Αρχική Πλαίσιο Πολιτικών Αρχών και Προτάσεων για την Οργάνωση της Δια Βίου ΜάθησηςΚείμενο Πολιτικών Κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς Δημόσια Διαβούλευση ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΣχόλιο του χρήστη Χρήστος | 11 Φεβρουαρίου 2010, 11:49
Αγαπητέ Κύριε/Κυρία, Το παρακάτω κείμενο είναι μικρό, ώστε να είναι ευανάγνωστο και εστιασμένο. Το πεδίο το οποίο προσπαθείτε να οργανώσετε είναι αχανές τόσο θεωρητικά, όσο και πρακτικά. Καταρχήν, η Δια Βίου Μάθηση δεν μπορεί να διαχωριστεί εύκολα από την Εκπαίδευση Ενηλίκων. Επίσης, οι φορείς που είναι υπεύθυνοι για τη διαχείριση των παραπάνω μορφών εκπαίδευσης δεν είναι καθορισμένοι και συχνά οι αρμοδιότητές τους επικαλύπτονται. Το αποτέλεσμα είναι μια γενικευμένη ασάφεια η οποία καθιστά την υλοποίηση κάθε επιμέρους δράσης αποσπασματική και ασύνδετη με τις υπόλοιπες δράσεις. Επίσης, οι εκπαιδευτές/-τριες σε τέτοιες δομές εκπαίδευσης είναι εποχικά απασχολούμενοι/ες, πλημμελώς καταρτισμένοι/ες, συγκυριακά διαθέσιμοι/ες, ευκαιριακά αποσπασμένοι/ες και μερικώς αμοιβόμενοι/ες. Αυτό που προτείνεται είναι η επαγγελματοποίηση των εκπαιδευτών/-τριών σε τέτοιες δομές εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτές/-τριες Ενηλίκων, καθώς η Εκπαίδευση Ενηλίκων μάλλον συμπεριλαμβάνει τη Δια Βίου Μάθηση, καθώς και το διοικητικό προσωπικό σε τέτοιες δομές εκπαίδευσης πρέπει να αποκτήσουν επαγγελματική ταυτότητα. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνεται πλέον μέσα από μια κεντρική διαχείριση με μια διαρκώς ανοιχτή πρόσκληση ενδιαφέροντος για εποχιακή δουλειά. Θα ήταν πιο εύκολο οργανωτικά να αξιολογήσετε και να αναδείξετε τις περιφερειακές δομές οι οποίες ήδη λειτουργούν και στις οποίες προσφέρεται αποδεδειγμένα τέτοιου είδους εκπαίδευση. Τέτοιες δομές είναι τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, τα Κέντρα Εκπαίδευσης Ενηλίκων, τα Εναλλακτικά Σχολεία Ενηλίκων για κοινωνικά ευπαθείς ομάδες. Μέσα από την αξιοποίηση των δομών αυτών μπορούν να συγκροτηθούν τοπικά δίκτυα τα οποία θα αναλάβουν τόσο την επιστημονική εποπτεία, όσο και τη διοικητική υποστήριξη σε περιφερειακό επίπεδο. Αγαπητέ Κύριε/Κυρία, η ενασχόληση με την Δια Βίου Μάθηση και την Εκπαίδευση Ενηλίκων δεν είναι επιστημονικό χόμπυ, δεν είναι ευκαιριακή απασχόληση για συμπλήρωση εισοδήματος, δεν είναι λόγος για απόσπαση από τη σχολική μονάδα. Είναι επάγγελμα. Με εκτίμηση, Χρήστος Κ. Ένας ανεπάγγελτος