Αρχική Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση ΕκπαίδευσηΆρθρο 01 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Χριστινάκης Βασίλης | 19 Αυγούστου 2016, 13:29
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Παρακάτω είναι μια σειρά παρατηρήσεων και προτάσεων από ομάδα εκπαιδευτικών και στελεχών της ΕΑΕ. --- Σχετικά με την παράγραφο 3 στην αιτιολογική αναφέρει “Οι εκπαιδευτικοί, σε όποιο εκπαιδευτικό πλαίσιο υπηρετούν, οφείλουν να είναι κατάλληλα εκπαιδευμένοι για να καλύπτουν τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών τους και ως εκ τούτου πρέπει να τους παρέχεται η δυνατότητα υπηρέτησης σε όλες τις δομές της εκπαίδευσης εφόσον έχουν τα απαραίτητα προσόντα.” όμως σε αντίθεση με τα ξεκάθαρα προσόντα που υπήρχαν στον Νόμο 3699/2007 για να πάρει κάποιος απόσπαση έχουν μπει με την τροπολογία τα παρακάτω που δεν μπορούν να αποτελούν “απαραίτητα προσόντα” αφού είναι αόριστα ή ακόμα και άσχετα με την ειδική εκπαίδευση. γγ) Είναι γονείς παιδιών με ποσοστό αναπηρίας άνω του 67% . δδ) Είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων επιμόρφωσης – εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. εε) Έχουν προϋπηρεσία σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας. Συγκεκριμένα τα γγ), εε) δεν παρέχουν κάποιο προσόν σχετικό με την ειδική εκπαίδευση ενώ το δδ) είναι αόριστο αφού δεν αναφέρει ούτε ώρες ούτε κριτήρια, με άλλα λόγια ένα σεμινάριο 10 ωρών ή ακόμα και 5 ωρών δίνει δικαίωμα απόσπασης. Στην περίπτωση που παραμείνουν τα παραπάνω κριτήρια τότε θα έχουμε από του χρόνου μια αύξηση αιτήσεων αποσπάσεων από ΠΥΣΠΕ σε ΠΥΣΠΕ και ΠΥΣΔΕ σε ΠΥΣΔΕ από εκπαιδευτικούς που δεν έχουν καμία σχέση με την ειδική εκπαίδευση με μόνο σκεπτικό την μετακίνηση στην περιοχή συμφερόντων τους. Προτείνουμε την διαγραφή των παραπάνω κριτηρίων. Παρακάτω η αιτιολογική αναφέρει “Τέλος παρέχεται η δυνατότητα προσωρινής τοποθέτησης σε θέσεις ΕΑΕ εκπαιδευτικών με εμπειρία ή λιγότερα προσόντα στην ΕΑΕ, με αποτέλεσμα να αξιοποιείται με το βέλτιστο τρόπο το υφιστάμενο ανθρώπινο δυναμικό, να εξυπηρετούνται άμεσα οι ανάγκες των μαθητών και να εξασφαλίζεται η εύρυθμη λειτουργία των δομών ΕΑΕ.“ για διάθεση λοιπόν μιλάει για εκπαιδευτικούς με “εμπειρία ή λιγότερα προσόντα στην ΕΑΕ” όμως αυτό έρχεται σε αντίθεση με τις περιπτώσεις γγ) δδ) εε) όπως αιτιολογήθηκε παραπάνω αφού δεν αποτελούν προσόντα γγ) Είναι γονείς παιδιών με ποσοστό αναπηρίας άνω του 67% . δδ) Είναι κάτοχοι πιστοποιητικού παρακολούθησης σεμιναρίων επιμόρφωσης – εξειδίκευσης στην ΕΑΕ από Πανεπιστήμια ή από αναγνωρισμένους κρατικούς φορείς που εποπτεύονται από το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. εε) Έχουν προϋπηρεσία σε προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας. ενώ η παράγραφος γ) Αν εξακολουθεί να συντρέχει αδυναμία πλήρωσης των κενών διατίθενται εκπαιδευτικοί χωρίς κανένα από τα ανωτέρω προσόντα ή χαρακτηριστικά Οι εκπαιδευτικοί αυτοί συμμετέχουν υποχρεωτικά κατά προτεραιότητα σε προγράμματα επιμόρφωσης και εξειδίκευσης που υλοποιούνται από τους αρμόδιους φορείς για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών δίνει το δικαίωμα σε οποιονδήποτε χωρίς ΚΑΝΕΝΑ προσόν να διατεθεί. Αν ψηφιστούν τα παραπάνω θα έχουμε το εξής φαινόμενο και στις δύο βαθμίδες, συνάδελφοι που δεν συμπληρώνουν το ωράριο τους για 1-2-3+ ώρες να επιθυμούν να συμπληρώνουν στα Τ.Ε. των σχολείων που υπηρετούν ώστε να μην μετακινούνται σε όμορη σχολική μονάδα. Αυτό θα οδηγήσει αναπόφευκτα σε υποβάθμιση της όλης εκπαίδευσης των μαθητών. Αν το υπουργείο επιθυμεί με αυτό τον τρόπο την κάλυψη των κενών θα πρέπει να προηγείται τουλάχιστον μια ταχύρρυθμη επιμόρφωση από όσους το επιθυμούν το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου ή στο τέλος της χρονιάς ώστε να υπάρχει κάποιο υπόβαθρο. ----- Στην παράγραφο 4 αναφέρει η τροπολογία για την Οργάνωση και Λειτουργία των Α΄, Β΄,Γ΄ Δ΄ τάξεων Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου “Μετά την ολοκλήρωση της φοίτησης των μαθητών στη Δ΄ τάξη, χορηγείται απολυτήριο Λυκείου, ισότιμο του Γενικού Λυκείου, και Επαγγελματικό πτυχίο ειδικότητας επιπέδου 4, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στις