Αρχική Πλαίσιο Πολιτικών Αρχών και Προτάσεων για την Οργάνωση της Δια Βίου ΜάθησηςΚείμενο Πολιτικών Κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς Δημόσια Διαβούλευση ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΣχόλιο του χρήστη Βασίλης Ψαράκης (Μέλος ΔΣ της ΠΕΙΕΠ) | 11 Φεβρουαρίου 2010, 11:04
Κα Υπουργέ και αξιότιμη πολιτική ηγεσία του τόπου μας, Μέσα στην δομή της ιδιωτικής εκπαιδευτικής βαθμίδας, στα πλαίσια της άτυπης κατάρτισης, εδώ και χρόνια ανήκουμε και τα Εργαστήρια Ελευθέρων Σπουδών. Πολλά χρόνια τώρα αποτελούμε τους αισθητήρες της αγοράς εργασίας, μεταφέροντας στους πολίτες της ελεύθερης αγοράς, κατάρτιση τέτοια που άν μη τι άλλο την χαρακτήριζε επαγγελματισμός. Συγκεκριμένα τα τελευταία χρόνια αναπτύχθηκαν εξειδικευμένα εργαστήρια ελευθέρων σπουδών (ΕΕΣ) πάνω στην πληροφορική, που τις περισσότερες φορές τα διοικούσαν τελειόφοιτοι πληροφορικής ή επιχειρηματίες που επένδυαν στις νέες τεχνολογίες. Απλωμένα αυτή τη στιγμή σε κάθε γωνία της Ελλάδος, προσφέρουν την γνωση στους πολίτες με σύνεση και αποτελεσματικότητα, προσφέροντας στην αποκέντρωση της εκπαίδευσης νέων τεχνολογιών. Με την έλευση των φορέων πιστοποίησης στις βασικές δεξιότητες ηλεκτρονικών υπολογιστών (Η/Υ) και την θεσμοθέτηση τους απο το 2006 απο τον ΟΕΕΚ, δηλαδή απο το ίδιο το κράτος, ξεπετάχτηκαν πολλά εκπαιδευτικά και εξεταστικά κέντρα τύπου ΕΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ή αλλιώς όπως λέγονται στην καθομιλουμένη «σχολές computer». Παιδιά και ενήλικοι τα τελευταία ειδικά 10 χρόνια, μυήθηκαν και εξοικειώθηκαν με τις βασικές και πολλές φορές προχωρημένες γνώσεις στον Η/Υ, μέσα απο τα δικά μας ΕΕΣ. Χρόνια τώρα τα ΕΕΣ προσφέρουν επεγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση στην αγορά εργασίας σε πολλά αντικείμενα και το μόνο που εισέπραξαν απο το κρατικό και κοινωνικό σύστημα είναι η απαξίωση τους, καθώς συνδέονταν πάντα με τα ΕΕΣ που συνεργάζονται με πανεπιστήμια εξωτερικού, κοινώς τα κολλέγια. Ποτέ δεν ανταμείφθηκαν και απο κανένα πολιτκκό φορέα, εκτός απο τους πολίτες-πελάτες. Το ίδιο λοιπόν το κράτος πιστοποίησε φορείς πιστοποίησης, δηλαδή ιδιωτικές εταιρείες, να έχουν το δικαίωμα να πιστοποιούν τα εκπαιδευτικά μας κέντρα ως εξεταστικά κέντρα και να χορηγούμαι την εκπαίδευση και τις εξετάσεις για την απόκτηση τέτοιων πιστοποιητικών που τώρα ζητάει ο ΑΣΕΠ. Όλα αυτά τα ΕΕΣ ανεξαρτήτου ειδικότητας, απλά αναφέρω διαρκώς τα δικά μας εργαστήρια λόγω ιδιαιτεροτήτων και σχέσεως με τις νέες τεχνολογίες, απο τον Οκτώβριο του 2008 καλέστηκαν απο την προηγούμενη πολιτική κατάσταση να αδειοδοτηθούν υπο την αιγίδα του υπουργείου παιδείας, ώστε να σταματήσει το μπάχαλο της άτυπης κατάρτισης. Με μια υπουργική απόφαση (ΥΑ) που σε μια νύχτα έκλεινε τις επιχειρήσεις μας, λόγω άγνοιας των υπευθύνων «τι κάνουμε» και «ποιοί