ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΕΣΤΑΛΗ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Διαχωρισμός της προϋπηρεσίας των κατόχων σεμιναρίων 400 ωρών και μεταπτυχιακών/διδακτορικών ειδικής αγωγής απο τον πίνακα αναπληρωτών γενικής αγωγής.»
Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία,δικαίωμα υποβολής αίτησης για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε δομές της ειδικής αγωγής έχουν εκτός από τους κατόχους βασικού τίτλου ειδικής αγωγής ΠΕ 71 και ΠΕ 61 (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας αντίστοιχα) και οι κάτοχοι σεμιναρίων 400 ωρών και μεταπτυχιακών/διδακτορικών ειδικής αγωγής,οι οποίοι ονομάζονται ΠΕ 70,50 και ΠΕ 60,50.Πρόκειται για εκπαιδευτικούς με βασικό τίτλο σπουδών γενικής αγωγής,οι οποίοι από το 2008 απέκτησαν τους εν λόγω τίτλους.Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση των νηπιαγωγών.Το σχ.έτος 2014-2015 και στους δυο πίνακες (Γενικής και Ειδικής) βρίσκονταν 320 νηπιαγωγοί εκ των οποίων μόνο οι 68 είχαν βαθμολογία ΑΣΕΠ τέτοια ώστε να έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στην γενική αγωγή.Ο αριθμός αυτός εκτινάχθηκε το σχ.έτος 2015-2016 σε 578 νηπιαγωγούς και αυξάνεται κάθε σχολικό έτος .Καταλήγουμε λοιπόν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ΠΕ 60,50 και ΠΕ 70,50 χρησιμοποίησε την ‘’τεχνητή’’αυτή΄μέθοδο ενίσχυσης,με την απόκτηση των εν λόγω μεταπτυχικών/σεμιναρίων)δεδομένης της προσμέτρησης της προϋπηρεσίας τους και στους δύο πίνακες (γενικής και ειδικής) με την πρόσληψή τους σε δομές της ειδικής αγωγής.Επίσης,θα πρέπει να επισημάνουμε ότι οι αναπληρωτές ΠΕ 70,50 και 60,50 ,κάτοχοι σεμιναρίων 400 ωρών και μεταπτυχιακών/διδακτορικών ειδικής αγωγής υποβάλλουν δύο αιτήσεις κάθε σχολική χρονιά.Μία για πρόσληψη στη γενική αγωγή με κριτήριο πρόσληψης τον βασικό τίτλο σπουδών τους και μία για πρόσληψη στην ειδική αγωγή με κριτήριο πρόσληψης το σεμινάριο 400 ωρών ή το μεταπτυχιακό/διδακτορικό ειδικής αγωγής,το οποίο κατέχουν.Σε περίπτωση πρόσληψής τους,λοιπόν,στην ειδική αγωγή,’’ενεργοποιείται’’η αίτησή τους για πρόσληψη στην ειδική και ‘’απενεργοποιείται’’ η αίτησή τους για τη γενική αντίστοιχα.
Για τους παραπάνω λόγους,κρίνεται επιτακτικός ο διαχωρισμός της προϋπηρεσίας των κατόχων σεμιναρίων 400 ωρών και μεταπτυχιακών/διδακτορικών ειδικής,την οποία απέκτησαν σε δομές της ειδικής αγωγής,από τον πίνακα γενικής διότι :
• Οι συγκεκριμένοι αναπληρωτές προσλήφθηκαν με κριτήριο πρόσληψης το σεμινάριο 400 ωρών ή το μεταπτυχιακό/διδακτορικό ειδικής αγωγής,το οποίο κατέχουν και όχι τον βασικό τίτλο σπουδών,όπως ισχύει για τους αναπληρωτές που εργάζονται στη γενική αγωγή.
• Αποτελεί παραβίαση της ισότητας ,εις βάρος των αναπληρωτών γενικής, η προνομιακή αυτή αντιμετώπιση των εν λόγω εκπαιδευτικών,με τη διπλή προσμέτρηση της προϋπηρεσίας τους,παρα το γεγονός ότι δεν εργάστηκαν ΠΟΤΕ σε δομές της γενικής αγωγής.
• Λόγω των στρεβλώσεων που υπάρχουν στους πίνακες αναπληρωτών, συνάδελφοί μας,αναπληρωτές εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής, χάνουν κάθε χρόνο πολλές θέσεις στον πίνακα, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να προσληφθούν και να παραμένουν ως σήμερα άνεργοι.
Ως εκ τούτου ,ζητάμε για ακόμα μια φορά,να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας στο διαχωρισμό της προϋπηρεσίας των κατόχων μεταπτυχιακών/διδακτορικών τίτλων ειδικής αγωγής,που εργάστηκαν σε δομές ειδικής αγωγής από τον πίνακα γενικής αγωγής,ώστε να αποκατασταθεί η ισότητα και η δικαιοσύνη μεταξύ των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.
