Αρχική ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδέςΆρθρο 04 – Πόροι Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ)Σχόλιο του χρήστη Γιάννης Κουτεντάκης | 27 Σεπτεμβρίου 2016, 23:59
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Δεν γνωρίζω ποια είναι η σχετική εμπειρία της κας Υφυπουργού (δεν μπόρεσα να βρω πληροφορίες για το ακαδημαϊκό της έργο στις διεθνείς βάσεις δεδομένων, πχ, Google Scholar). Ούτε γνωρίζω εάν και κατά πόσον ευσταθούν οι ισχυρισμοί της περί «βιομηχανίας μεταπτυχιακών» και ότι μερίδα Καθηγητών «τα τσεπώνει», οι οποίοι αποτέλεσαν και το έναυσμα για τα προτεινόμενα μέτρα. Σας διαβεβαιώνω όμως ότι τέτοιου είδους πρακτικές είναι άγνωστες σε εμάς στα Τρίκαλα (ΤΕΦΑΑ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας). Οι διδάσκοντες στα ΠΜΣ της Σχολής μας δεν αμείβονται για τις υψηλής προστιθέμενης αξίας υπηρεσίες τους και τα έσοδα χρησιμοποιούνται για υποτροφίες φοιτητών, για την αγορά ποδηλάτων (δώρο προς τους φοιτητές), για την προμήθεια εργαστηριακών αναλωσίμων, για την προώθηση της επιστημονικής έρευνας, για την πρόσκληση διδασκόντων υψηλής επιστημονικής εμβέλειας, κλπ, ανάγκες τις όποιες το Υπουργείο αδυνατεί (ή δεν θέλει) να καλύψει. Λόγω της πρωτοφανούς κρατικής υποχρηματοδότησης, μέχρι και το χαρτί υγείας που χρησιμοποιούν οι φοιτητές μας έχει αγοραστεί με τα έσοδα των ΠΜΣ τα οποία προτίθεται το Υπουργείο να περικόψει! Οι προτεινόμενες αλλαγές και το σκεπτικό της κα Υφυπουργού μας αδικούν ως Σχολή και προσβάλουν την ακαδημαϊκή μας υπόσταση. Θα ήταν δικαιότερο (και δημοκρατικότερο) εάν το Υπουργείο είχε κατονομάσει τις Σχολές όπου έχουν στηθεί οι καταγγελλόμενες «βιομηχανίες». Αφού όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει, υπάρχει και το εντελώς αυτονόητο: να αξιολογηθούν όλα τα ΠΜΣ από μία ΣΟΒΑΡΗ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ και να απομονωθούν όσα δεν πληρούν τους διεθνείς κανόνες αριστείας. Οι οριζόντιες «λύσεις», μόνο ολέθριες θα αποβούν για την ήδη παραπαίουσα Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.