Αρχική ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδέςΆρθρο 01- Γενικές διατάξειςΣχόλιο του χρήστη ΕΥΗ ΖΑΜΠΕΤΑ | 6 Οκτωβρίου 2016, 14:04
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία που δημοσίευσε ο ΟΟΣΑ (Education at a Glance 2016: OECD Indicators), στην Ελλάδα το ποσοστό των ατόμων ηλικίας 25-34 ετών που διαθέτουν μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών (Master's or equivalent) είναι μόλις 3%. Το αντίστοιχο ποσοστό στις χώρες μέλη του ΟΟΣΑ είναι 14%, ενώ στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι 16%. Στο συνολικό πληθυσμό της χώρας το ποσοστό των κατόχων μεταπτυχιακού τίτλου είναι ακόμη χαμηλότερο. Οι μεταπτυχιακές σπουδές στην Ελλάδα χρειάζονται ανάπτυξη, όχι συρρίκνωση. Η πολιτεία οφείλει να στηρίξει την προσπάθεια των ελληνικών ΑΕΙ να συγκροτήσουν ποιοτικά προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών κάτω από αντίξοες συνθήκες, με υποχρηματοδότηση, ελλιπή στελέχωση (συνεχείς συνταξιοδοτήσεις διδακτικού προσωπικού που δεν αντικαθίσταται) και ανεπαρκή υποδομή. Οι Έλληνες πανεπιστημιακοί δάσκαλοι, παρά τη συχνή δημόσια καχυποψία, εργάζονται σκληρά και πολλές ώρες χωρίς αμοιβή (σε αντίθεση με τους Ευρωπαίους συναδέλφους μας), όχι γιατί προσβλέπουν στο υποτιθέμενο οικονομικό όφελος, αλλά γιατί μέσω των μεταπτυχιακών προγραμμάτων αναπτύσσουν την επιστήμη τους και συνεργάζονται με νέους ανθρώπους που ενδιαφέρονται για το ειδικό επιστημονικό τους αντικείμενο. Τα Μεταπτυχιακά Προγράμματα χρειάζονται υποστήριξη από την πολιτεία με σεβασμό στην ακαδημαϊκή αυτονομία των ιδρυμάτων. Εύη Ζαμπέτα Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΕΚΠΑ Διευθύντρια Κοινού ΠΜΣ "Εκπαίδευση & Ανθρώπινα Δικαιώματα" ΕΚΠΑ & UCL