Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Σπυριδούλα Τριανταφύλλου | 4 Δεκεμβρίου 2009, 22:55
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Αξιότιμες κυρίες και κύριοι, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για το βήμα και να μοιραστώ μαζί σας τις προτάσεις μου: • Θεωρώ πως η ένταξη των Ψυχολόγων στα σχολεία Γενικής Παιδείας είναι ένα ακανθώδες ζήτημα που συζητιέται εδώ και πολλά χρόνια. Η παρούσα κυβέρνηση καλείται να κάνει τη διαφορά και να υλοποιήσει τη συγκεκριμένη μεταρρύθμιση στο εκπαιδευτικό σύστημα, σύμφωνα με τα πρότυπα των σχολείων της Ευρώπης. Στην παρούσα φάση, εκπαιδευτικοί με σχετική επιμόρφωση (η οποία μπορεί να μην ξεπερνά και τις 300 ώρες) καλούνται να καλύψουν τις θέσεις Συμβούλων σε ΣΣΝ (Συμβουλευτικούς Σταθμούς Νέων), ΓΡΑΣΕΠ και ΚΕΣΥΠ, με αμφίβολη ποιότητα παροχής υπηρεσιών συμβουλευτικής, λόγω έλλειψης κατάρτισης. Αντίθετα, εάν ενταχθούν οι Ψυχολόγοι στα σχολεία, θα μπορέσουν ως ειδικοί να απασχοληθούν και να προσφέρουν είτε ως α) Σχολικοί Ψυχολόγοι, είτε ως β) Σύμβουλοι Επαγγελματικού Προσανατολισμού. • Παράλληλα, θα ήθελα να σας προσκαλέσω σε προβληματισμό σχετικά με τη μη ένταξη των ΠΕ 23 Ψυχολόγων στην εκπαίδευση, ως εκπαιδευτικό προσωπικό. Δεν αντιλαμβάνομαι το λόγο οι ΠΕ Κοινωνιολόγοι να έχουν λόγο ύπαρξης ως εκπαιδευτικό προσωπικό και να τους δίνεται η δυνατότητα να συμμετάσχουν σε γραπτούς διαγωνισμούς ΑΣΕΠ Εκπαιδευτικών και να διδάξουν στα σχολεία, ενώ οι ΠΕ Ψυχολόγοι αποκλείονται από αυτή τη διαδικασία. Το επιχείρημα πως δεν υπάρχουν αντίστοιχα μαθήματα να διδάξουν, ώστε να συμπληρώσουν ώρες είναι αβάσιμο, καθώς μπορούν να διδάξουν μαθήματα Κοινωνικής Κατεύθυνσης (όπως κάνουν ως τώρα οι Κοινωνιολόγοι, δηλαδή Ψυχολογία, Κοινωνιολογία κά), καθώς και να συμπληρώσουν ωράριο ασκώντας συμβουλευτική ή διδάσκοντας ΣΕΠ, αντικείμενο που εντάσσεται στην επιστήμη τους! • Στην ίδια λογική θα πρότεινα να γίνεται δεκτή η ειδικότητα των ΠΕ Ψυχολόγων και στο ΕΠΠΑΙΚ της ΑΣΠΑΙΤΕ, προκειμένου να αποκτούν οι Ψυχολόγοι την Παιδαγωγική Κατάρτιση που τους επιτρέπει να διεκδικήσουν μια θέση στην εκπαίδευση. Με ποια λογική ακόμη και οι ΤΕ Ιχθυοκαλλιέργειας μπορούν να ενταχθούν στο ΕΠΠΑΙΚ και να δώσουν ΑΣΕΠ και να διδάξουν σε σχολεία, και οι ΠΕ Ψυχολόγοι θεωρούνται μη σχετικοί με την εκπαίδευση; Εξάλλου το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας επιμορφώνει μόνιμους Ψυχολόγους ΕΕΠ των ΣΜΕΑ, κατόπιν του διορισμού τους, στο ΕΠΠΑΙΚ της ΑΣΠΑΙΤΕ. Για ποιο λόγο λοιπόν δε δίνεται το δικαίωμα αυτό και στους υπολοίπους; ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ • Οι θέσεις για ωρομίσθιους και αναπληρωτές ΕΕΠ (Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού) για ΣΜΕΑ και ΚΕΔΔΥ, προκηρύσσονται κάθε χρόνο και το Υπηρεσιακό Συμβούλιο της κάθε Περιφερειακής Δ/νσης Εκπαίδευσης μοριοδοτεί όπως εκείνο κρίνει το συγγραφικό έργο του υποψηφίου. Προτείνω να υπάρχει μια ενιαία μέθοδος μοριοδότησης, αξιολόγησης, αλλά και τρόπου απόδειξης του συγγραφικού έργου (π.