΑΜΕΣΟΙ, ΜΑΖΙΚΟΙ, ΜΟΝΙΜΟΙ ΔΙOΡΙΣΜΟΙ ΤΩΝ ΑΝΑΠΛΗΡΩΝ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ!!!!!!