Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης2. Μεταθέσεις και ΑποσπάσειςΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης | 4 Δεκεμβρίου 2009, 21:47
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αρχικά θα ήθελα να πω ότι συμφωνώ με τη δυνατότητα που δίνεται στον πολίτη να πει την γνώμη του. Ελπίζω πως τα σχόλια των πολιτών πράγματι διαβάζονται από αυτούς που διαμορφώνουν την πολιτική στην χώρα μας και δεν είναι παρά ένα μέτρο που απλά σου δίνει την αίσθηση ότι μπορείς να συμμετέχεις και εσύ στην διαμόρφωση των αποφάσεων. Συμφωνώ ότι πάνω από όλα το σχολείο πρέπει να εξυπηρετεί τις ανάγκες των παιδιών. Παράλληλα όμως πιστεύω ότι και ο εκπαιδευτικός είναι σημαντικός παράγοντας για την σωστή λειτουργία του σχολείου. Οπότε, θα πρέπει να δίνεται σημασία και στον εκπαιδευτικό από την μεριά της πολιτείας. - Η πρότασή μου και τα σχόλια μου για τις μεταθέσεις τα εξής: Πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος έτσι ώστε ο εκπαιδευτικός να μπορεί να βρίσκεται στην πόλη που επιθυμεί και μπορεί να ζήσει μετά από κάποιο διάστημα. Για παράδειγμα, είναι εξοντωτικό και οικονομικά ασύμφορο για κάποιον εκπαιδευτικό να μην μπορεί να έρθει στην πόλη όπου ζει σε πολλές περιπτώσεις για 10 ή και 15 χρόνια για κάποιες ειδικότητες. Φανταστείτε την οικονομική επιβάρυνση αλλά και τις κοινωνικές δυσκολίες που υφίσταται ένας εκπαιδευτικός, ο οποίος πρέπει να συντηρεί δύο σπίτια αλλά και να είναι μακριά από την οικογένεια του για μεγάλο χρονικό διάστημα.- Συμπερασματικά, η πρόταση μου είναι να υπάρχει ένα χρονικό όριο για παράδειγμα 4 ή 5 χρόνια παραμονής στην επαρχία και μετά επιστροφή κοντά στον τόπο διαμονής του. - Όσον αναφορά τις αποσπάσεις έχω να πω τα παρακάτω: Αρχικά πιστεύω ότι είναι λάθος η άποψη ότι πρέπει να κοπούν όλες οι αποσπάσεις από το Υπουργείο παιδείας ή από τις Διευθύνσεις. Υπάρχουν πολλά θέματα και υποθέσεις που αφορούν την παιδεία για τα οποία ο εκπαιδευτικός έχοντας την κατάρτιση και την εμπειρία από την τάξη μπορεί να διαχειριστεί και να συμβάλει αποτελεσματικά στην επίλυση τους. Δεν μπορώ να διανοηθώ το Υπουργείο παιδείας χωρίς εκπαιδευτικούς όπως δεν μπορώ να διανοηθώ για παράδειγμα το Υπουργείο άμυνας χωρίς στρατιωτικούς. Συμφωνώ και εγώ ότι δεν πρέπει να υπάρχουν εκπαιδευτικοί στο Υπουργείο που να βγάζουν μόνο φωτοτυπίες, αλλά για αυτό θα πρέπει να φροντίσει η πολιτική ηγεσία ώστε να καθοριστούν ακριβώς οι ειδικότητες, οι αρμοδιότητες και τα καθήκοντα που πρέπει να αναλαμβάνει ένας εκπαιδευτικός στους φορείς του Υπουργείου παιδείας, έτσι ώστε το Υπουργείο να εκμεταλλευτεί την υψηλή μορφωτική και επαγγελματική κατάρτιση που διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί. Δεν νομίζω να υπάρχουν σε άλλο Υπουργείο τόσες πολλές ειδικότητες πτυχιούχων (π.χ. οικονομολόγοι, νομικοί, μαθηματικοί, ηλεκτρολόγοι μηχανικοί, πληροφορικής, φυσικοί, φιλόλογοι κοκ). Συμφωνώ επίσης ότι οι αποσπάσεις δεν πρέπει να γίνονται ρουσφετολογικά και πίσω από κλειστές πόρτες όπως σωστά έχει αναφέρει η κ. Υπουργός, αλλά πρέπει να καθοριστούν κριτήρια ξεκάθαρα (χωρίς να αποκλείονται οι κοινωνικοί λόγοι) έτσι ώστε να υπάρχει διαφάνεια και αξιοκρατία. Είναι επίσης σωστή η άποψη ότι δεν μπορεί να παίρνει τα ίδια μόρια ο εκπαιδευτικός που είναι στην Τήλο με τον εκπαιδευτικό που είναι στο Υπουργείο. Βέβαια πιστεύω, πως θα ήταν δίκαιο να παίρνει κάποια μόρια (μια πρόταση θα ήταν μέχρι 3 μόρια) γιατί δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και ο εκπαιδευτικός που είναι αποσπασμένος στους διάφορους φορείς προσφέρει τις υπηρεσίες του και σε σχέση με τον εκπαιδευτικό στο σχολείο χάνει κάποια πράγματα (π.χ. το ωράριο, οι άδειες η επαφή με την τάξη κτλ).