Αρχική Πλαίσιο Πολιτικών Αρχών και Προτάσεων για την Οργάνωση της Δια Βίου ΜάθησηςΚείμενο Πολιτικών Κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς Δημόσια Διαβούλευση ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΣχόλιο του χρήστη E-SCHOOL ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ - ΚΑΡΔΙΤΣΑ | 16 Φεβρουαρίου 2010, 22:15
Θα θέλαμε κι εμείς με τη σειρά μας να καταθέσουμε τις προτάσεις μας για τη δια βίου μάθηση και ειδικότερα για την αδειοδότηση των Εργαστηρίων Ελευθέρων Σπουδών (ΕΕΣ). Καταρχήν η αλήθεια είναι (και δεν το αμφισβητεί κανένας αυτό) ότι τα ΕΕΣ είναι από τις πρώτες εκπαιδευτικές δομές στην Ελλάδα που προσέφεραν αυτό που λέμε σήμερα «δια βίου μάθηση» όταν τότε αυτός ο όρος όχι μόνο ήταν άγνωστος αλλά ενοχλούσε κιόλας μερικούς συμπολίτες μας. Αυτούς που με το άκουσμα και μόνο ότι θα έπρεπε να συνεχίζουν να μαθαίνουν και να εκπαιδεύονται αντιδρούσαν γιατί δεν ήθελαν σε καμία περίπτωση να δεχτούν ότι ίσως έρθει η ημέρα να τροποποιήσουν την εργασία τους ή ακόμη χειρότερα να αλλάξουν δουλειά. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τα ΕΕΣ ήταν αυτά που εισήγαγαν τον πληθυσμό στις νέες τεχνολογίες και έμαθαν τους μικρούς μαθητές τι μπορεί να κάνει ο Η/Υ σε εποχές που η διείσδυση του στον γενικό πληθυσμό ήταν σε απελπιστικά μονοψήφια ποσοστά. Και όλα αυτά χωρίς το Ελληνικό κράτος να ξοδέψει ούτε ένα ευρώ για επιδότηση είτε μαθημάτων είτε εξοπλισμού. Τα εργαστήρια αυτά με το πέρασμα των χρόνων εξελίχθηκαν με σύγχρονο εξοπλισμό, που όποιος ασχολείται και λίγο με τους υπολογιστές ξέρει πολύ καλά ότι χρειάζονται ανανέωση το αργότερο κάθε 6 με 7 χρόνια. Πάλι από το κράτος δεν πήραν ούτε ένα ευρώ εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις τα τελευταία χρόνια του Γ΄ ΚΠΣ. Η εξέλιξη όμως αυτή έγινε πολύ περισσότερο στα εκπαιδευτικά προγράμματα που ξεπερνούσαν πλέον τις βασικές δεξιότητες και προχώρησαν σε πιο εξειδικευμένα αντικείμενα. Κάποιοι από εμάς μάλιστα προχώρησαν και πέρα από την Πληροφορική και δημιούργησαν εκπαιδευτικά προγράμματα και σε άλλα αντικείμενα. Όλα τα παραπάνω τα έχουμε αναφέρει γιατί είναι φανερό ότι ΕΙΜΑΣΤΕ ΗΔΗ ΣΤΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ, η ίδια η κοινωνία μας ενέταξε σε αυτό. Αυτό που μένει λοιπόν τώρα είναι να πάρουμε επιτέλους άδεια από τον φορέα στον οποίο ανήκουμε: ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ. Είμαστε δομές που παρέχουν δια βίου μάθηση, θα πρέπει επιτέλους ΝΑ ΓΙΝΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΕΣ ΔΟΜΕΣ. Η τελευταία διορθωμένη ΥΑ (της προηγούμενης ηγεσίας) είναι μια καλή βάση. Αν εσείς κρίνετε ότι πρέπει να αλλάξει κάτι προς οποιαδήποτε κατεύθυνση να αλλάξει. Σε καμία περίπτωση όμως δεν πρέπει να είμαστε πάλι στον «αέρα» χωρίς άδεια. Θα θέλαμε επίσης να προσθέσουμε 2 πράγματα: 1) Στα κριτήρια που θα τεθούν για την αδειοδότηση είναι φανερό ότι πρέπει να ληφθεί μέριμνα και για τα ΕΕΣ που βρίσκονται στις μικρές κωμοπόλεις έτσι ώστε να μην αναγκαστεί κανένας να χάσει τη δουλειά του. Τα ΕΕΣ αυτά αν δεν είναι δυνατόν να ανταποκριθούν στις προδιαγραφές ενός ΕΕΣ θα πρέπει να μετατραπούν κατά τη γνώμη μας σε Φροντιστήρια Πληροφορικής, με τις προδιαγραφές που έχει ένα Φροντιστήριο Μ.Ε. (κτηριακά, παράβολα κλπ). Η πρόταση αυτή και δεν κλείνει κανέναν, ώστε να χάσει τη δουλειά του, αλλά και δεν απαγορεύει σε κάποιον που έχει ήδη επενδύσει ή που θέλει να επενδύσει να κάνει ένα βήμα πιο πέρα. 2) Δεν είναι αρκετά τόσα χρόνια που στις μόνες επιδοτούμενες δράσεις που συμμετείχαμε ήταν το e-εκπαιδευτείτε για τους φοιτητές και το e-γονείς για τους γονείς των μαθητών του Γυμνασίου; Η μεγάλη απορροφητικότητα που υπήρξε σε αυτές τις δράσεις οφείλετε στο γεγονός ότι είχαμε την τεχνογνωσία να το κάνουμε και μάλιστα σε πολύ λίγο χρόνο. Άλλωστε αυτό κάναμε όλα αυτά τα χρόνια «μόνοι μας». Η πρότασή μας λοιπόν είναι όλες οι επιδοτούμενες δράσεις από εδώ και πέρα να είναι ανοικτές για όλους τους πιστοποιημένους φορείς (όπως ήταν το e-εκπαιδευτείτε, το e-γονείς και το e-μηχανικοί) με αυστηρούς ελέγχους. Έτσι ο εκπαιδευόμενος να μπορεί να επιλέξει από περισσότερες εκπαιδευτικές δομές και όχι από λίγες και «εκλεκτές». Φυσικά τα ΕΕΣ δεν μπορούν να λείπουν από αυτό γιατί ξέρουν να το κάνουν ήδη πάρα πολύ καλά. E-SCHOOL ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΡΔΙΤΣΑ