Αρχική ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδέςΆρθρο 01- Γενικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη Δρ Κουτσούκος Αναστάσιος | 24 Σεπτεμβρίου 2016, 19:34
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Προς Υπουργείο Παιδείας Υπουργό κ. Φίλη Νίκο Αν. Υπουργό κ. Σία Αναγνωστοπούλου Ιδρύματα Υποτροϕιών, Γαλλική Πρεσβεία Γαλλικό Ινστιτούτο Πίνακα Αποδεκτών. Θέμα: «Έκτακτη οικονομική ενίσχυση για Μεταδιδακτορική έρευνα στην Γαλλία διάρκειας έξι μηνών από 1-12-2016 έως 30-6-2017» Κυρίες, Κύριοι, Αιτούμαι έκτακτη οικονομική ενίσχυση για Μεταδιδακτορική έρευνα στην Γαλλία, διάρκειας έξι μηνών στο Πανεπιστήμιο της ROUEN, υπό την Διεύθυνση του Καθηγητή Αρχαίων Ελληνικών κ. Philippe Brunet, με θέμα: «Η διδασκαλία των Κλασσικών γλωσσών στην Ελλάδα και Γαλλία». Κυρίες, Κύριοι, Πρόσϕατα, έγινε παρέμβαση προς τον κ. Υπουργό Παιδείας, εκ μέρους της FIEC ( της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών ) για τα Αρχαία Ελληνικά. Στην Ελλάδα διαπιστώνουμε τα ακόλουθα. Η μείωση των ωρών διδασκαλίας των κλασσικών γλωσσών, η ανάθεση του Μαθήματος της Διδακτικής των Αρχαίων Ελληνικών σε μη ειδικούς (ακόμα και δασκάλους) και ο διωγμός των ειδικών του μαθήματος της Διδακτικής των Αρχαίων Ελληνικών, είτε ως μάθημα επιλογής σε πολλά πανεπιστήμια, είτε η διδασκαλία του από μη ειδικούς, σε αυτό το αντικείμενο και τέλος η μη χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών για μεταδιδακτορική έρευνα στο εξωτερικό, είναι μέρος από τα πολλά, που γίνονται εναντίον της Διδακτικής των Κλασσικών Γλωσσών. Προσωπικά, ο ίδιος τα έχω συναντήσει όλα αυτά, αλλά αν είχα ασχοληθεί με την διδακτική των Τουρκικών, θα είχα τον τίτλο του Αναπληρωτή Καθηγητή. Μάλιστα, έχω καταθέσει αίτηση για μετάταξη στην Φιλοσοϕική Σχολή ως ΕΔΙΠ, για να δούμε τελικά, αν και η Φιλοσοϕική Σχολή εϕαρμόζει στην πράξη, αυτά που εξαγγέλλει στα λόγια. Προσωπικά πιστεύω, ότι οι πιο πολλοί Καθηγητές τιμούν τον τίτλο τους, αλλά πιθανά για ελάχιστους ισχύει το «εξ’ οικείων τα βέλη»! Ο πρόεδρος της FIEC , της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών Franco Montanari ( σ.σ η FIEC περιλαμβάνει όλες τις μείζονες Εταιρείες Κλασσικών Σπουδών ανά τον κόσμο) με επιστολή του καλεί τον Έλληνα υπουργό Παιδείας Νίκο Φίλη , να παρέμβει “για να εμποδίσει την υποβάθμιση της Ανθρωπιστικής Παιδείας και να υποστηρίξετε την διδασκαλία των Κλασσικών Γλωσσών και της Λογοτεχνίας, καθιστώντας έτσι εϕικτή στην Ελληνική νεολαία την πλήρη αξιοποίηση των ουσιαστικών πλεονεκτημάτων της κλασσικής παράδοσης στην γλώσσα και τον πολιτισμό”. “Αγαπητέ Κύριε, Σας γράϕω εκ μέρους της FIEC ( της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών ), η οποία περιλαμβάνει όλες τις μείζονες Εταιρείες Κλασσικών Σπουδών ανά τον κόσμο”, τονίζει στην επιστολή του προς τον υπουργό παιδείας, ο πρόεδρος της Διεθνούς Ομοσπονδίας Κλασσικών Σπουδών, και υπογραμμίζει τα εξής: Α. Τα προηγούμενα δύο χρόνια, η Ομοσπονδία μας πληροϕορήθηκε, με μεγάλη έκπληξη και βαθειά ανησυχία, την συνεχή μείωση και υποβάθμιση της διδασκαλίας των Κλασσικών Σπουδών στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση της Ελλάδος. Β. Πιο συγκεκριμένα: Σύμϕωνα με πρόσϕατη υπουργική απόϕαση στις τρεις Τάξεις του Γυμνασίου η διδασκαλία της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσας ελαττώθηκε κατά μία ώρα. Στο Λύκειο ο περιορισμός των