• Σχόλιο του χρήστη 'Νίκου Νικόλαος' | 19 Αυγούστου 2016, 14:44

    1. Είναι αυτονόητα ξεκάθαρο και κοινά αποδεκτό ο αντιπαιδαγωγικός χαρακτήρας της ρύθμισης που δίνει την δυνατότητα σε εκπαιδευτικούς χωρίς καμία επιμόρφωση στην ειδική αγωγή να εργάζονται σε σχολεία ΕΑΕ, ακόμα και αν πρόκειται για μόνιμους με πολλά χρόνια διδακτικής εμπειρίας σε ΓΕΝΙΚΑ σχολεία. Οι μαθητές που φοιτούν στα ειδικά σχολεία χρήζουν ιδιαίτερης μεταχείρισης, η γνώση της οποίας αποκτάται ΜΟΝΟ μέσω συγκεκριμένων και στοχευμένων σπουδών στην ειδική αγωγή και σχολική ψυχολογία είτε σε προπτυχιακό επίπεδο είτε σε μεταπτυχιακό/διδακτορικό επίπεδο. 2. Είναι επίσης λάθος και παράλογο να αφαιρεθούν τα μαθήματα ειδικοτήτων από τα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια και να ακολουθούν το πρόγραμμα σπουδών των Γενικών Γυμνασίων, όπως προβλέπει η παράγραφος "Στις τάξεις Α΄, Β΄,Γ΄ Δ΄ Γυμνασίου εφαρμόζονται τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα των Γυμνασίων γενικής εκπαίδευσης" γιατί με αυτόν τον τρόπο αλλοιώνεται ο χαρακτήρας της επαγγελματικής εκπαίδευσης που έχουν αυτά τα σχολεία στην τωρινή τους μορφή. Σε αυτό το ενδεχόμενο πιο λογικό θα ήταν να ονομαστούν σε Ειδικά Γυμνάσια και να μην υπάρχει καν η λέξη Επαγγελματικά καθώς δεν θα διδάσκονται καθόλου μαθήματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, δηλαδή μαθήματα ειδικοτήτων. Εκτός από το παράλογο της υπόθεσης, είναι και παιδαγωγικά λάθος να χαθεί ο επαγγελματικός προσανατολισμός των ΕΕΓ, καθώς οι μαθητές των ειδικών σχολείων έχουν την δυνατότητα να εντρυφήσουν στο γνωστικό αντικείμενο που τους ενδιαφέρει και τους αρέσει, όσο περισσότερο γίνεται και στο μέτρο του μπορούν χάρη στα πολλά μαθήματα των ειδικοτήτων που διδάσκονται με την τωρινή τους μορφή στα ΤΕΕ Ε.Α. Α' Βαθμίδας. Οι μαθητές θα πρέπει να έχουν την ευκαιρία στα χρόνια φοίτησης στα ΕΕΓ να αποκτήσουν τα απαιτούμενα εφόδια ώστε με την αποφοίτησή τους να έχουν βάσιμες ελπίδες στην εξεύρεση εργασίας και αυτό θα συμβεί ΜΟΝΟ αν υπάρχουν αρκετές ώρες μαθημάτων ειδικοτήτων.