Αρχική Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση ΕκπαίδευσηΆρθρο 01 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Δήμητρα | 20 Αυγούστου 2016, 10:10
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
ΑΝΑΓΚΑΙΕΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΔΥΣΠΡΟΣΙΤΑ H διάταξη περιλαμβάνει το πολύ θετικό της δημιουργίας Ειδικών Επαγγελματικών Λυκείων και επιχειρεί να επιλύσει το πολύχρονο πρόβλημα της διαμάχης μεταξύ νηπιαγωγών/δασκάλων με διδακτορικό/μεταπτυχιακό στην ειδική και αποφοίτων παιδαγωγικών σχολών ειδικής αγωγής. Ωστόσο υπάρχουν και αρνητικές πρoτάσεις που παραθέτω στη συνέχεια. Πολύ αρνητικό είναι να μπορεί να πάρει ένας μόνιμος απόσπαση σε δομές ειδικής αγωγής με μερικές ώρες διδασκαλίας στην ενισχυτική διδασκαλία (!) ή/και χωρίς κανένα απολύτως προσόν (!!). Με αυτό τον τρόπο υπεράριθμοι μόνιμοι θα απασχολούνται σε δομές ειδικής αγωγής χωρίς να διαθέτουν στοιχειώδεις γνώσεις. Είναι πραγματικά άδικο να θυσιαστεί η ειδική αγωγή στο βωμό της οικονομικής κρίσης. Η προβλεπόμενη επιμόρφωση των μονίμων μέσω «Σεμιναρίων Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας» δεν επιλύει το πρόβλημα, καθώς μερικές ώρες σεμιναρίων δεν επαρκούν για να επιμορφώσουν ικανοποιητικά έναν εκπαιδευτικό στον τόσο «δύσκολο» και απαιτητικό χώρο της ειδικής αγωγής. Είναι απαραίτητο να διασφαλιστεί η ποιότητα στην εκπαίδευση πρωτίστως στον χώρο της ειδικής αγωγής. Πολύ αρνητική είναι επίσης η πρόταση για την κατάργηση του προσδιορισμού .50 από τους αναπληρωτές ειδικής αγωγής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, γεγονός που ουσιαστικά καταργεί την εξειδίκευσή μας. Από τη μία αυξάνονται κατά πολύ τα προσόντα που πρέπει να έχει ένας αναπληρωτής για να ενταχθεί στους πίνακες ειδικής αγωγής, από την άλλη δεν του αναγνωρίζεται πλέον ούτε καν η εξειδίκευσή του, ενώ παράλληλα στους μόνιμους δεν απαιτείται κανένα απολύτως προσόν για να αποσπαστούν σε δομές ειδικής αγωγής (!). Κατανοούμε την ανάγκη επίλυσης του προβλήματος της πολύχρονης έντονης διαμάχης μεταξύ νηπιαγωγών και δασκάλων ΠΕ61 / ΠΕ71 και μεταξύ νηπιαγωγών και δασκάλων ΠΕ60 και ΠΕ70 με μεταπτυχιακό/διδακτορικό στην ειδική, αλλά αποφάσεις που αφορούν την πρωτοβάθμια δεν μπορούν να προεκτείνονται και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς δεν υπάρχει παιδαγωγική σχολή ειδικής αγωγής στη δευτεροβάθμια, όπως συμβαίνει στην πρωτοβάθμια. Για το λόγο αυτό πρέπει να διατηρηθεί στους αναπληρωτές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ο προσδιορισμός .50. Η ειδική αγωγή στη δευτεροβάθμια πρέπει να σταματήσει να είναι το «δεκανίκι» της πρωτοβάθμιας. Και αφού το Υπουργείο αποφάσισε, όπως γράφει η αιτιολογική έκθεση, να υπάρξει άρση της αδικίας για τους ΠΕ60/ΠΕ70 με μεταπτυχιακό/διδακτορικό, αναρωτιέμαι για ποιο λόγο δεν γίνεται παράλληλα άρση και των υπόλοιπων αδικιών, όπως η διπλή μοριοδότηση της προϋπηρεσίας σε δυσπρόσιτα και η προσμέτρηση των «ισότιμων» σεμιναρίων ετήσιας διάρκειας. Να υπάρξει λοιπόν σε αυτή τη διάταξη για την ειδική αγωγή τροπολογία ώστε να αναγνωρίζονται στους πίνακες ειδικής και τα δυσπρόσιτα καθώς και τα «ισότιμα» σεμινάρια που προβλέπει ο νόμος της ειδικής αγωγής του 2008.