Αρχική Πλαίσιο Πολιτικών Αρχών και Προτάσεων για την Οργάνωση της Δια Βίου ΜάθησηςΚείμενο Πολιτικών Κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς Δημόσια Διαβούλευση ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΣχόλιο του χρήστη Πύργα Μαρία | 10 Φεβρουαρίου 2010, 15:30
Εργάζομαι στο Κέντρο Εκπαίδευσης Ενηλίκων (ΚΕΕ) Χαλανδρίου από τον Ιούνιο του 2006, οπότε και ξεκίνησε για πρώτη φορά τη λειτουργία του το εν λόγω ΚΕΕ. Με απλά λόγια έχω να σας πω τα εξής: Έφτυσα αίμα για το "στήσιμο" της δομής, τη δικτύωση με τους τοπικούς φορείς και την προώθηση των προγραμματων. Εφόσον τα ΚΕΕ δεν είναι θεσμοθετημένα και νομικά κατωχυρωμένα, αντιμετώπισα δυσκολίες στην παραχώρηση αιθουσών για την υπολοποίηση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, καθώς -όπως γνωρίζετε- χώρους υλοποιήσης των προγραμματων μας παραχωρούν οι δήμοι με τους οποίους συνεργαζόματε. Πολλές φορές η παραχώρηση των χώρων έγινε ως αποτέλεσμα προσωπικών γνωριμιών ή ως αποτέλεσμα των ευαισθητοποιημένων υπαλλήλων των δήμων ή των αντιδημάρχων παιδείας ή των διευθυντών των σχολείων. Σπάνια όμως ως υποχρέωση των δημων. Γιατί πρακτικά δεν υποχρεούνται, καθώς υπάρχει κόστος για αυτούς και το ΚΕΕ δεν είναι εξουσιοδοτημενο να επιβάλλει κάτι τέτοιο. Και έτσι θα παραμείνει αν τα ΚΕΕ δεν θεσμοθετηθούν. Πώς θέλουμε να μας αντιμετωπίζουν σοβαρά? Πώς γίνεται να παράγουμε σοβαρό έργο όταν όλα επαφύονται στις προσωπικές ικανότητες και πάνω απόλα στη διάθεση των στελεχών των ΚΕΕ για εργασία? Τα στελέχη κάνουν ότι μπορούν, αυτό όμως δεν είναι αρκετό και δεν θα έπρεπε κιόλας. Σε περιόδους ενάρξεων τμημάτων δουλέψαμε υπερωριακά με τους συναδέλφους του ΚΕΕ λόγω ελείψεων στελεχών, ξανά και ξανά. Πάντα ερχόμασταν αντιμέτωποι με το γεγονός ότι πρέπει να κάνουμε χίλια δυο πράγματα, άσχετα με τις αρμοδιότητες που καθορίζει η σύμβασή μας.Με τα παραπάνω δεδομενα, και κάνοντας ό,τι περναει από το χερι μας, καταφέραμε στα τρία χρόνια να εκπαιδεύσουμε πολλούς ενήλικες (κάπου 5.800) με αξονα αναφοράς τα ποιοτικά αποτελέσματα και όχι τα ποσοτικά και τα νούμερα που είναι πάντα του ζητούμενο (ό,τι και αν θέλουμε να πιστέυουμε). Από τον Οκτώβριο του 2009 δεν έχουμε υλοποιήσει ούτε ένα τμήμα μάθησης. Ποιός είναι ο λόγος? Υποχρηματοδότηση? Δεν έχει σημασία. Το αποτέλεσμα είναι ότι έχουμε γίνει ρεζίλι στους υποψήφιους εκπαιδεύμενους και χάνουμε την αξιοπίστία και το κύρος (που με κόπο φτιάξαμε). Και κάτι που απορρέει από τις παραπάνω προσωπικές -αλλα και κοινες με πολλα στελέχη των κεε φανταζομαι- εμπειρίες: όταν το έργο των ΚΕΕ εξαρτάται σε τόσο μεγάλο βαθμό από την καλή διάθεση των στελεχών για εργασία και τη διάθεση του εαυτού τους πώς μπορούμε να διατηρήσουμε αυτή την διάθεση παραμένοντας απλήρωτοι για 9 μήνες? Η πρότασή μου λοιπόν, για την υποστήριξη της οποίας μακρυλόγησα, είναι η εξής: Η ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕΙ ΜΟΝΟ ΑΠΟ ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΕΣ. θΕΣΜΟΘΕΤΗΣΤΕ ΤΑ ΚΕΕ ΚΑΙ ΕΞΟΦΛΕΙΣΤΕ ΟΦΕΙΛΕΣ ΣΕ ΣΤΕΛΕΧΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΕΣ. Πύργα Μαρία Προϊσταμένη ΚΕΕ Χαλανδρίου