Αρχαίων Ελληνικών και των Λατινικών είναι επίσης επιζήμιος για το γλωσσικό και πολιτιστικό υπόβαθρο των Ελλήνων μαθητών. Ιδιαιτέρως, στην Πρώτη και Δευτέρα Τάξη η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών ελαττώθηκε κατά τρεις ώρες (μία ώρα στην Πρώτη και δύο ώρες στην Δευτέρα Τάξη), ενώ η διδασκαλία των Λατινικών καταργήθηκε στην Δευτέρα και περιορίστηκε στην Τρίτη Τάξη μόνον για τους υποψηϕίους των Ανθρωπιστικών Σπουδών στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Παρομοίως, η κατάργηση του Επιταϕίου λόγου του Περικλέους στην Τρίτη Τάξη του Λυκείου στερεί από τους μαθητές την γνωριμία με τις αξίες αυτού του μοναδικού κειμένου. Γ. Κατά το τρέχον έτος πληροϕορούμεθα ότι επαπειλείται μία περισσότερο ριζική υποβάθμιση των Κλασσικών Σπουδών, δεδομένου ότι ο επικεϕαλής της Επιτροπής για τον Διάλογο στην Εκπαίδευση έχει προτείνει την κατάργηση της διδασκαλίας των αρχαίων ελληνικών κειμένων από το πρωτότυπο στο Γυμνάσιο και τον περιορισμό της στο Λύκειο μόνον για όσους επιθυμούν να ακολουθήσουν Ανθρωπιστικές Σπουδές στην Ανωτάτη Εκπαίδευση». Κυρίες, Κύριοι, Προσυπογράϕω και εγώ όλα τα ανωτέρω. Επιπλέον, τονίζω τα εξής: Το διδακτορικό μου στην Σορβόννη ήταν «η Διδακτική των Αρχαίων Ελληνικών, Ψυχολογική προσέγγιση». Ερχόμενος στην Ελλάδα αντιμετώπισα, τα εξής: Μετά τα δήθεν συγχαρητήρια, αντιμετώπισα την μανία μερικών κύκλων - ακόμα και δήθεν συντηρητικών - επειδή αυτοί ενώ ϕαινόντουσαν, - ότι δήθεν -, προωθούσαν τα Αρχαία Ελληνικά, στην ουσία, προωθούσαν την διδασκαλία των Αρχαίων από μετάϕραση ή το χειρότερο να διδάξει το μάθημα « ο ανιψιός τους»! Και για να βάλουνε τον «ανιψιό τους» στο Πανεπιστήμιο, πρέπει να εκδιώξουμε τον ειδικό, να πούμε την πάπια ψάρι, με κάθε τρόπο, να τον συκοϕαντήσουμε τον ειδικό εκ των προτέρων, να στήσουμε σκευωρίες εναντίον του, να μετακυλήσουμε ευθύνες, ακόμα και με ανήθικο τρόπο ή να τον βγάλουμε «γραϕικό» ή δήθεν «ανόητο». Έτσι, οι νεότεροι ϕοιτητές κατά την άποψή μας, στερούνται σωστής διδασκαλίας του μαθήματος «Διδακτική των Κλασσικών Γλωσσών» και αυτό ϕαίνεται και στον διαγωνισμό ΑΣΕΠ, αλλά και στην σχολική τάξη. Κάθε χρόνο και χειρότερα, λένε όλοι. Ευχαριστώ όσους στηρίξουν την αίτησή μου για μετάταξη στην Φιλοσοϕική Σχολή ως ΕΔΙΠ. Πρόσϕατα επίσης, έκανα αίτηση για να πάρω εκπαιδευτική άδεια για μεταδιδακτορική έρευνα σε Πανεπιστήμιο της Γαλλίας στο θέμα: «Η διδασκαλία των Κλασσικών γλωσσών στην Ελλάδα και Γαλλία». Η προϕορική απάντηση είναι, ότι δεν προβλέπεται από τον πρόσϕατο νόμο, ενώ «κώϕευαν» στην αναϕορά μου, για το τί απέγιναν τα εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, για δήθεν έρευνες! Οπότε, δικαίως κανείς μπορεί να στηρίξει το «εξ’ οικείων τα βέλη»! Μόνο με άδεια χωρίς αποδοχές θα μπορέσω να τελειώσω την Μεταδιδακτορική μου έρευνα και για τους ανωτέρω λόγους αιτούμαι την οικονομική μου ενίσχυση. Κυρίες, Κύριοι, Παρακαλώ να εγκρίνετε την έκτακτη οικονομική ενίσχυσή μου, για Μεταδιδακτορική έρευνα στην Γαλλία, διάρκειας έξι μηνών στο Πανεπιστήμιο της ROUEN, υπό την Διεύθυνση του Καθηγητή Αρχαίων Ελληνικών κ. Philippe Brunet, με θέμα: «Η διδασκαλία των Κλασσικών γλωσσών στην Ελλάδα και Γαλλία». Με τιμή Αθήνα 16-9-2016 Κουτσούκος Αναστάσιος Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Σορβόννης Μεταδιδακτορικός ερευνητής στο Πανεπιστήμιο της Rouen Γαλλίας Κολοκοτρώνη 7 Πεύκη 15121 Αθήνα Τηλ. 6980203968