Αρχική Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση ΕκπαίδευσηΆρθρο 01 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Παυλάκος Μαυροειδής | 20 Αυγούστου 2016, 12:17
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μερικές Παρατηρήσεις – Συγκρίσεις 1.Υποβάθμιση – Άνιση Αντιμετώπιση Τα ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α Βαθμίδας η διάρκεια σπουδών ήταν πέντε έτη και οι απόφοιτοι είχαν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση και τον Α Κύκλο σπουδών του ΤΕΕ, ήταν κάτοχοι πτυχίου Α κύκλου ΤΕΕ. Τα έτη σπουδών ήταν ακριβώς ίδια με των συμμαθητών τους στην τυπική εκπαίδευση (Γυμνάσιο + Α Κύκλο ΤΕΕ), οι μαθητές αντιμετωπίζονταν ισότιμα αφού υπήρχε η δυνατότητα στο ίδιο χρόνο να ολοκληρώσουν τις ίδιες σπουδές. Μπορούσαν να συνεχίσουν τις σπουδές τους όπου τους έδινε δικαίωμα ο τίτλος τους, στη Γ τάξη του τυπικού ΤΕΕ στην ίδια ειδικότητα, στην Β τάξη του Τυπικού ΤΕΕ σε άλλη ειδικότητα, στην Γ Τάξη του ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Β Βαθμίδας, … Είχαν την δυνατότητα να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους στη Δευτεροβάθμια Επαγγελματική Εκπαίδευση σε ίσο χρόνο με τους συμμαθητές τους στην τυπική εκπαίδευση (και την ειδική γυμνασιακή εκπαίδευση). Στο Ενιαίο Επαγγελματικό Γυμνασιακό – Λύκειο εμφανίζεται μία επιπλέον τάξη στο τμήμα του γυμνασίου, κατάλοιπο από τον 4186/2013 που δεν εφαρμόστηκε ποτέ στα ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής, η οποία είναι παντελώς αδικαιολόγητη. Οι μαθητές καλούνται να φοιτήσουν έναν χρόνο περισσότερο από όλους τους υπόλοιπους συμμαθητές τους, σε τυπική και ειδική εκπαίδευση για να πάρουν απολυτήριο γυμνασίου, χωρίς να τους προσφέρεται τίποτα επιπλέον. Τα προεπαγγελματικά μαθήματα δεν μπορούν να δικαιολογήσουν ένα επιπλέον έτος σπουδών. Αναλογιστείτε ότι απολυτήριο γυμνασίου παίρνουν στα Εσπερινά Γυμνάσια σε τρία χρόνια με εικοσιπέντε ώρες μάθημα την εβδομάδα, στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας σε δύο χρόνια με εικοσιπέντε ώρες μάθημα την εβδομάδα. Συγκρίνονταν τα δύο σχολεία βλέπουμε καθαρή υποβάθμιση και άνιση αντιμετώπιση σε σύγκριση με όλους τους συμμαθητές τους σε τυπική και ειδική εκπαίδευση. 2.Υποχρεωτικά Έτη Φοίτησης – Σύγκριση Παρατηρώντας τις παρακάτω συγκρίσεις αντιλαμβάνεται κανείς ότι μόνο στο Γυμνασιακό τμήμα του Ενιαίου Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου υπάρχει διαφοροποίηση στα υποχρεωτικά έτη φοίτηση…. Γιατί; Γιατί οι μαθητές του Ενιαίου Επαγγελματικού Γυμνασίου – Λυκείου για να πάρουν απολυτήριο γυμνασίου πρέπει να φοιτήσουν υποχρεωτικά ένα επιπλέον έτος; Δημοτικό, 6 έτη – Ειδικό Δημοτικό, 6 έτη Ημερήσιο και Εσπερινό Γυμνάσιο, 3 έτη – Ειδικό Γυμνάσιο, 3 έτη – Γυμνασιακό τμήμα στο Ενιαίο Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο, 4 έτη Ημερήσιο Λύκειο, 3 έτη – Ειδικό Λύκειο, 3 έτη Ημερήσιο ΕΠΑΛ, 3 έτη - …………. Εσπερινό ΕΠΑΛ, 4 έτη – Λυκειακό τμήμα στο Ενιαίο Επαγγελματικό Γυμνάσιο – Λύκειο, 4 έτη Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας, 2 έτη - …. 3.Δέκα μαθητές ανά τμήμα γενικής παιδείας τομέα και ειδικότητα… Μπορώ να φανταστώ πόσο δύσκολο είναι τμήμα γενικής παιδείας με δέκα μαθητές αλλά σίγουρα δεν μπορώ να φανταστώ ένα Μηχανολογικό Εργαστήριο, ένα Ηλεκτρολογικό Εργαστήριο, ένα Εργαστήριο Πληροφορικής, ένα εργαστήριο Γεωπονίας… με δέκα μαθητές. Στα τυπικά ΕΠΑΛ σε εργαστήρια όπως Μηχανολογικό, Ηλεκτρολογικό, Οχημάτων… το όριο είναι οι δώδεκα μαθητές και μετά μπαίνει επιπλέον εκπαιδευτικός και στην ειδική αγωγή το όριο θα είναι δέκα;