Αρχική Πλαίσιο Πολιτικών Αρχών και Προτάσεων για την Οργάνωση της Δια Βίου ΜάθησηςΚείμενο Πολιτικών Κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς Δημόσια Διαβούλευση ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΣχόλιο του χρήστη oikonomoy | 11 Φεβρουαρίου 2010, 17:31
Καλησπέρα.. Διαβάζοντας μέχρι τώρα πολλές τοποθετήσεις, κάποιες απο τις οποίες με βρίσκουν σύμφωνο, (στην Ελλάδα εχουμε φτάσει να συζητάμε για τα αυτονόητα ή να προσπαθούμε για αυτά που ειναι και το συνήθες),και κάποιες απο αυτες ειναι μη εφαρμόσιμες στην πράξη. Τι σημαίνει οταν κάποιος φορέας σου δίνει ένα δίπλωμα ή σε πιστοποιεί για κάτι, σημαίνει οτι διαθέτεις τις απαραίτητες ικανότητες-γνώσεις για να το εξασκήσεις και τις πιστοποιεί με τον συγκεγκριμένο τίτλο . Αυτό συμβαίνει σε όλα τα επαγγελματα που χρειάζονται δίπλωμα ή πτυχίο σχολής εξειδικευσης, αν δεν σε θεωρεί ικανό δεν σου παρέχει τίτλο και ή συνεχίζεις μεχρι να τον αποκτήσεις ή αλλάζεις επαγγελματικό προσανατολισμό. Ετσι λεει η λογική.Εκει που τελειώνει η λογική αρχίζουν τα ΙΕΚ. Το ΠΔ 340/98 και ο 2515/97 εξισώνει το αποφοιτο λυκείου (εμπειρικό) με τον διπλωματούχο ΙΕΚ φοροτεχνικών-λογιστικής στην ιεραρχία των λογιστών πλήρως, όποιος δεν το κατάλαβε μπορεί να ξαναδιαβάσει τον Νόμο, η διαφορά είναι ότι για τα ΙΕΚ στα 15 έτη προυπηρεσια αφαιρεί 2, δηλαδή το ΙΕΚ δεν σου παρέχει τίτλο εξειδίκευσης αλλά θεωρείται απο τον νόμο σαν προυπηρεσία. Αρα το δίπλωμα δεν υφίσταται νομικά εφόσον δεν συνάγονται εννομα αποτελέσματα. Τα ΙΕΚ διευθύνονται απο διορισμένους της κάθε ηγεσίας μη μόνιμους διευθυντές που το ενδιαφέρον τους εστιάζεται στην λειτουργία-διαχείριση ενος ινστιτούτου και όχι στην ουσία που είναι η διεκδίκηση επαγγελματικών δικαιωμάτων για τους αποφοίτους τους.Η πρακτική που προσφέρει ένα ΙΕΚ έιναι ενα άλλο περίεργο που όσο αυστηρό και αν ακούγεται αποτελεί πρωτοτυπία σε όλη την γή. Συμβάινει το εξής παράδοξο, η πρακτική δεν νοείται χρόνος φοίτησης, και η αμοιβή του πρακτικάριου έιναι χαμηλότερη και απο το επίδομα ανεργίας , σε αντιθεση με τα ΤΕΙ-ΑΕΙ που αποτελεί το 80% του βασικού μισθου του εργατοτεχνίτη, και θεωρείται χρόνος φοίτησης, δηλαδή τζάμπα εργασία στις επιχειρήσεις. Εκει που βρίσκω το τελείως παράδοξο είναι η δυνατότητα συνέχισης σε ενα ΑΕΙ-ΤΕΙ, ποιός θα ήταν ο ρόλος του ΙΕΚ δηλαδή , να γίνει προθάλαμος ενός ΤΕΙ ή ΑΕΙ, στο θέμα των λογιστών πόσα λογιστικά-φοροτεχνικά μαθήματα κάνει μία σχολή ΑΕΙ, ας παρουμε αυτήν με τα περισσότερα, δύο αντε τρία και αυτα τελείως θεωρητικά , ενα ΙΕΚ ΄κανει 20 λογιστικα μαθηματα, που θα καταταγεί ο σπουδαστής του. Αρα συνέχιση σε ΑΕΙ δεν προσφέριε κάτι τον ήδη διπλωματούχο σαν διέξοδο. Το λάθος του όλου εγχειρήματος ήταν οτι ο κύκλος επαγγελματικών σπουδών δεν παρεχοταν απο ενα ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟΥ τυπου ΙΕΚ για ήδη αποφοίτους λυκείου με δυο κυλέκους σπουδών όπως συμβαίενι στην αλλοδαπή, δύο ετη και με το πτυχίο παιρνει χαμηλη αδεια γ ταξης και με εξετάσεις και δυο χρόνια προηπηρεσία πας στην Β, και αλλό 1 χρόνο συν πρακτική και βγάζεις αυτόματα Α τάξη, ή με το υπάρχον σύστημα εξετάσεις πάνω στο αντικέιμενο και ανάλογα το επιπεδο σου να αποκτας την ανάλογη αδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Ευχαριστώ και πιστευω η τωρινή ηγεσία να λύσει αυτο το προβλημα που μας ταλανίζει 14 χρόνια τώρα, σύντομα.