χ. πρακτικά συνεδρίων, βεβαίωση οργανωτικής επιτροπής κτλ), προκειμένου να μην υπάρχουν αδικίες του τύπου, το ίδιο άτομο να παίρνει μόρια στη μία περιφέρεια για το συγγραφικό έργο και το ίδιο άτομο σε άλλη περιφέρεια να παίρνει 0 μόρια για το ίδιο συγγραφικό έργο την επόμενη χρονιά. Κάθε χρόνο η εγκύκλιος αλλάζει και μοριοδοτεί κάτι διαφορετικό. Τη μια χρονιά προηγούνται όσοι έχουν εξειδικευμένο μεταπτυχιακό δίπλωμα, την άλλη χρονιά όσοι έχουν εντοπιότητα. Εντοπιότητα ακόμη και στην ΑΤΤΙΚΗ!!! • Επίσης προτείνω να καταρτιστεί ένας ενιαίος πίνακας και να έχουν τη δυνατότητα οι υποψήφιοι να δηλώνουν πάνω από μία περιφέρειες, και όχι να υποχρεούνται να υποβάλλουν αίτηση σε μία και μοναδική περιφέρεια! Με τον ισχύοντα τρόπο, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να επιλέγονται τελικά υποψήφιοι με λιγότερα μόρια σε περιφέρειες με μικρότερο ανταγωνισμό, και άτομα με περισσότερη εμπειρία και εξειδίκευση να μένουν εκτός της διαδικασίας, ενώ θα ήταν πρόθυμα να υπηρετήσουν και σε μια άλλη περιφέρεια. Προτείνω να καταρτίζεται ενιαίος πίνακας και να δηλώνουν 3 περιφέρειες της προτίμησής τους οι υποψήφιοι. • ΜΟΡΙΟΔΟΤΗΣΗ ΠΕΣΥΠ ΑΣΠΑΙΤΕ ΣΤΟ ΑΣΕΠ Στην προκήρυξη - εγκύκλιο για ΕΕΠ στα ΣΜΕΑ και ΚΕΔΔΥ μοριοδοτείται ετήσια επιμόρφωση στα παιδαγωγικά. Εφόσον οι ΠΕ Ψυχολόγοι δε γίνοτναι δεκτοί στο ΕΠΠΑΙΚ της ΑΣΠΑΙΤΕ που είναι το κατεξοχήν πρόγραμμα παιδαγωγικής επιμόρφωσης, και το ΠΕΣΥΠ δεν μοριοδοτείται, απορώ τελικά ποιο είναι αυτό το πρόγραμμα που γίνεται δεκτό προς αξιολόγηση. Θα ήθελα η εγκύκλιος στο συγκεκριμένο σημείο να είναι πιο σαφής! • Θεωρώ πως το Πρόγραμμα Ειδίκευσης στη Συμβουλευτική και τον Προσανατολισμό (ΠΕΣΥΠ) θα πρέπει να μοριοδοτείται στις θέσεις σχετικού γνωστικού αντικειμένου (π.χ. Ψυχολόγων)ως ετήσια επιμόρφωση, καθώς αποτελεί ετήσιο πρόγραμμα υποχρεωτικής παρακολούθησης που παρέχεται από αναγνωρισμένο Ίδρυμα Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ πρώην ΣΕΛΕΤΕ). Περιλαμβάνει υποχρεωτική Πρακτική Άσκηση 300 ωρών σε φορείς όπου ασκείται η Συμβουλευτική και πτυχιακή εργασία. Ο τρόπος εισαγωγής είναι αξιοκρατικός εφόσον δεν περιλαμβάνει συνέντευξη και πρόκειται για μετα-πτυχιακή εξειδίκευση, εφόσον γίνονται δεκτοί μόνο πτυχιούχοι (KAY σπουδαστών ΠΕΣΥΠ). Άλλωστε, το εν λόγω πρόγραμμα αναγνωρίζεται ήδη από το Υπουργείο Παιδείας ως ικανό να πιστοποιήσει εξειδίκευση-επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στη Συμβουλευτική και ως εκ τούτου μοριοδοτείται στις κρίσεις των Σχολικών Συμβούλων, Διευθυντών αλλά και Στελεχών ΣΕΠ, ΓΡΑΣΕΠ, ΚΕΣΥΠ (ΦΕΚ 948 τ. Β’ 9/7/2003). Εξάλλου, η εκπαιδευτική διαδικασία είναι μια συμβουλευτική διαδικασία! Στην Ειδική Αγωγή οι ΕΕΠ θεωρούνται εκπαιδευτικοί (Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό!) και λαμβάνουν επίδομα εξωδιδακτικής απασχόλησης, επομένως το ΠΕΣΥΠ που επιμορφώνει εκπαιδευτικούς στη Συμβουλευτική, θεωρώ πως είναι εύλογο να επιμορφώνει και Ψυχολόγους στη Συμβουλευτική. Επομένως, εφόσον μοριοδοτείται για τους μεν, θα πρέπει να μοριοδοτείται και για τους δε. . Δεδομένου ότι οι Ψυχολόγοι εξ ορισμού ασκούν τη Συμβουλευτική σε οποιαδήποτε θέση κι αν κληθούν να υπηρετήσουν, δε βρίσκω το λόγο να μην τους αναγνωρίζεται η επιμόρφωση στο συγκεκριμένο γνωστικό αντικείμενο. Παρακαλώ ας επιληφθεί του θέματος κάποιο στέλεχος της Κυβέρνησης με κοινωνικές σπουδές. Συγκεκριμένα, το ΠΕΣΥΠ περιλαμβάνει μάθημα «Συμβουλευτική ατόμων με αναπηρίες», το οποίο άπτεται ακριβώς του αντικειμένου της προκηρυσσόμενης θέσης ΕΕΠ. Εξάλλου, οι σπουδαστές ΠΕΣΥΠ έχουν το δικαίωμα να πραγματοποιήσουν την πρακτική τους άσκηση και σε Ειδικά Σχολεία! Επομένως, ασκούνται στο εν λόγω αντικείμενο. Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για όσα δεσμεύεστε να κάνετε για όλα αυτά, και εκ των υστέρων αφου διαβάσατε με προσοχή όλο αυτό το κείμενο και έχετε φτάσει σε αυτή την αράδα.. Σπυριδούλα Τριανταφύλλου