Αρχική Τροπολογία σε σ/ν ρυθμίσεις για την Ελληνόγλωσση ΕκπαίδευσηΆρθρο 01 – Θέματα Ειδικής Αγωγής και ΕκπαίδευσηςΣχόλιο του χρήστη Στυλιανή Πιτσίκογλου | 20 Αυγούστου 2016, 13:00
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Μετά λύπης παρατηρούμε την κατάφωρη υποβάθμιση των δομών ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης. Στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση συναντάμε δύο διακριτούς αλλά συχνά συγκεχυμένους όρους: της συμπερίληψης των μαθητών με αναπηρία και την ενσωμάτωση αυτών. Κατά τον πρώτο όρο δεν γίνεται προσπάθεια για την ένταξη του μαθητή σε μία ομάδα σεβόμενοι βέβαια την διαφορετικότητά του, τις δυνατότητες και τις προτιμήσεις τους, ενώ κατά την ενσωμάτωση ο μαθητής εντάσσεται μεν αλλά για να φτάσει τον μέσο μαθητή με ατομικά κι όχι εξατομικευμένα προγράμματα. Με τη παραπάνω τροπολογία φανερά προτάσσεται η ενσωμάτωση των μαθητών, παρά το γεγονός ότι σύσσωμη η διεθνής επιστημονική κοινότητα έχει στρέψει το ενδιαφέρον της στην συμπερίληψη των μαθητών μας. Κι αυτό γιατί επιδιώκεται η απομάκρυνση των εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής, των πλέον κατάλληλων, από τα σχολεία. Αντίθετα συμπεριληπτικό μέτρο θα ήταν η καθιέρωση θέσεων ειδικών παιδαγωγών σε κάθε σχολείο, καθώς όλοι οι μαθητές με μαθηματική ακρίβεια θα παρουσιάσουν έστω μία φορά στη ζωή τους κάποια μαθησιακή δυσκολία, η οποία θα πρέπει να αντιμετωπισθεί πρώιμα, εξειδικευμένα και στοχευμένα με εξατομικευμένα εκπαιδευτικά προγράμματα. Είναι πράγματι λυπηρό ότι μιλάμε για την εικόνα του κανονικού μαθητή. Αλήθεια συνάδελφοι τα παιδιά με αναπηρία είναι «ακανόνιστα»; Τέτοιες αντιλήψεις δε συνάδουν με τη σύγχρονη ειδική εκπαίδευση και χαρακτηρίζονται αν μη τι άλλο απαράδεκτα για τους κόλπους της ειδικής εκπαίδευσης, καθώς δείχνουν βήματα οπισθοδρόμησης σε απαρχαιωμένες αντιλήψεις. Ακόμη, σε παραπάνω σχόλια διαβάζαμε περί ενιαίας εκπαίδευσης. Μα αλήθεια πως μπορεί να συμβεί αυτό, όταν οι ίδιοι οι νόμοι διακρίνουν τη γενική και την ειδική αγωγή. Θα σας αναφέρω ίσως το πιο απλό παράδειγμα, αυτό του τρόπου κατάταξης των αναπληρωτών, αφού αλλιώς κατατάσσονται στη γενική (βαθμός πτυχίου) και αλλιώς στην ειδική αγωγή ( ημερομηνία κτήσης). Απαράδεκτο θεωρείται το γεγονός ότι δίνεται στους μόνιμους εκπαιδευτικούς γενικής αγωγής η δυνατότητα απασχόλησης στην ειδική εκπαίδευση με την απλή παρακολούθηση μίας, αδιευκρινίστων ωρών, επιμόρφωσης. Τα παιδιά μας αξίζουν μία καλύτερη εκπαίδευση. Η ειδική αγωγή πρέπει να αποτελεί προτεραιότητά μας.