Όπως γράφουν πολλοί, η συγκεκριμένη τροπολογία τους δικαιώνει, καθώς προτάσσει στους πίνακες των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής όσους έχουν μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή ή στην Σχολική Ψυχολογία ακολουθώντας αυτοί, που το βασικό τους πτυχίο ΕΙΝΑΙ στην Ειδική Αγωγή.
Βλέποντάς το από την άποψη του κύρους ενός πτυχίου θα μπορούσε να συμφωνήσει κάνεις, καθώς πρακτικά, το μεταπτυχιακό είναι ανώτερο από το προπτυχιακό.
Ωστόσο ελλοχεύει η εξής απορία. Πως γίνεται κάποιος με ένα μεταπτυχιακό να αποκτάει και εργασιακά δικαιώματα στον κλάδο του μεταπτυχιακού; Δηλαδή ένας Πολιτικός Μηχανικός αν κάνει μεταπτυχιακό στους Μηχανολόγους Μηχανικούς θα αποκτήσει και την ιδιότητα του Μηχανολόγου Μηχανικού;
Η απάντηση είναι προφανώς ΌΧΙ, καθώς ο καθένας έχει αφιερώσει αρκετά χρόνια πάνω στο πτυχίο του, στην ειδικότητά του και δεν γίνεται με ένα μεταπτυχιακό να αποκτάς τόσες γνώσεις. Ωστόσο και πάλι θα υπάρξουν και αρκετοί που θα πούνε ότι δεν είναι σωστή η σύγκριση σου, καθώς στη περίπτωσή μας ο γενικός κλάδος είναι το Παιδαγωγικό και η Ειδική Αγωγή είναι μια εξειδίκευση σε αυτόν, άρα δεν είναι λάθος το όλο σκεπτικό.
Παρόλα αυτά θα φέρω το εξής παράδειγμα: Σπουδάζεις 6 χρόνια Ιατρική και παίρνεις έπειτα ειδικότητα. Γιατί δεν μπορείς να πάρεις ειδικότητα Οδοντιάτρου; Προφανώς γιατί υπάρχει ξεχωριστή σχολή Οδοντιατρικής. Άρα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι από την στιγμή που υπάρχει ξεχωριστή σχολή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης δεν θα έπρεπε να μπορεί κανείς με ένα μεταπτυχιακό να αποκτάει τα εργασιακά δικαιώματα των αποφοίτων της σχολής πολλώ μάλλον την ιδιότητα του Ειδικού Παιδαγωγού. Αν δεν τους αρέσει η Ειδική Αγωγή έτσι όπως είναι, να κλείσουν τις σχολές και όσοι θέλουν, να κάνουν μεταπτυχιακό, έτσι ώστε να μη γίνεται το μπάχαλο του οποίου θεατές είμαστε όλοι τις τελευταίες ημέρες.
Κλείνοντας θέλω να θέσω τα εξής ερωτήματα:
• Είναι όλα τα μεταπτυχιακά νόμιμα; Δεν θα έπρεπε να υπάρχει σοβαρός και αξιοκρατικός έλεγχος σε αυτά του εσωτερικού και ειδικότερα, εξετάσεις σε αυτά του εξωτερικού; Διότι πολλά ακούγονται για πληρωμένα μεταπτυχιακά εξωτερικού, βλέπε Ιταλία, Βουλγαρία, Κύπρο κτλ.
• Γιατί οι δάσκαλοι της γενικής είναι και στους δυο πίνακες (ειδικής και γενικής); Ισχύει μήπως το, όπου μας κάτσει να βολευτούμε;
Αναλογιστείτε και αξιολογείστε σκέψεις, λόγια και πράξεις.
Όπως γράφουν πολλοί, η συγκεκριμένη τροπολογία τους δικαιώνει, καθώς προτάσσει στους πίνακες των αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής όσους έχουν μεταπτυχιακό στην Ειδική Αγωγή ή στην Σχολική Ψυχολογία ακολουθώντας αυτοί, που το βασικό τους πτυχίο ΕΙΝΑΙ στην Ειδική Αγωγή. Βλέποντάς το από την άποψη του κύρους ενός πτυχίου θα μπορούσε να συμφωνήσει κάνεις, καθώς πρακτικά, το μεταπτυχιακό είναι ανώτερο από το προπτυχιακό. Ωστόσο ελλοχεύει η εξής απορία. Πως γίνεται κάποιος με ένα μεταπτυχιακό να αποκτάει και εργασιακά δικαιώματα στον κλάδο του μεταπτυχιακού; Δηλαδή ένας Πολιτικός Μηχανικός αν κάνει μεταπτυχιακό στους Μηχανολόγους Μηχανικούς θα αποκτήσει και την ιδιότητα του Μηχανολόγου Μηχανικού; Η απάντηση είναι προφανώς ΌΧΙ, καθώς ο καθένας έχει αφιερώσει αρκετά χρόνια πάνω στο πτυχίο του, στην ειδικότητά του και δεν γίνεται με ένα μεταπτυχιακό να αποκτάς τόσες γνώσεις. Ωστόσο και πάλι θα υπάρξουν και αρκετοί που θα πούνε ότι δεν είναι σωστή η σύγκριση σου, καθώς στη περίπτωσή μας ο γενικός κλάδος είναι το Παιδαγωγικό και η Ειδική Αγωγή είναι μια εξειδίκευση σε αυτόν, άρα δεν είναι λάθος το όλο σκεπτικό. Παρόλα αυτά θα φέρω το εξής παράδειγμα: Σπουδάζεις 6 χρόνια Ιατρική και παίρνεις έπειτα ειδικότητα. Γιατί δεν μπορείς να πάρεις ειδικότητα Οδοντιάτρου; Προφανώς γιατί υπάρχει ξεχωριστή σχολή Οδοντιατρικής. Άρα καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι από την στιγμή που υπάρχει ξεχωριστή σχολή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης δεν θα έπρεπε να μπορεί κανείς με ένα μεταπτυχιακό να αποκτάει τα εργασιακά δικαιώματα των αποφοίτων της σχολής πολλώ μάλλον την ιδιότητα του Ειδικού Παιδαγωγού. Αν δεν τους αρέσει η Ειδική Αγωγή έτσι όπως είναι, να κλείσουν τις σχολές και όσοι θέλουν, να κάνουν μεταπτυχιακό, έτσι ώστε να μη γίνεται το μπάχαλο του οποίου θεατές είμαστε όλοι τις τελευταίες ημέρες. Κλείνοντας θέλω να θέσω τα εξής ερωτήματα: • Είναι όλα τα μεταπτυχιακά νόμιμα; Δεν θα έπρεπε να υπάρχει σοβαρός και αξιοκρατικός έλεγχος σε αυτά του εσωτερικού και ειδικότερα, εξετάσεις σε αυτά του εξωτερικού; Διότι πολλά ακούγονται για πληρωμένα μεταπτυχιακά εξωτερικού, βλέπε Ιταλία, Βουλγαρία, Κύπρο κτλ. • Γιατί οι δάσκαλοι της γενικής είναι και στους δυο πίνακες (ειδικής και γενικής); Ισχύει μήπως το, όπου μας κάτσει να βολευτούμε; Αναλογιστείτε και αξιολογείστε σκέψεις, λόγια και πράξεις.