Αρχική ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδέςΆρθρο 05 – Επιλογή, δικαιώματα και υποχρεώσεις μεταπτυχιακών φοιτητών.Σχόλιο του χρήστη ΚΔ | 4 Οκτωβρίου 2016, 14:26
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Τα ΤΕΙ απέκτησαν την δυνατότητα να κάνουν μεταπτυχιακά είτε αυτοτελή είτε σε σύμπραξη με νόμο του 2002. Πριν από αυτήν την νομοθετική τομή αρκετά ΤΕΙ δοκίμασαν επιτυχώς συμπράξεις με ευρωπαϊκά πανεπιστήμια υπογράφοντας τις αντίστοιχες συμφωνίες σύμπραξης. Ένα από αυτά είναι και το ΤΕΙ Αθήνας/ΣΤΕΦ που από το 1997 -1998 εκτελεί τέτοιες συμπράξεις. Αυτά τα προγράμματα αναγνωρίστηκαν από το υπουργείο Παιδείας το 2004 ( ΦΕΚ B 738/2004) λαμβάνοντας υπόψιν συγκεκριμένες συμφωνίες σύμπραξης με τα αντίστοιχα Ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια, όπου βάση αυτών (χρονολογικά) εκδόθηκαν οι αντίστοιχες υπουργικές αποφάσεις. Όλα αυτά έγιναν όμως χωρίς όρο αναδρομικής ισχύος. Έχουμε λοιπόν για τα ίδια προγράμματα από μία χρονική στιγμή και μετά τα πτυχία να αναγνωρίζονται και να ισοτιμώνται από το ΔΟΑΤΑΠ, ενώ για πτυχία που δόθηκαν πριν την έκδοση των υπουργικών αποφάσεων η αναγνώριση να είναι αδύνατη. Είναι δίκαιο λοιπόν οι συμπράξεις που αναγνωρίζονται από το ΦΕΚ B 738/2004 να αναγνωρίζονται και πριν το 2004. Οι συμπράξεις βασίζονται στο ίδιο πλαίσιο λειτουργίας, τα ΤΕΙ κέρδισαν τεχνογνωσία και έσοδα από τις συμπράξεις. Οι μόνοι που έμειναν αδικαίωτοι είναι οι παλιοί απόφοιτοι. Είναι άνισο να έχει κάποιος λάβει τον τίτλο επιτυχώς παρακολουθώντας ακριβώς το ίδιο πρόγραμμα σπουδών (θεωρητικά αλλά και εργαστηριακά μαθήματα)να έχει καταβάλει αντίστοιχο τίμημα και να μην δικαιούται την αναγνώριση όπως συνάδελφοι που αποφοίτησαν μετά την έκδοση της Υπουργικής απόφασης και έχουν ήδη αναγνωρίσει τους τίτλους τους. Με λίγα λόγια οι υπουργικές αποφάσεις, θα πρέπει να έχουν αναδρομική ισχύ εφόσον αφορούν τα ίδια προγράμματα σπουδών γεγονός που μπορεί εύκολα να διαπιστωθεί. Όσον αφορά το ΣΑΕΠ δυστυχώς αυτό αξιολογεί και γνωμοδοτεί με λάθος κριτήρια του τίτλους που δόθηκαν προ των Υπουργικών αποφάσεων (κ δεν αναγνωρίστηκαν από το ΔΟΑΤΑΠ) και συγκεκριμένα με τα κριτήρια που αξιολογεί το ΔΟΑΤΑΠ για ακαδημαϊκά δικαιώματα παρά το γεγονός ότι ο ρόλος του είναι να τεκμηριώσει ότι κάποιος έχει την δυνατότητα να ασκήσει κάποιο επάγγελμα έχοντας το κατάλληλο background και να επιβεβαιώνει την επαγγελματική του ικανότητα. Στον ΣΑΕΠ έχουν γίνει συχνά ερωτήματα από τον Συνήγορο του Πολίτη για τους λόγους και τον τρόπο που αξιολογεί τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων χωρίς να παίρνει απαντήσεις.