• Σχόλιο του χρήστη 'Αδαμίδης Δημήτριος' | 20 Αυγούστου 2016, 13:33

    Η τεχνική εκπαίδευση αποτελεί σημαντικό και αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαίδευσης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Οι μαθητές έχουν τη δυνατότητα να μαθαίνουν μέσω της πράξης και να αναπτύσσουν τις δεξιότητές τους. Η όποια αδυναμία τους να ανταπεξέλθουν σε θεωρητικά μαθήματα αντισταθμίζεται από την ικανοποίηση της δημιουργίας στον εργαστηριακό χώρο, με ταυτόχρονη συναισθηματική αποφόρτιση. Γεγονός είναι, άλλωστε, πώς όλοι οι μαθητές των ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ και Β΄ Βαθμίδας αδημονούν για τις ώρες διδασκαλίας των τεχνικών και εργαστηριακών μαθημάτων. Οι ιδιαιτερότητες των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οδηγούν στην ανάγκη διαφορετικής προσέγγισης από τους μαθητές τυπικής ανάπτυξης. Η εφαρμογή του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος των Γυμνασίων γενικής εκπαίδευσης στα ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ Βαθμίδας θα έχει ως αποτέλεσμα τη διδασκαλία θεωρητικών και μόνο μαθημάτων, μαθημάτων που ως επί το πλείστον δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν (π.χ. αρχαία ελληνικά). Η αποκλειστική διδασκαλία θεωρίας θα οδηγεί σε κόπωση, σωματική και συναισθηματική και σε συνεχές αίσθημα αποτυχίας, με αποτέλεσμα την αύξηση της σχολικής διαρροής. Η αξία της διδασκαλίας πολλών τεχνικών μαθημάτων οδηγεί και στην αναγκαιότητα διατήρησης του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος στα Ειδικής Αγωγής Β΄ Βαθμίδας. Με την εφαρμογή του ωρολογίου και αναλυτικού προγράμματος των εσπερινών ΕΠΑΛ οι ώρες τεχνικών μαθημάτων μειώνονται κατά το ήμισυ, κάτι που θα έχει τις συνέπειες που αναφέρθηκαν παραπάνω. Τέλος, επειδή οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών των ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ και Β΄ Βαθμίδας ποικίλουν και μπορεί να είναι από λίγο έως πολύ σοβαρές, οι αριθμοί 5 (πέντε) ελάχιστος αριθμός και 10 (δέκα) μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι υπερβολικά μεγάλοι. Σε καμία περίπτωση δε θα είναι εφικτή η επιβολή της τάξης και η αποτελεσματική διδασκαλία. ΠΡΟΤΑΣΗ: -Να παραμείνουν τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα των ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ και Β΄ Βαθμίδας ως έχουν. - Ο αριθμός των φοιτούντων μαθητών στα ΤΕΕ Ειδικής Αγωγής Α΄ και Β΄ Βαθμίδας (πλέον Ενιαία Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια-Λύκεια) ανά τμήμα γενικής παιδείας, τομέα ή ειδικότητας να ορίζεται από κατ’ ελάχιστον 3 (τρία) έως κατ’ ανώτατο όριο 7 (επτά) μαθητές. Αδαμίδης Δημήτριος, πρώην Σχολικός Σύμβουλός Ειδικής Αγωγής