είμαστε». Διαβουλευτήκαμε, αγωνιστήκαμε, περάσαμε απο πολλά κύματα, μέχρι που μας άκουσαν και σε ένα μεγάλο βαθμό, καταλήξαμε σε μια ΥΑ που ρύθμιζε σε μεγάλο βαθμό τον χώρο μας, εαν εξαιρέσεις τα δυσβάσταχτα οικονομικά στοιχεία. Επιζητούσαμε την ρύθμιση και νομιμοποίηση του κλάδου μας, μέσα απο ένα ρυθμιστικό κατάλληλο πλαίσιο και το πετύχαμε. Μας ζήτησε το ίδιο το κράτος την αδειοδότηση μας και για να γίνει αυτό την προετοιμασία κατάλληλων διακιολογητικών και μετατροπών των σχολών μας έως 21/8/09. Τρέξαμε, δανειστήκαμε, αγωνιστήκαμε και ετοιμαστήκαμε περίπου 700 κέντρα, όπου καταθέσαμε φακέλους. Στη συνέχεια αλλάζει η πολιτικη κατάσταση και μας λένε παράταση άδειας έως 31/8/2010. Ξανά πάλι στον αέρα, με κόστη που τρέχουν και διαλυμένη ψυχολογία. Αυτή την στιγμή έχουν ακουστεί διάφορα, χωρίς να μας λέει κανείς που ανήκουμε και τι πρέπει να κάνουμε. Είμαστε δομές ισχυρές και με τεράστιες δυνατότητες να προσφέρουμε στην «δια βίου εκπαίδευση», οι μόνες εκπαιδευτικές δομές που χρόνια τώρα προπονούμαστε στην ελεύθερη αγορά εργασίας και κανένας δεν μας καλάει αυτό τον καιρό για διαβούλευση, κυρία Υπουργέ. Μας αξίζει η θέση στην βαθμίδα της άτυπης κατάρτισης, αδειοδοτημένοι εδώ και τώρα, όχι παράνομοι, πλάι σε άλλες ανάλογες δομές όπως τα ΚΕΚ, όπου όλοι μαζί μπορούμε να προσφέρουμε στην δια βίου κατάρτιση και να συμπορεύσουμε σε αυτό το δύσκολο έργο, ώστε να κυριαρχήσει η ΠΟΙΟΤΗΤΑ στην εκπαίδευση των ενηλίκων με σοβαρότητα και αξιοπιστία. Ανατρέξτε παρακαλώ πέρυσι στις γνωστές δράσεις «εκπαιδευτείτε» για φοιτητές και «e-γονείς» και δείτε μέσα και απο τα στατιστικά της ΕΔΕΤ, την άμεση και καταπληκτική απορόφηση τεράστιων κονδυλίων και με τι ποιότητα ανταποκρίθηκαν τα δικά μας ΕΕΣ πληροφορικής. «Ο κόσμος ήξερε που υπήρχε η ποιότητα». Εκεί που γνωρίζουν απο νέες τεχνολογίες !! Σας παρακαλούμε ακούστε μας έστω για μια φορά, σε μια τόσο δύσκολη εποχή, σε μια εποχή που υπερηφανεύεστε για το «ψηφιακό σχολείο», όταν αυτή τη στιγμή το προσοντολόγιο του ΑΣΕΠ, ζητάει για βασικές δεξιότητες μόνο word, wxcel & internet που το ξέρει και η γιαγιά μας σε λίγο καιρό……. Πιστεύουμε στην δια βίου κατάρτιση, αρκεί να γίνεται μέσα απο εκπαιδευμένες δομές που χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες οριζόντια, εκμεταλευόμενοι τις δυνατότητες τους. Πιστεύουμε στην δια βίου κατάρτιση αρκεί να παρθούν αποφάσεις απο επιτροπές μεν του κύρους που ήδη έχετε ξεκινήσει, ΑΛΛΑ και απο ομάδες επαγγελματιών που αφουγκράζονται χρόνια την ελεύθερη αγορά των ενηλίκων και ξέρουν που πονάει αυτός ο τομέας. Και αν μην τι άλλο είναι οι κατάλληλες για να απορροφηθούν πιο γρήγορα όλες οι «δράσεις» !!!!! ΖΗΤΑΜΕ ΝΑ ΜΑΣ ΔΕΧΘΕΙΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΑΚΟΥΣΕΤΕ, ΟΠΩΣ ΑΚΟΥΣΑΤΕ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΤΑ ΙΕΚ & ΤΑ ΚΕΚ ΚΑΙ ΚΑΛΑ ΚΑΝΑΤΕ !!