Αρχική Πλαίσιο Πολιτικών Αρχών και Προτάσεων για την Οργάνωση της Δια Βίου ΜάθησηςΚείμενο Πολιτικών Κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς Δημόσια Διαβούλευση ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΣχόλιο του χρήστη ΠΡΩΪΑΣ ΣΤΕΦΑΝΟΣ | 9 Φεβρουαρίου 2010, 11:49
Με την εμπειρία 5 χρόνων εφαρμογής της Δ.Β.Μ σε επίπεδο Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Δήμος Νέας Σμύρνης - 100.000 πολιτών), σας παραθέτω τις εξής παρατηρήσεις: - Η πρόσβαση των πολιτών στα προγράμματα Δια Βίου Μάθησης δεν γίνεται από την ενημέρωση του κέντρου (Υπουργείο Παιδείας, Γενική Γραμμ.,Κ.Ε.Ε.κ,λ,π, αλλά από τα Γραφεία Παιδείας των Δήμων που εφαρμόζουν αυτά τα προγράμματα. Ο πολίτης δεν γνωρίζει το προσωπικό των Κ.Ε.Ε. (που μπορεί να βρίσκονται σε μεγάλη απόσταση από αυτόν - σε άλλο Δήμο). Γνωρίζει όμως τον Δημοτικό υπάλληλο που έχει επιφορτισθεί με την πρακτική εφαρμογή αυτών των προγραμμάτων. - Η εθελοντική παρακολούθηση, από τους Πολίτες, των προγραμμάτων Δ.Β.Μ., βασίζεται στην εμπιστοσύνη που θα επιδείξουν οι Πολίτες στην αξία αυτών των προγραμμάτων. Αυτή η εμπιστοσύνη "κτίζεται" με τον χρόνο, μπορεί δε να καταστραφεί, έπειτα από άστοχες κινήσεις στρατηγικής και προγραμματισμού που μπορεί να γίνουν από κάθε επίπεδο πρακτικής λειτουργίας της Δ.Β.Μ. Για παράδειγμα αναφέρω την περσινή τραγική απόφαση της Γενικής Γραμμ. να ακυρώσει, στο μέσο της Εκπαιδευτικής Χρονιάς, τον τρόπο με τον οποίο οι Πολίτες αιτούνταν την παρακολούθηση των προγραμμάτων.Υποχρεώθηκαν οι Πολίτες, να ξανακάνουν αίτηση, με εισαγωγή καινούργιων δικαιολογητικών, με διαδικασία συνέντευξης και τέλος με κλήρωση των αιτήσεων!!! Οι περισσότεροι πολίτες, έχοντας ήδη περάσει πολλούς μήνες στην αναμονή, αρνήθηκαν να μπούν στην νέα διαδικασία αξιολόγησής τους και με απογοήτευση για την Δημόσια, δωρεάν Δ.Β.Μ. απευθύνθηκαν στον ιδιωτικό τομέα. -Τα μαθήματα γίνονται σε αίθουσες τοπικών σχολείων, που βρίσκονται κοντά στο σπίτι των αιτούντων και όχι στις απομακρυσμένες αίθουσες των Κ.Ε.Ε. Αυτές οι αίθουσες, τις περισσότερες φορές, έχουν εξοπλιστεί με Η/Υ κ.λ.π με κεφάλαια των Δήμων και χρησιμεύουν τόσο στην εκπαίδευση των μαθητών των σχολείων,όσο και στην εκπαίδευση των ενηλίκων της Δ.Β.Μ. Αυτή η επένδυση, για την φετινή εκπαιδευτική χρονιά δεν αποδίδει, διότι ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΞΕΚΙΝΉΣΕΙ. - Η τοπική Αυτοδιοίκηση είναι έτοιμη να υποστηρίξει όλες τις προσπάθειες της Πολιτείας για την ανάπτυξη της εφαρμογής της Δ.Β.Μ. Ζητάει όμως να εισακουσθεί, όσον αφορά την πρακτική εφαρμογή της Δ.Β.Μ. Το βασικό ζητούμενο είναι να καταστίσουμε την Δ.Β.Μ. προσβάσιμη σε όλους τους πολίτες της χώρας, όχι μόνο σε αυτούς που η ανεπάρκεια στρατηγικού σχεδιασμού υλοποίησης των προγραμμάτων Δ.Β.Μ. ωθεί στον ιδιωτικό τομέα, με αμφίβολα αποτελέσματα