Αρχική ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδέςΆρθρο 04 – Πόροι Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ)Σχόλιο του χρήστη Κατερίνα Γ. | 29 Σεπτεμβρίου 2016, 15:59
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
-Εάν το πρόβλημα είναι οι αμοιβές των καθηγητών για τη διδασκαλία στα μεταπτυχιακά γιατί δεν αλλάζετε επιτέλους τις ώρες τις οποίες είναι υποχρεωμένοι να εργάζονται και αντί για 20 (μέλη ΔΕΠ) να τις κάνετε 40 όπως δουλεύουν όλοι οι μισθωτοί στην Ελλάδα. Δηλαδή πέρα από τις άλλες παροχές που απολαμβάνουν οι καθηγητές έχουν και λιγότερες ώρες υποχρέωση να βρίσκονται στη δουλειά τους και μπορούν να πληρώνονται έξτρα χρήματα από τα ερευνητικά προγράμματα. Ένας καθηγητής ουσιαστικά είναι "υποχρεωμένος" να δουλεύει 20 ώρες, και βέβαια αυτό το 20 σε εισαγωγικά. Σίγουρα υπάρχουν βέβαια εκείνοι που εργάζονται πολύ περισσότερο και πολύ σκληρότερα. Η παραπάνω αλλαγή σε 40 ώρες θα φέρει και επιπλέον έσοδα στο πανεπιστήμιο, καθώς αν οι καθηγητές πληρώνονται για συμμετοχή σε ερευνητικά έργα χρηματοδοτούμενα από την ΕΕ π.χ., ένα μέρος των μισθών τους θα πληρώνεται από εκεί. -Επίσης, κάποιοι μίλησαν για βοηθούς σε μαθήματα, που είναι "απαραίτητοι" για τη λειτουργία ενός καλού μεταπτυχιακού προγράμματος. Το θεωρώ απαράδεκτο κάποιος να πληρώνεται 300 ευρώ για ένα τρίωρο μάθημα και να ζητάει και βοηθό. -Παρόλα αυτά συμφωνώ ότι το τριπλάσιο του βασικού μισθού όντως δεν είναι αρκετό για τη λειτουργία ενός μεταπτυχιακού προγράμματος. Βέβαια, θα μπορούσε να αυξηθεί ο βασικός μισθός και να λυθεί το ζήτημα. -Η αξιολόγηση των καθηγητών είναι επίσης ένα σοβαρό ζήτημα. ΔΕΝ υπάρχουν κριτήρια. -Θα ήταν πολύ καλό κίνητρο οι καθηγητές να πληρώνονται επιπλέον για την επίβλεψη διδακτορικών διατριβών που όμως θα συνδέονται με την εξασφάλιση πόρων για την εκπόνηση της διατριβής (αμοιβή υποψήφιου, αγορά εξοπλισμού & υλικού) μέσω προσέλκυσης χρηματοδοτήσεων. Ο υποψήφιος διδάκτορας στην Ελλάδα προσφέρει σημαντικότατο έργο στο ελληνικό πανεπιστήμιο και την έρευνα* χωρίς αμοιβή, και πολλές φορές χρηματοδοτώντας μέρη της έρευνάς του μόνος του. *Επίσης προσφέρει σημαντικό έργο στο βιογραφικό του καθηγητή εμπλουτίζοντας το με δημοσιεύσεις και βεβαίως βοηθώντας πολλές φορές αμισθί σε ερευνητικά του έργα.