Αρχική Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση ΕκπαίδευσηΆρθρο 01 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη ΑΓΓΕΛΙΚΗ | 19 Αυγούστου 2016, 11:25
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΣΤΗΡΙΖΩ ΤΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΑΕ! Όπως είναι ευρέως αποδεκτό η ειδική αγωγή είναι κλάδος της εφαρμοσμένης παιδαγωγικής επιστήμης και δε μπορεί να νοηθεί ως ανεξάρτητος επιστημονικός κλάδος. Σε όλες ανεξαρτήτως τις επιστήμες η εξειδίκευση προέρχεται ύστερα από μακροχρόνιες σπουδές σε εξειδικευμένους κλάδους της κάθε επιστήμης... Ο δικηγόρος με βασικές σπουδές στη νομική επιστήμη γίνεται ποινικολόγος, συνταγματολόγος ύστερα από μεταπτυχιακές/διδακτορικές σπουδές στο ποινικό και στο συνταγματικό δίκαιο αντίστοιχα. Οι γιατροί ύστερα από τις σπουδές τους εξειδικεύονται σε ένα συγκεκριμένο κλάδο της ιατρικής επιστήμης. Το ίδιο και οι βιολόγοι συνεχίζοντας τις σπουδές τους γίνονται μικροβιολόγοι, μοριακοί βιολόγοι κτλ. Μόνο στην ειδική αγωγή, που αποδεδειγμένα διεθνώς είναι κλάδος της Παιδαγωγικής Επιστήμης, υπάρχουν συγκεκριμένες σχολές από τις οποίες αποφοιτούν "Ειδικοί νηπιαγωγοί και δάσκαλοι". Βασικό πτυχίο έχουν και οι ΠΕ 60.50/70.50 και οι ΠΕ61/71. Με τη διαφορά όμως οτι οι ΠΕ 60.50/70.50 έχουν στην κατοχή τους ένα βασικό τετραετές παιδαγωγικό πτυχίο που τους παρέχει την απαιτούμενη παιδαγωγική επάρκεια για να μπορούν να μπουν στη σχολική τάξη και επιπλέον εξειδικευμένες γνώσεις στην ειδική αγωγή. Αλήθεια αν θεωρήσουμε την ειδική αγωγή ως ανεξάρτητο κλάδο, όπως υποστηρίζουν κάποιοι, γιατί δεν υπάρχουν και τα αντίστοιχα τμήματα ειδικής αγωγής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση; Ενας καθηγητής με μεταπτυχιακές σπουδές θεωρείται επαρκής κι ένας δάσκαλος όχι; Με ποια κριτήρια; Οι απόφοιτοι ΠΕ61/71 διατείνονται ότι επέλεξαν συνειδητά το συγκεκριμένο κλάδο λόγω της αγάπης τους για τα παιδιά με ιδιαιτερότητες. Ας είμαστε ειλικρινείς. Οι απόφοιτοι των παιδαγωγικών σχολών μπήκαμε στις σχολές μας με πολύ υψηλές βάσεις μορίων τις οποίες και προφανώς αδυνατούσαν να πιάσουν οι απόφοιτοι των συγκεκριμένων σχολών για αυτό και επέλεξαν το συγκεκριμένο τμήμα. Ήταν μονόδρομος όχι επιλογή. Διαφορετικά ποιος δε θα επέλεγε να γίνει αρχικά δάσκαλος και ύστερα εξειδικευμένος στην ειδική αγωγή δάσκαλος; Είναι ΑΝΑΓΚΑΙΟ να λυθεί αυτό το χρόνιο πρόβλημα των κλάδων της ειδικής αγωγής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και το Υπουργείο ορθώς βρίσκεται προς αυτή την κατεύθυνση προσπαθώντας να βρει μια συμβιβαστική λύση μεταξύ αυτών των κλάδων. Το νομοσχέδιο του Υπουργείου είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και πρέπει να ψηφιστεί άμεσα.