Αρχική ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδέςΆρθρο 06 – ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ. Διδακτορικές Σπουδές, επιλογή, δικαιώματα και υποχρεώσεις υποψηφίων διδακτόρων.Σχόλιο του χρήστη Μαριάννα Μάγγου, μέλος ΕΔΙΠ ΟΠΑ | 5 Οκτωβρίου 2016, 12:58
"Άρθρο 6, παρ. 12: Τυπικές υποχρεώσεις υποψηφίων διδακτόρων" Το σ/ν έρχεται να επιβάλλει τάξη στα ΠΜΣ τα οποία είχαν γίνει παντελώς ανεξέλεγκτα και συγχαρητήρια στην κυβέρνηση για το μέτρο αυτό! Παρόλα αυτά και χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος που να αντέχει σε οποιαδήποτε κριτική, επιχειρεί να περάσει διοικητικά μέτρα και στην εκπόνηση διδακτορικών διατριβών, υιοθετώντας την λογική ότι η έρευνα μπορεί να υπαγορευτεί από ένα σφιχτό πλαίσιο διοικητικών μέτρων και κανόνων. Συγκεκριμένα, ορθά ορίζεται ο ελάχιστος χρόνος εκπόνησης διδακτορικής διατριβής, όμως αυτή η γραφειοκρατική μανία των ετήσιων εγγραφών, τα υπομνήματα προόδου, οι εκθέσεις προόδου, οι οποίες μπορεί να είναι και διαφορετικές από τα μέλη της επιτροπής, η αυστηρή τήρηση κανόνων σε σχέση με το Τμήμα, ή τήρηση πινάκων εκθέσεων προόδου κ.ά. νομίζω ότι δεν αρμόζουν στην ερευνητική δραστηριότητα και κυρίως δεν αρμόζουν στην αίγλη της ακαδημαϊκότητας των ΑΕΙ. Κυρίως η διαγραφή υποψηφίων διδακτόρων από την επιτροπή (εδάφιο ε. παραγράφου 12) είναι πρόβλεψη που ευθυγραμμίζεται πλήρως στη λογική του νόμου Διαμαντοπούλου ή σε λιγότερο νεοφιλελεύθερης αντίληψης κυβερνήσεις της δεξιάς, δεν αρμόζει όμως στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ για τους εξής λόγους: α) διαπιστώνεται μια πλήρης αναντιστοιχία σχετικά με τα όσα έχει προβλέψει η Κυβέρνηση για τους λιμνάζοντες φοιτητές (και καλώς έκανε), β) σε πολλές περιπτώσεις η ευθύνη της καθυστέρησης ανήκει στον επιβλέποντα και στην Επιτροπή, το σ/ν όμως δεν προβλέπει καμία κύρωση για αυτούς, δρα τιμωρητικά μόνο για τον υποψήφιο διδάκτορα, γ) ποιος μπορεί να αποκλείσει το φαινόμενο, ο εισηγητής της Επιτροπής να «οδηγεί» σε διαγραφή τον υποψήφιο διδάκτορα τη χρονική στιγμή που η διδακτορική διατριβή είναι ώριμη και έτοιμη να αρχίσει να δίνει αποτελέσματα, με σκοπό τη χρήση του υλικού της διδακτορικής διατριβής άλλα πρόσωπα αρεστά σε αυτόν σε επόμενη διδακτορική διατριβή που θα αναλάβει; δ) Υπάρχουν πολλές περιπτώσεις πρόσκαιρων εγκαταλείψεων διδακτορικών διατριβών, οι οποίες συνεχίστηκαν μετά από μερικά χρόνια, όταν οι προσωπικές συνθήκες του υποψήφιου το επέτρεψαν και έδωσαν ικανοποιητικότατα αποτελέσματα, ε) Μετά την παρέλευση της 5ετίας δεν υπάρχει κανένα κόστος για την εκπόνηση της διδακτορικής διατριβής, η οποία αν τελικά συνεχιστεί, οφείλει έτσι κι αλλιώς να είναι επικαιροποιημένη, στ) η ελπίδα για τους λιμνάζοντες υποψήφιους διδάκτορες δεν αφαιρέθηκε από καμία κυβέρνηση της δεξιάς ή του ΠΑΣΟΚ, δεν είναι λογικό να την αφαιρέσει μια κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Η ακαδημαϊκή έρευνα δεν είναι λογικό να γίνεται με γραφειοκρατικούς κανόνες. Προτείνω την αφαίρεση τουλάχιστον όλης της συγκεκριμένης παραγράφου, αν όχι όλου του άρθρου που αφορά στις διδακτορικές σπουδές, άλλωστε τα ΑΕΙ έχουν ή μπορούν να θέσουν τους δικούς τους κανόνες. Δεν είμαι υποψήφια διδάκτωρ, θεωρώ όμως ότι υπάρχει αντικειμενικό πρόβλημα με τον μη αναμενόμενο υπερβολικό ζήλο του ΣΥΡΙΖΑ στη στοχοθέτηση κανόνων και συμπεριφορών, δράση που αρχίζει να θυμίζει εποχές του παρελθόντος.