Αρχική ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδέςΆρθρο 04 – Πόροι Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ)Σχόλιο του χρήστη EK | 9 Οκτωβρίου 2016, 15:57
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
1. Η επιστροφή στην προκήρυξη ΠΜΣ με δίδακτρα μετά από έγκριση του/της Υπουργού, αναπόφευκτα θα επαναφέρει παλιούς κομματικούς μηχανισμούς έγκρισης προγραμμάτων. 2. Με το προτεινόμενο πλαίσιο, ο αριθμός των ΠΜΣ θα μειωθεί δραστικά με αποτέλεσμα τη δραστική μείωση των εσόδων για το κράτος. Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύτηκαν στο ESOS.gr τα έσοδα ανέρχονται σε 22 εκ. Ευρώ το χρόνο. 3. Ο εξορθολογισμός των διδάκτρων είναι απαραίτητος και χρειάζεται. Πρέπει να γίνει όμως στη βάση τεκμηριωμένων προτάσεων, αξιολόγησης μέσω της ΑΔΙΠ, έλεγχο βιωσιμότητας και με σεβασμό στην αυτοτέλεια των ανωτάτων ιδρυμάτων. Για παράδειγμα, θα μπορούσαν τα μεταπτυχιακά προγράμματα στην ελληνική γλώσσα να έχουν ένα μικρό τέλος εγγραφής, το οποίο θα πρέπει να ρυθμίζεται με βάση την ετήσια επιχορήγηση του ιδρύματος / τμήματος από το κράτος και σε συνδυασμό με τον προϋπολογισμό του προγράμματος. 4. Άρθρο 3: Ο όρος "Για διδασκαλία σε μόνο ένα ΠΜΣ δεν νοείται κανενός είδους αμοιβή" νομίζω ότι δεν είναι δίκαιος και εμφανίζει πολλά πρακτικά προβλήματα. Αναλυτικότερα, θα ήταν προτιμότερο να αναφέρεται οτι "Αμοιβή για μέλη ΔΕΠ / ΕΠ προβλέπεται μόνο όταν συμπληρώνεται το ελάχιστο σύνολο των εβδομαδιαίων ωρών διδασκαλίας ". Δεύτερον, αυτός ο όρος αποκλείει τη αμοιβή μελών ΔΕΠ της αλλοδαπής ή μη πανεπιστημιακών, οι οποίοι ενδεχομένως να κληθούν να διδάξουν. Τέλος, ο νομοθέτης θα πρέπει να σκεφτεί για ποιο λόγο ένας καθηγητής με πλήρες εβδομαδιαίο ωράριο, θα διδάξει το Σάββατο ή την Κυριακή. 5. Δυστυχώς δεν υπάρχει πρόβλεψη για την δημιουργία ΠΜΣ τα οποία απευθύνονται σε αλλοδαπούς ή ξενόγλωσσους. Γιατί να μην υπάρχει τέτοια δυνατότητα η οποία θα είναι θετική για την οικονομία; Για ποιο λόγο γειτονικές χώρες προσφέρουν ένα σωρό προγράμματα με ολοένα μεγαλύτερη συμμετοχή της εκπαίδευσης στο ΑΕΠ της χώρας τους; Και μάλιστα με βασικούς αιμοδότες Έλληνες φοιτητές; Επομένως, προτείνεται να ισχύουν διαφορετικές διατάξεις για μεταπτυχιακά προγράμματα τα οποία προσφέρονται σε ξένη γλώσσα και απευθύνονται σε ξενόγλωσσους. Τα προγράμματα αυτά θα πρέπει να τεκμηριώνουν ότι ενισχύουν το δημόσιο συμφέρον, όπως ακριβώς αναφέρεται στο προτεινόμενο νομοσχέδιο. Τα οικονομικά τους δεδομένα ας ελέγχονται από το υπουργείου ετήσια. 6. Δεν είναι δυνατό στην διαδικασία καθορισμού της στρατηγικής του ιδρύματος ώς προς τα προγράμματα σπουδών οποιοδήποτε επιπέδου να συμμετέχουν οι φοιτητές / τριες. Ο ρόλος τους είναι σημαντικός ως προς τη πορεία υλοποίησης των προγραμμάτων και τη πανεπιστημιακή ζωή, γενικότερα. Όμως μέχρι εκεί. Μην γυρίσουμε χρόνια πίσω με συνεδριάσεις οργάνων τριτοκοσμικού χαρακτήρα και συνδιαλλαγές καθηγητών - κομμάτων - συλλόγων φοιτητών.