Αρχική ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΙ ΤΡΙΤΟΣ ΚΥΚΛΟΣ ΣΠΟΥΔΩΝ - Προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών και διδακτορικές σπουδέςΆρθρο 04 – Πόροι Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΠΜΣ)Σχόλιο του χρήστη ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ (ΣΑΜΕΠΣΥ) | 13 Οκτωβρίου 2016, 12:22
Σε σχέση με ο κείμενο της διαβούλευσης, εκ μέρους του Συλλόγου Αποφοίτων Μεταπτυχιακών Προγραμμάτων στη Συμβουλευτική (ΣΑΜΕΠΣΥ) (Αρ. Πράξης 975/2013, Ειρηνοδικείο Βόλου), θα θέλαμε να εκφράσουμε τους προβληματισμούς μας για το ΠΜΣ επί του οποίου έχουμε προσωπική εμπειρία, και μάλιστα είχαμε και την ευκαιρία να ανταλλάξουμε και απόψεις μεταξύ μας, καθώς αρκετοί από εμάς είχαν προβεί και σε μια γενικότερη διερεύνηση στον Ευρωπαϊκό χώρο για αντίστοιχα μεταπτυχιακά. Το Μεταπτυχιακό αυτό είναι το «Συμβουλευτική Ψυχολογία & Συμβουλευτική στην Ειδική Αγωγή, την Εκπαίδευση και την Υγεία» του Παιδαγωγικού Τμήματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Πέρα από το ότι το συγκεκριμένο ΠΜΣ έχει αναγνωρισθεί και πιστοποιηθεί από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, την Ελληνική Εταιρεία Συμβουλευτικής και το European Association for Counselling, επιβεβαίωσε τις προσδοκίες μας ότι αποτελεί ένα από τα καλύτερα μεταπτυχιακά στην Ευρώπη στο χώρο της Συμβουλευτικής Ψυχολογίας. Πραγματικά εκτός από τα 15 εξαμηνιαία μαθήματα, έχουμε 7.080 ώρες εκπαίδευσης που συμπεριλαμβάνουν την προσωπική ανάπτυξη, τις ατομικές και ομαδικές εποπτείες πρακτικής άσκησης και 20 μεγάλης διάρκειας σεμινάρια (480 ώρες), μεγάλο μέρος των οποίων παρέχονται από πιστοποιημένους επιστημονικούς φορείς εκπαίδευσης, και αναγνωρίζονται ως μέρος της επίσημης εκπαίδευσης που παρέχουν. Η ποιότητα του συγκεκριμένου μεταπτυχιακού στηρίζεται στο βιωματικό και εργαστηριακό χαρακτήρα της εκπαίδευσης που παρέχεται, εκπαίδευση που αν δεν υπήρχε η δυνατότητα να την πραγματοποιήσουμε στην Ελλάδα οι περισσότεροι από εμάς δε θα την αποκτούσαν ή θα την αποκτούσαν με σπουδές στο εξωτερικό. Με την οροφή των διδάκτρων που προκύπτει από το συγκεκριμένο νομοσχέδιο, τίθεται το ερώτημα αν το συγκεκριμένο πρόγραμμα σπουδών μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί στο ίδιο υψηλό επίπεδο. Επιπροσθέτως, καθώς το συγκεκριμένο ΠΜΣ απευθύνεται πρωτίστως σε εργαζόμενους, εφόσον η εργασιακή εμπειρία, αλλά και προσωπική και η επαγγελματική ωριμότητα αποτελούν πλεονέκτημα σε όφελος των φοιτούντων, είναι απαραίτητη προϋπόθεση τα μαθήματα να διεξάγονται μέσα στο Σ/Κ. Με δυο λόγια, ενώ η προοπτική της μείωσης των διδάκτρων είναι εξαιρετικά ελκυστική, αν δε ληφθεί υπόψη η φροντίδα για τις προδιαγραφές που ήδη εξυπηρετούνται από τον προϋπολογισμό του συγκεκριμένου ΠΜΣ, θα οδηγηθεί σε αφανισμό ή σε μια μετάλλαξη, κάτι το οποίο θα μπορούσε να αποφευχθεί αν βέβαια υπάρξει η δυνατότητα χρηματοδότησής του με την εφαρμογή διαδικασιών αξιολόγησης. Επομένως συμφωνούμε με τη μείωση των διδάκτρων μόνο αν εξασφαλιστούν αντίστοιχοι πόροι από άλλους φορείς. Αν δεν εξασφαλιστεί η εύρεση άλλων πόρων / πηγών χρηματοδότησης, δεν είμαστε σύμφωνοι με την οριζόντια μείωση των διδάκτρων, ιδιαίτερα μάλιστα όταν ένας τέτοιος περιορισμός στους πόρους οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια σε ασφυξία ένα Μεταπτυχιακό αυτού του επιπέδου. Αυτό που με βεβαιότητα θα συμβεί είναι να περιοριστεί η πρόσβαση σε αντίστοιχα ποιοτικά προγράμματα σπουδών μόνο σε αυτούς που έχουν την οικονομική δυνατότητα να μεταβούν στο εξωτερικό, καταβάλλοντας πολλαπλάσια δίδακτρα. Εκ μέρους του ΔΣ του Συλλόγου, Χριστίνα Ρούση