ΤΟ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΕΣΤΑΛΗ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΜΗΝΑ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. Διαχωρισμός της προϋπηρεσίας των κατόχων σεμιναρίων 400 ωρών και μεταπτυχιακών/διδακτορικών ειδικής αγωγής απο τον πίνακα αναπληρωτών γενικής αγωγής.» Σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία,δικαίωμα υποβολής αίτησης για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε δομές της ειδικής αγωγής έχουν εκτός από τους κατόχους βασικού τίτλου ειδικής αγωγής ΠΕ 71 και ΠΕ 61 (Πανεπιστήμιο Μακεδονίας και Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας αντίστοιχα) και οι κάτοχοι σεμιναρίων 400 ωρών και μεταπτυχιακών/διδακτορικών ειδικής αγωγής,οι οποίοι ονομάζονται ΠΕ 70,50 και ΠΕ 60,50.Πρόκειται για εκπαιδευτικούς με βασικό τίτλο σπουδών γενικής αγωγής,οι οποίοι από το 2008 απέκτησαν τους εν λόγω τίτλους.Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση των νηπιαγωγών.Το σχ.έτος 2014-2015 και στους δυο πίνακες (Γενικής και Ειδικής) βρίσκονταν 320 νηπιαγωγοί εκ των οποίων μόνο οι 68 είχαν βαθμολογία ΑΣΕΠ τέτοια ώστε να έχουν τη δυνατότητα να εργαστούν στην γενική αγωγή.Ο αριθμός αυτός εκτινάχθηκε το σχ.έτος 2015-2016 σε 578 νηπιαγωγούς και αυξάνεται κάθε σχολικό έτος .Καταλήγουμε λοιπόν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ΠΕ 60,50 και ΠΕ 70,50 χρησιμοποίησε την ‘’τεχνητή’’αυτή΄μέθοδο ενίσχυσης,με την απόκτηση των εν λόγω μεταπτυχικών/σεμιναρίων)δεδομένης της προσμέτρησης της προϋπηρεσίας τους και στους δύο πίνακες (γενικής και ειδικής) με την πρόσληψή τους σε δομές της ειδικής αγωγής.Επίσης,θα πρέπει να επισημάνουμε ότι οι αναπληρωτές ΠΕ 70,50 και 60,50 ,κάτοχοι σεμιναρίων 400 ωρών και μεταπτυχιακών/διδακτορικών ειδικής αγωγής υποβάλλουν δύο αιτήσεις κάθε σχολική χρονιά.Μία για πρόσληψη στη γενική αγωγή με κριτήριο πρόσληψης τον βασικό τίτλο σπουδών τους και μία για πρόσληψη στην ειδική αγωγή με κριτήριο πρόσληψης το σεμινάριο 400 ωρών ή το μεταπτυχιακό/διδακτορικό ειδικής αγωγής,το οποίο κατέχουν.Σε περίπτωση πρόσληψής τους,λοιπόν,στην ειδική αγωγή,’’ενεργοποιείται’’η αίτησή τους για πρόσληψη στην ειδική και ‘’απενεργοποιείται’’ η αίτησή τους για τη γενική αντίστοιχα. Για τους παραπάνω λόγους,κρίνεται επιτακτικός ο διαχωρισμός της προϋπηρεσίας των κατόχων σεμιναρίων 400 ωρών και μεταπτυχιακών/διδακτορικών ειδικής,την οποία απέκτησαν σε δομές της ειδικής αγωγής,από τον πίνακα γενικής διότι : • Οι συγκεκριμένοι αναπληρωτές προσλήφθηκαν με κριτήριο πρόσληψης το σεμινάριο 400 ωρών ή το μεταπτυχιακό/διδακτορικό ειδικής αγωγής,το οποίο κατέχουν και όχι τον βασικό τίτλο σπουδών,όπως ισχύει για τους αναπληρωτές που εργάζονται στη γενική αγωγή. • Αποτελεί παραβίαση της ισότητας ,εις βάρος των αναπληρωτών γενικής, η προνομιακή αυτή αντιμετώπιση των εν λόγω εκπαιδευτικών,με τη διπλή προσμέτρηση της προϋπηρεσίας τους,παρα το γεγονός ότι δεν εργάστηκαν ΠΟΤΕ σε δομές της γενικής αγωγής. • Λόγω των στρεβλώσεων που υπάρχουν στους πίνακες αναπληρωτών, συνάδελφοί μας,αναπληρωτές εκπαιδευτικοί γενικής αγωγής, χάνουν κάθε χρόνο πολλές θέσεις στον πίνακα, με αποτέλεσμα να μη μπορούν να προσληφθούν και να παραμένουν ως σήμερα άνεργοι. Ως εκ τούτου ,ζητάμε για ακόμα μια φορά,να προχωρήσει το Υπουργείο Παιδείας στο διαχωρισμό της προϋπηρεσίας των κατόχων μεταπτυχιακών/διδακτορικών τίτλων ειδικής αγωγής,που εργάστηκαν σε δομές ειδικής αγωγής από τον πίνακα γενικής αγωγής,ώστε να αποκατασταθεί η ισότητα και η δικαιοσύνη μεταξύ των αναπληρωτών εκπαιδευτικών.