Αρχική Πλαίσιο Πολιτικών Αρχών και Προτάσεων για την Οργάνωση της Δια Βίου ΜάθησηςΚείμενο Πολιτικών Κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς Δημόσια Διαβούλευση ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΣχόλιο του χρήστη Στοφόρος Κωνσταντίνος | 9 Φεβρουαρίου 2010, 14:30
Κυρία Υπουργέ, Ως Σύλλογος Συμβασιούχων του Ι.Δ.ΕΚ.Ε., θα θέλαμε να σας συγχαρούμε για την ανάληψη των καθηκόντων σας στο Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης & Θρησκευμάτων και να σας ευχηθούμε καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο σας. Το γεγονός της προηγούμενης εποικοδομητικής θητείας σας στη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης (29/6/1987-8/9/1988) σας επιτρέπει να γνωρίζετε ενδελεχώς τις υπηρεσίες και το έργο του Ι.Δ.ΕΚ.Ε. Τα τελευταία δέκα χρόνια έχει επιτευχθεί αξιοσημείωτη πρόοδος στα θέματα της Δια Βίου Μάθησης, καθιστώντας την Ελλάδα παράδειγμα για τις όμορες βαλκανικές χώρες. Στην εξέλιξη αυτή, αποφασιστική είναι η συμβολή του Ι.Δ.ΕΚ.Ε., μέσω των προγραμμάτων του οποίου έχουν επιμορφωθεί περισσότερο από ένα εκατομμύριο άτομα. Οι υπηρεσίες εκπαίδευσης που παρέχει ο φορέας μας, ανταποκρίνονται σε πολλαπλές, καίριες ανάγκες των πολιτών –διαφορετικών φύλων, ηλικιών και εθνικοτήτων– στοιχείο που αντανακλάται στα υψηλά ετήσια ποσοστά αύξησης του αριθμού των εκπαιδευομένων. Συγκεκριμένα, στην Επικράτεια λειτουργούν οι ακόλουθες Δομές εκπαίδευσης, οι οποίες στελεχώνονται από τους/τις συμβασιούχους του Ι.Δ.ΕΚ.Ε. –Ομάδες Έργου, Περιφερειακά Στελέχη και ωρομίσθιοι/ες εκπαιδευτές/τριες: -Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) με 57 σχολεία και 60 παραρτήματα -Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Κ.Ε.Ε.) με 58 παραρτήματα -Σχολές Γονέων με 58 παραρτήματα -Εκπαίδευση Μεταναστών στην Ελληνική Γλώσσα, την Ιστορία και τον Πολιτισμό - «ΟΔΥΣΣΕΑΣ» με 58 παραρτήματα -Εκπαίδευση Ενηλίκων Νέες Τεχνολογίες – «ΉΡΩΝ 2» με 58 παραρτήματα -Κέντρο Δια Βίου Μάθησης από Απόσταση (ΚΕ.Δ.Β.Μ.ΑΠ.) με 27 κόμβους -Εκπαίδευση Εκπαιδευτών και Στελεχών Δια Βίου Μάθησης με 16 Περιφερειακά Στελέχη -Εθελοντισμός: Διαχείριση Κινδύνων, Κρίσεων & Αντιμετώπιση Εκτάκτων Αναγκών. Παρά την ουσιαστική συνεισφορά τους στην υλοποίηση των παραπάνω δράσεων, οι συμβασιούχοι έργου του Ι.Δ.ΕΚ.Ε. δεν έχουν τύχει της αναμενόμενης αναγνώρισης της προσφοράς τους. Ενδεικτικά, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι: -Υπάρχει πολύμηνη (σε μερικές περιπτώσεις εγγίζει τους 8 μήνες) καθυστέρηση καταβολής δεδουλευμένων μας και των δώρων-επιδομάτων που δικαιούμαστε, με συνέπεια να έχουμε έρθει σε απελπιστική κατάσταση ως προς την ικανοποίηση ακόμη και των βασικών-βιοτικών μας αναγκών. Είναι για μας επιτακτική ανάγκη η άμεση καταβολή των δεδουλευμένων μας, καθώς και η εξασφάλιση της ομαλής ροής των επόμενων χρηματοδοτήσεων. -Η μοριοδότηση της προϋπηρεσίας στη Δια Βίου Εκπαίδευση, τόσο για τα Στελέχη που εργάζονται στο Ι.Δ.ΕΚ.Ε. -κεντρικά και περιφερειακά- όσο και για τους/τις Εκπαιδευτές/τριες Ενηλίκων, μειώθηκε αναίτια από την προηγούμενη διοίκηση (αποφάσεις υπ’ αριθ. 2424/11-6-2009 και 2425/11-6-2009 του Γεν. Γραμματέα Δια Βίου Μάθησης). Οι αποφάσεις αυτές συνιστούν υποβάθμιση της Δια Βίου Εκπαίδευσης από τον κατ’ εξοχήν φορέα υλοποίησής της. Παράλληλα, απαξιώνουν την ειδική εκπαίδευση και εμπειρία των εργαζομένων του Ι.Δ.ΕΚ.Ε., ενώ γιγαντώνουν ανώφελα τη μοριοδότηση της εμπειρίας στην Τυπική Εκπαίδευση, μη λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες της Δια Βίου Μάθησης και την ανάγκη εξειδίκευσης σε αυτή. -Παρά το γεγονός ότι βάσει του Ν. 3369/6-7-2009 τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων (Κ.Ε.Ε.) και οι Σχολές Γονέων ορίζονται ως Δομές του Ι.Δ.ΕΚ.Ε της Γ.Γ.Δ.Β.Μ., αυτά δεν έχουν ακόμη θεσμοθετηθεί. Προς την κατεύθυνση της θεσμοθέτησης των Κ.Ε.Ε., μάλιστα, συνηγορεί σχετική παρατήρηση της ΕΔΕΛ του Υπουργείου Οικονομικών (2005). Η απασχόληση δε προσωπικού με καθεστώς πλήρους απασχόλησης, τόσο κεντρικά όσο και περιφερειακά στα Κ.Ε.Ε, επιτείνει την ανάγκη συμμόρφωσης στην παραπάνω παρατήρηση. Λαμβάνοντας υπόψη τα προηγούμενα και σύμφωνα με την απόφαση της Γενικής Συνέλευσης της 14ης Οκτωβρίου 2009, οι συμβασιούχοι του Ι.Δ.ΕΚ.Ε. διεκδικούμε όσα δικαιούμαστε: Την άμεση και ομαλή καταβολή των δεδουλευμένων μας Την αναγνώριση της εξειδίκευσής μας στη Δια Βίου Μάθηση Την εξασφάλιση του εργασιακού μας καθεστώτος και τη μελλοντική μας εξέλιξη στο Ι.Δ.ΕΚ.Ε. Η αναγνώριση της σημασίας της Δια Βίου Μάθησης και η έμφαση που αποδίδεται σε αυτή, όπως φανερώνει η νέα ονομασία του Υπουργείου, μας δημιούργησε συναισθήματα ικανοποίησης και αισιοδοξίας για την ανάληψη έμπρακτων πρωτοβουλιών με στόχο τη διεύρυνση και ενίσχυση της Δια Βίου Μάθησης. Στο πλαίσιο αυτό προσδοκούμε την εξέταση των θεμάτων μας και την αποτελεσματική διευθέτησή τους.