Αρχική ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδέςΆρθρο 07 – Συγγραφή, υποστήριξη και αξιολόγηση της διδακτορικής διατριβής.Σχόλιο του χρήστη Αθανάσιος Πιτσιόρλας | 11 Οκτωβρίου 2016, 01:30
Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Δικτυακός Τόπος Διαβουλεύσεων OpenGov.gr Ανοικτή Διακυβέρνηση |
Πολιτική Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα Πολιτική Ασφαλείας και Πολιτική Cookies Όροι Χρήσης Πλαίσιο Διαλόγου |
Creative Commons License Με Χρήση του ΕΛ/ΛΑΚ λογισμικού Wordpress. |
Οι αριθμοί της εξεταστικής επιτροπής 7 και 5 είναι επικίνδυνα προβληματικοί (Άρθρο 7 παρ 4 του νομοσχεδίου) (6/9). Ο αριθμός επτά εξεταστών για την συμμετοχή στην επιτροπή αξιολόγησης είναι μεγάλος και δύσκαμπτος και ο απαιτούμενος αριθμός πέντε καθηγητών με σύμφωνη γνώμη για να εγκριθεί η διατριβή είναι πολύ αυστηροί και ριψοκίνδυνοι. Όμως, πολύ νομοθετικό κακό για το τίποτα! Η εξεταστική επιτροπή αποτελείται από επτά μέλη. Η διαδικασία της υποστήριξης όμως απαιτεί συμμετοχή τουλάχιστον πέντε μέλη για να ξεκινήσει και απαιτείται αριθμός πέντε μελών για να εγκριθεί η διατριβή. Πρόκειται για επιστροφή στο Νόμο του 2008 και σε κατάσταση δύσκαμπτη και ριψοκίνδυνη. Αποκλείεται το ενδεχόμενο από ατύχημα ή χειραγώγηση του αριθμού των εξεταστών να απορριφθεί διατριβή ; Εάν τελικά συμμετάσχουν πέντε μέλη και απαιτείται σύμφωνη γνώμη 5 μελών μπορεί να απορριφθεί διατριβή ή όχι εάν ένα μέλος είναι κακόβουλο απέναντι στον υποψήφιο ή έχει κόντρα με άλλα μέλη-εξεταστές την οποία μπορεί να πληρώσει ο υποψήφιος; Είστε σίγουροι ότι μέσα στο ελληνικό πανεπιστήμιο είναι όλοι άγιοι ; Ακόμη χειρότερα το νομοσχέδιο αγνοεί ότι πολλά μέλη εξεταστικών επιτροπών προσέρχονται χωρίς να έχουν διαβάσει καν τη διατριβή. Άρα λοιπόν κάτι πρέπει να αλλάξει στους αριθμούς αυτούς. Εάν ο ευέλικτος αριθμός τρία που υπάρχει στον Νόμο 4009/2011 δεν σας αρέσει τότε ας γίνουν πέντε τα μέλη τα οποία όλα θα απαιτείται να συμμετέχουν στη συνεδρίαση και κατόπιν θα χρειάζεται η συνήθης πλειοψηφική ψήφος και αιτιολογία για την έγκριση ή μη της διατριβής. Αυτή είναι δικλείδα ασφαλείας για την αποφυγή προβλημάτων σε βάρος του υποψήφιου, παντελώς έξω από τη φαντασία του νομοθέτη. Θα πρέπει να κατανοήσει η ελληνική πολιτεία και να εξασφαλίσει με απτές εγγυήσεις ότι ένας υποψήφιος διδάκτωρ, ήδη κάτοχος βασικού πτυχίου και ενός τουλάχιστον μεταπτυχιακού τίτλου ελληνικού ή ξένου πανεπιστημίου, μετά από πολύ σοβαρές εάν όχι εξαντλητικές οικονομικές προσωπικές του δαπάνες ή υποτροφία και πολυετή μοναχική εργασία δεν μπορεί να είναι θύμα κανενός εγκληματία, κανενός επικίνδυνου, κανενός κομπλεξικού καθηγητηρά!!! Δείτε το κι αλλιώς. Τι είναι αυτό που θέλει τελικά ο νομοθέτης; Μία λιγότερο καλή διατριβή, εάν τελικά είναι τέτοια, ή μία διατριβή, μετά από τρομακτικά κόστη για τον υποψήφιο και για άλλους, η οποία δεν θα δει ποτέ το φως το κόσμου; Είναι τα δεδομένα που ομιλούν. Διαλέξτε και πάρετε!