κείμενες διατάξεις του Εσπερινού Επαγγελματικού Λυκείου. Το ίδιο ισχύει και για το «Μεταλυκειακό έτος-τάξη μαθητείας».” Εδώ υπάρχουν 2 ερωτήματα, το πρώτο αφορά του μεταλυκειακό έτος, θα υπάρχει δηλαδή και 5ο έτος φοίτησης; Πρέπει να δοθούν περισσότερες λεπτομέρειες. Επίσης, εφόσον χορηγείται απολυτήριο Λυκείου ισότιμο, δεν αναφέρει πουθενά ξεκάθαρα για το δικαίωμα (στα πλαίσια της ισονομίας) των μαθητών/μαθητριών αυτών για την εισαγωγή τους στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση. Προτείνουμε να προστεθεί σε αυτό το σημείο ξεκάθαρα ότι οι απόφοιτοι της Δ’ τάξης έχουν δικαίωμα συμμετοχής στις Πανελλαδικές εξετάσεις όπως παρακάτω. Η λειτουργία των Α΄, Β΄,Γ΄ Δ΄ τάξεων Λυκείου του Ενιαίου Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου-Λυκείου διέπεται από τον κανονισμό λειτουργίας των Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων και ως προς τα θέματα εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση, εκτός των περιπτώσεων που εμπίπτουν στην κατηγορία του 5%. ---- Η πρόταση στην παράγραφο 3 της τροπολογίας Ο αριθμός των φοιτούντων μαθητών στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια ανά τμήμα γενικής παιδείας, τομέα ή ειδικότητας ορίζεται από κατ’ ελάχιστον 5 έως κατ’ ανώτατο όριο 10 μαθητές. προτείνουμε να τροποποιηθεί ως εξής: Ο αριθμός των φοιτούντων μαθητών στα Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια ανά τμήμα γενικής παιδείας ορίζεται κατ’ ανώτατο όριο 8 μαθητές, ανά τομέα ή ειδικότητας ορίζεται από κατ’ ελάχιστον 2 έως κατ’ ανώτατο όριο 8 μαθητές. Σύντομη τεκμηρίωση. Στην τυπική εκπαίδευση δε υπάρχει περιορισμός στον ελάχιστο αριθμό μαθητών για τη δημιουργία τμημάτων γενικής παιδείας. Περιορισμοί υπάρχουν μόνο για τη δημιουργία τμημάτων τομέων, ειδικοτήτων, κατευθύνσεων, … (ισότιμη μεταχείριση με τους συμμαθητές τους στην τυπική εκπαίδευση). Πουθενά στην αιτιολογική δεν τεκμηριώνεται η αλλαγή αυτή μάλιστα δεν αναφέρει τίποτα. Ενώ ο αριθμός 10 είναι αδιανόητος όσο και τραγικός. Ρωτήστε τους εργαζόμενους στα ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής καθώς και στα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και Λύκεια. Δεν μπορεί από τους 8 μαθητές που είναι τώρα το μέγιστο σε όλη την Ειδική Αγωγή (Α/θμια και Β/θμια) να προχωράτε σε αύξηση στους 10 μαθητές ανά τμήμα χωρίς καμία ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΗ μόνο στα εν λόγω σχολεία. Από όσο γνωρίζουμε δεν τεκμηριώνεται από πουθενά αυτή η αύξηση. Οι συνέπειες θα είναι ΤΡΑΓΙΚΕΣ για τις συνθήκες εργασίας των εκπαιδευτικών και τις συνθήκες εκπαίδευσης των μαθητών. Παρακαλούμε να εστιάσετε σε αυτό το θέμα που είναι μείζον για την λειτουργία των Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων και να αλλάξετε την εν λόγω πρόταση. --- στην παράγραφο 4 η αιτιολογική αναφέρει: "Συγκεκριμένα παρατηρείται το φαινόμενο, ο ενιαίος στόχος που εξυπηρετεί η ειδική επαγγελματική εκπαίδευση να υλοποιείται μέσω διαφορετικών προγραμμάτων σπουδών και δομών, χωρίς να υφίσταται επιστημονική και παιδαγωγική τεκμηρίωση και χωρίς να καλύπτονται συγκεκριμένες εκπαιδευτικές ανάγκες." επίσης " Με αυτόν τον τρόπο τερματίζεται το φαινόμενο της άκαιρης και παιδαγωγικά ανεπίτρεπτης πρόωρης εξειδίκευσης των μαθητών." όμως η λειτουργία των ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής βασιζόταν σε επιστημονική και παιδαγωγική τεκμηρίωση του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου (2004) για την αναγκαιότητα πρόωρης επαγγελματικής εκπαίδευσης των μαθητών/τριών με Ε.Ε.Α. σύμφωνα με το παρακάτω http://www.pi-schools.gr/special_education/aps-tee.pdf σελίδες 8-18 Στην αιτιολογική όμως δεν αναφέρει κάποια μελέτη που να τεκμηριώνει την αφαίρεση όλων των μαθημάτων επαγγελματικής εκπαίδευσης από τις 4 πρώτες τάξεις τις οποίες αντικαθιστά σε ένα μικρό μέρος με "δραστηριότητες προεπαγγελματικής ετοιμότητας". Για τους παραπάνω λόγους θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρχουν κάποια μαθήματα επαγγελματικής εκπαίδευσης ώστε να υπάρχει και ομαλή σύνδεση με το λύκειο και όχι δραστηριότητες. ---- Χριστινάκης Βασίλης Δ/ντης ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ Βαθμίδας Ρόδου