Αρχική Υπηρεσιακές Μεταβολές του Εκπαιδευτικού Προσωπικού - Κρίση και την Επιλογή των Στελεχών της Εκπαίδευσης2. Μεταθέσεις και ΑποσπάσειςΣχόλιο του χρήστη ΣοφίαE | 4 Δεκεμβρίου 2009, 22:04
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Κυρία υπουργέ, σήμερα έμαθα για τη διαταγή που στείλατε στους προϊσταμένους να προχωρήσουν σε υποβαθμίσεις σχολείων εφαρμόζοντας κατά γράμμα το νόμο που αναφέρεται στην αναλογία μαθητών-εκπαιδευτικών ανά τάξη και σχολείο. Κατά αυτό τον τρόπο το σχολείο μου π.χ. από 6θέσιο θα πρέπει να υποβιβαστεί σε 5θέσιο. Με τη διαφορά όμως ότι όποια τάξη και να πάρει κανείς για να κάνει συνδιδασκαλία με μια άλλη, θα υπερβαίνει το όριο των 25 μαθητών. Βλέπετε η παιδεία δεν είναι απλά μαθηματικά. Και επίσης θα ήθελα να ρωτήσω τι είδους παιδεία θα είναι αυτή που δε θα λαμβάνει υπόψη της τις ειδικές συνθήκες που επικρατούν σε κάθε περιοχή; Στο σχολείο μου το 40% των μαθητών είναι παιδιά οικονομικών μεταναστών και τσιγγανόπαιδες. Αν υποβιβαστεί πόσο αποτελεσματικό θα μπορεί να είναι; Το ίδιο συμβαίνει και στα περισσότερα σχολεία της Ελλάδας. Και για δοκιμάστε να διδάξετε σε μονοθέσιο με 15 παιδιά και όλες τις τάξεις! Ή σε διθέσιο με 25 παιδιά; Μια μέρα θα είναι αρκετή για να καταλάβει κανείς ότι σε καμία περίπτωση δεν είναι δυνατόν να επιτευχθούν εκεί οι διδακτικοί στόχοι των Αναλυτικών Προγραμμάτων. Μπορεί κάποτε οι δάσκαλοι να κρατούσαν και να δίδασκαν και εκατό παιδιά. Πέρα από το γεγονός ότι ήταν διαρκώς με μια βέργα στο χέρι, τα σχολεία εκείνα τα χρόνια δίδασκαν βασικές απλά δεξιότητες ανάγνωσης και γραφής και τα παιδιά, μόλις αποφοιτούσαν από το δημοτικό, πήγαιναν να βοηθήσουν στα χωράφια και στα πρόβατα τους γονείς τους. Υψηλούς διδακτικούς στόχους και σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας, ειδικά έτσι όπως απαιτούν και τα καινούρια βιβλία, θα πρέπει να τις ξεχάσουμε όταν έχουμε στην τάξη μας μεγάλο αριθμό μαθητών. Η αναλογία μαθητών-δασκάλων ανά τάξη θα πρέπει να μειωθεί και όχι να αυξηθεί. Βέβαια θα μου πείτε ότι στην Ελλάδα έχουμε περισσότερους δασκάλους από ό,τι σε άλλες χώρες. Ναι, αλλά δεν είναι στα σχολεία. Ψάξτε να τους βρείτε. Είναι σε άλλες υπηρεσίες, είναι σε άδειες που πιθανόν έχουν λήξει, αλλά κανείς δεν τους αναζητά. Αν τους μαζέψετε όλους αυτούς και δε σας φτάνουν οι δάσκαλοι, τότε υπάρχουν κι άλλες λύσεις πολύ πιο παιδαγωγικές, αλλά και οικονομικά προσοδοφόρες. Σκεφτείτε τη συνένωση γειτονικών μικρών σχολείων πεδινών περιοχών (για τις ορεινές, κατά τη γνώμη μου, δεν ενδείκνυται) και την εξοικονόμηση έτσι εκπαιδευτικών πόρων (λειτουργικών εξόδων), αλλά και εκπαιδευτικού προσωπικού. Και το πιο σημαντικό! Θα προσφέρετε έτσι καλύτερη εκπαίδευση στους μαθητές.