Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης1. Σύστημα Πρόσληψης ΕκπαιδευτικώνΣχόλιο του χρήστη Δημήτρης Κ. | 4 Δεκεμβρίου 2009, 22:50
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρία Υπουργέ, θα μπορούσα κι εγώ να προτείνω οι προσλήψεις των εκπαιδευτικών από εδώ και στο εξής να γίνονται μόνο μέσω του ΑΣΕΠ. Άλλωστε είμαι από τους λίγους - τυχερούς - που έδωσε και διορίστηκε με αυτόν τον περίφημο διαγωνισμό. Θα μπορούσα επίσης να προτείνω να προσμετρώνται μόνο οι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών, μιας και κατέχω έναν τέτοιο τίτλο, τον οποίο σημειωτέον δεν απέκτησα στο εξωτερικό πληρώνοντας, αλλά σε πανεπιστήμιο της Ελλάδας κατόπιν εξετάσεων εισαγωγής - ξανά!- και υποχρεωτικών παρακολουθήσεων και εβδομαδιαίων παρουσιάσεων εργασιών. Θα μπορούσα τέλος να υποστηρίξω με πάθος να μην ευνοούνται οι πολύτεκνοι και τρίτεκνοι, αφού η σύζυγός μου -δύο φορές επιτυχούσα του ΑΣΕΠ, όχι όμως διοριστέα- δεν προσλήφθηκε ως αναπληρώτρια ένα χρόνο νωρίτερα, μετά από την απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης να διορίζονται ως αναπληρωτές κατά προτεραιότητα οι τρίτεκνοι και μετά οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί. Θα μπορούσα να προτείνω όλα τα παραπάνω - και θα είχα κάθε δικαίωμα - αν δεν λάμβανα υπ' όψιν τα εξής: α) ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ - με τις απίθανες ερωτήσεις - δεν αποτελεί ασφαλές κριτήριο επιλογής των ικανότερων. β) οι καλοί εκπαιδευτικοί αποδεικνύονται μόνο όταν βρίσκονται μέσα στην τάξη. Χρήσιμη είναι και η θεωρητική κατάρτιση, αλλά πιστέψτε με η τάξη έχει τη δική της δυναμική, ικανή να συνθλίψει κάθε θεωρητικό σχήμα μέσα σε ελάχιστα λεπτά. Επομένως, η προϋπηρεσία ασφαλώς και αποτελεί εχέγγυο της καταλληλότητας του εκπαιδευτικού. Άλλωστε με το ίδιο - σωστό σε γενικές γραμμές - σκεπτικό δεν θέλετε να βάλετε "φρένο" σε χιλιάδες αποσπάσεις μόνιμων εκπαιδευτικών σε γραφεία και στο υπουργείο; Πώς το είπατε αλήθεια; "Ο εκπαιδευτικός πρέπει να βρίσκεται στην τάξη"! Ή μήπως ο αναπληρωτής/ωρομίσθιος είναι "παιδί ενός κατώτερου θεού"; γ) η κοινωνική αλληλεγγύη και το πρόβλημα της υπογεννητικότητας της χώρας πιστεύω ότι έχουν μεγαλύτερη βαρύτητα από master, διδακτορικά και προυπηρεσίες. Ας πάψουμε λοιπόν, σκεπτόμενοι μόνο το προσωπικό μας συμφέρον, να τρώμε τις σάρκες μας, δίνοντας άλλοθι σε κάθε κυβέρνηση να περνά μέτρα που ουσιαστικά μειώνουν τους διορισμούς. Εύχομαι σε όλους αυτούς τους επίδοξους συναδέλφους που υποστηρίζουν οι προσλήψεις να γίνονται μόνο μέσω ΑΣΕΠ, πράγματι να πετύχουν με την πρώτη στον διαγωνισμό, αφού είναι τόσο σίγουροι για τις ικανότητές τους (κι αν τυχόν είναι επιτυχόντες, αλλά μη διοριστέοι, ας μαζέψουν τα κομμάτια τους κι ας ξαναδώσουν...) Επίσης, προτείνω σε σας κυρία Υπουργέ να κάνετε κάτι πιο καίριο και ριζοσπαστικό: γιατί δεν μειώνετε δραστικά - από αυτή τη χρονιά μάλιστα - τον αριθμό των εισακτέων στις λεγόμενες καθηγητικές σχολές; (άραγε τίθεται ζήτημα πολιτικού κόστους;) Τέλος, τα προβλήματα της εκπαίδευσης είναι πολύ πιο σύνθετα και σοβαρά για να περιορίζονται αποκλειστικά και μόνο στον τρόπο πρόσληψης των καθηγητών. Αφήστε λοιπόν το ισχύον σύστημα προσλήψεων ως έχει (αλλωστε έχει επιφέρει μια σχετική ισορροπία)και κατευθύνετε την δημιουργικότητά σας στα ουσιαστικά ζητήματα που ταλαιπωρούν την εκπαίδευση (μείωση μαθητών ανά τάξη, υλικοτεχνική υποδομή, ουσιαστική και συνεχή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κ.α.)