Αρχική Πλαίσιο Πολιτικών Αρχών και Προτάσεων για την Οργάνωση της Δια Βίου ΜάθησηςΚείμενο Πολιτικών Κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς Δημόσια Διαβούλευση ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΣχόλιο του χρήστη ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΟΥΣΗΣ | 10 Φεβρουαρίου 2010, 21:50
ΘΑΝΑΣΗΣ ΜΠΟΥΣΗΣ (Πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Εργαζομένων στη Λαϊκή Επιμόρφωση) Υπήρξε η αυταπάτη, ατομική και συλλογική των συνοδοιπορούντων , ότι δίνοντας το μεγαλύτερο μέρος της ζωής στη Διά Βίου Μάθηση από το 1982 ως σήμερα, κάποιοι θα ένιωθαν την ελάχιστη υποχρέωση να αξιολογήσουν –αποτιμήσουν το Θεσμό και το Έργο ,να ακούσουν έστω και τώρα αυτά τα αυτονόητα που τεκμηριωμένα για χρόνια ολόκληρα, επίμονα κατέθεταν σε ειδικούς και υπεύθυνους. Έστω τώρα κι από την Ιστοσελίδα, παρόλο που η πεμπτουσία της Δια Βίου Μάθησης είναι η ενεργός Συμμετοχή και ο Διάλογος.... Η Δια Βίου Μάθηση ή Εκπαίδευση Ενηλίκων ή Γενική Παιδεία, του σήμερα ,είναι το θεμελιακό δημιούργημα της Λαϊκής Επιμόρφωσης, του σημερινού Πρωθυπουργού, το 1982. .Πρωτοποριακή αντίληψη , Ανατρεπτικό Λόγο ,Ποιότητα ,Ειλικρίνεια, Πολιτικό Ήθος, Ανθρωπιά ,εξέπεμπε το όλον εγχείρημα. Μικρές επαναστάσεις κόντρα σε πολιτισμικές και κοινωνικές αγκυλώσεις, στο ανδροκρατούμενο STATUS QUO της εποχής ,στο φόβο του νεωτεριστικού, στην υπόγεια παραπληροφόρηση που γίνονταν η κυριαρχούσα άποψη. Περιφερειακές Επιτροπές Επιμόρφωσης λοιπόν απ άκρου σε άκρο στην Ελλάδα και Στελεχιακό Δυναμικό με γνώσεις ,εμπειρίες ,κοινωνικές ευαισθησίες και πάνω απ όλα φιλότιμο και μεράκι. Μετά συστάθηκε και η Γενική Γραμματεία Λαϊκής Επιμόρφωσης-σημερινή Δια Βίου Μάθησης. Στη συνέχεια κάπου δε βόλευε. Συμμάχησαν πολλοί και ετερόκλητοι για το μαρασμό του εγχειρήματος. Ήρθαν βλέπετε και τα «Ευρωπαϊκά Πακέτα».Το σύστημα έπρεπε να εκλογικευτεί... Η πηγαία Εκπαίδευση & Επιμόρφωση Ενηλίκων Λοιδορήθηκε . Θεοποιήθηκε η Κατάρτιση και η εμπορευματοποίησή της. Σήμερα γίνεται ξανά μια προσπάθεια ανασυγκρότησης. ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ: -Αξιολόγηση συστηματική του Έργου της Επιμόρφωσης από τη Γενική Γραμματεία Δια Βίου Μάθησης ως τις απομακρυσμένες Νομαρχιακές Επιτροπές Επιμόρφωσης. Ένα σημαντικά ποιοτικό έργο που πραγματοποιείται με μηδαμινά μέσα, σκόπιμα συσκοτίζεται για να δικαιολογούνται δυσανάλογες δαπάνες για αμφιβόλου αποτελέσματος παρεμφερή προγράμματα. Σίγουρα υπήρξαν και δυσλειτουργίες όχι όμως Δομικές. Αποτίμηση του έργου και των άλλων παρεμφερών ,Δημόσιων, Κοινωνικών ή Ιδιωτικών Φορέων Εκπαίδευσης & Κατάρτισης Ενηλίκων. -Ενίσχυση του επιτελικού, συντονιστικού και διεκπεραιωτικού ρόλου της Γενικής Γραμματείας Δια Βίου Μάθησης και μείωσης των τόσων απρόσωπων Φορέων που προτείνετε στο εισαγωγικό σας .Αυτοί οι ξεκομμένοι Φορείς από μηχανισμούς ελέγχου και από την αξιολόγηση των τοπικών κοινωνιών γραφειοκρατία και καχυποψία δημιουργούν -Δημιουργία σε επίπεδο περιφέρειας, Περιφερειακών Συντονιστικών Επιτροπών Δια Βίου Μάθησης και διακτίνωσης γεωγραφικά στις σημερινές Νομαρχίες και στους Δήμους, όσο και κλαδικά με άλλους «Συμμάχους» Φορείς, Επαγγελματικές Ενώσεις, Επιστημονικούς Φορείς, Εκπαιδευτικά Ιδρύματα κ.λ.π Ένταξη σάυτές και στον κοινωνικό φυσικά έλεγχο όλων των ανεξάρτητων προγραμμάτων που διαχειρίζονται η ΓΓΔΜ & το ΙΔΕΚΕ. Έτσι ενισχύεται συστηματικά η Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση στην προσπάθειά της για Ανάπτυξη &Βελτίωση των Ανθρωπίνων Πόρων. -Βαρύτητα στην εκπαίδευση και επιμόρφωση και ανάλογη-ισόποση χρηματοδότηση Γενικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης αντίστοιχα. -Αντιστοίχιση των Εκπαιδευτικών Αναγκών με τα Περιφερειακά και Τοπικά Αναπτυξιακά προγράμματα και τους Θεσμούς προώθησης στην Απασχόληση. -- Συστηματική Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών ανά χωρική ενότητα. -Συστηματική αξιολόγηση όχι μόνο ποσοτικών στατιστικών στοιχείων αλλά και ποιοτικών εκροών από τη Δυναμική διαδικασία της Δια Βίου Μάθησης. -Η Βελτίωση Γνώσεων & Δεξιοτήτων και οι αλλαγές Στάσεων & Συμπεριφορών ως αποτέλεσμα Απελευθερωτικής Εκπαιδευτικής Διαδικασίας δεν ποσοτικοποιείται απόλυτα ,ούτε περιορίζεται στο χρόνο.. Χρειάζονται Ευέλικτα Εργαλεία και κυρίως η άποψη των ίδιων των χρηστών προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης στην Αξιολόγηση και όχι μόνο τα άψυχα τυποποιημένα ποσοτικά Εργαλεία. Φυσικό είναι τέλος, να γίνει σαφής διαχωρισμός των Προγραμμάτων Πιστοποιούμενων Γνώσεων από την αυθόρμητη Συμμετοχή Ατόμων σε Εκπαιδευτική Διαδικασία με μόνη ανταμοιβή την Ελεύθερη Ανάπτυξη της Προσωπικότητας των Συμμετεχόντων. Ευχαριστώ