Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Χ. Γκοτζαρίδης | 25 Νοεμβρίου 2009, 21:45
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προσπαθώντας να συμβάλλω στο προβληματισμό που σχετικά με το τρόπο πρόσληψης εκπ/κου προσωπικού, θα ήθελα να θέσω μερικά θέματα που σκόπιμα ή από άγνοια παραβλέπονται συστηματικά μέχρι σήμερα. 1. Ποιοί έχουν δικαίωμα να γίνουν εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπ/σης; Προφανής η απάντηση.Όσοι τελείωσαν καθηγητικές σχολές. ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΣΦΑΛΜΑ. Καμία, ή σχεδόν καμία από αυτές τις σχολές δεν φροντίζει να εκπαιδευσει μελλοντικούς δασκάλους, και όσες σχολές έχουν λάβει κάποια σχετική πρόνοια ..έχουν εντάξει ένα ή δύο μαθήματα συνολικά σχετικά με παιδαγωγική, ψυχολογία, διδακτικές κτλ. Πώς λοιπόν θα επιλέξουμε δασκάλους για τα σχολεία της δευτεροβάθμιας αφού δεν έχουμε στη πραγματικότητα διδασκαλικό δυναμικό για να επιλέξουμε; Και το οξύμωρο: Στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ κύριο μέρος της εξέτασης αποτελεί το γνωστικό μέρος το οποίο είναι και το μόνο που μπορεί να πιστοποιήσει σχετικά ο εξεταζόμενος (αφού ήδη έχει κατακτήσει το σχετικό πτυχίο).Το κύριο όμως μέρος της δουλειάς του, το διδακτικό, πώς το κατακτά; Με κάποια μαθήματα σε φροντιστήρια μαθαίνει ο εξεταζόμενος τυφλοσούρτη σχέδια μαθήματος, διδακτικές θεωρίες κτλ και δεν ...αναρωτιέται κανείς πώς καταντήσαμε έτσι. Ακόμη και για......να διοριστείς δάσκαλος πρέπει να πας φροντιστήριο!!!!!!! 2. Η όποια εισαγωγική επιμόρφωση γίνεται σε νέο-διορισμένους, οι οποίοι σε μεγάλο ποσοστό έχουν διδάξει χρόνια και χρόνια ....χωρίς να τους έχει πει κανένας πώς και γιατί. Και μάλιστα αν έχουν ήδη διδακτική προϋπηρεσία 8 μηνών ως την ημέρα διορισμού, δεν παρακολουθούν και δειγματικές διδασκαλίες....(εεεεεε αυτοί τώρα είναι παντογνώστες). 3. Καιρός να αρχίσει να αντιμετωπίζεται η θέση του εκπαιδευτικού της δευτεροβάθμιας ως θέση δάσκάλου (με ό,τι αυτό συνεπάγεται σε σπουδές) και όχι ως θέση καθηγητή (μόνο γνώση του επιστημονικού αντικειμένου και διδασκαλία από καθέδρας). ΜΕΧΡΙ ΝΑ ΠΡΟΚΕΙΨΟΥΝ ΟΙ ΝΕΟΙ ΠΤΥΧΙΟΥΧΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ (ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΦΥΣΙΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΚΤΛ) ΑΣ ΔΙΑΤΗΡΗΘΕΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΑΛΛΑ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΟΦΟΙΤΗΣΗ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕΙΩΝΕΤΑΙ ΣΤΑΔΙΑΚΑ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ..ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΚΑΙ ΝΑ ΑΥΞΑΝΕΤΑΙ ΤΟ ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΥΤΩΝ ΜΕ ΤΟ ΕΙΔΙΚΟ ΠΤΥΧΙΟ. Στόχος οι σημερινοί μαθητές νηπιαγωγίου να έχουν αυτής της εκπαίδευσης δασκάλους στο Γυμνάσιο.