Αρχική Πλαίσιο Πολιτικών Αρχών και Προτάσεων για την Οργάνωση της Δια Βίου ΜάθησηςΚείμενο Πολιτικών Κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς Δημόσια Διαβούλευση ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΣχόλιο του χρήστη ΜΑΙΡΗ ΤΖΙΩΤΗ | 17 Φεβρουαρίου 2010, 12:06
Αξιότιμη κα Υπουργέ, Ως εργαζόμενη στον τομέα της Επαγγελματικής Κατάρτισης διαπίστωσα, με ιδιαίτερη ικανοποίηση ότι η καταπολέμηση της ανεργίας μέσα από την κατάρτιση ανέργων αποτελεί στρατηγικό στόχο της νέας πολιτικής για τη Δια Βίου Μάθηση. Αναμφισβήτητα, το ευαίσθητο και πολύ σημαντικό αυτό θέμα απαιτεί περαιτέρω εξείδικευση και συνδυαστικό χειρισμό στη φάση της υλοποίησης του συστήματος. Εξάλλου, κανένας από τους ποσοτικούς ή ποιοτικούς στόχους που αναφέρονται στο κείμενο της Διαβούλευσης, δε μπορεί να επιτευχθεί ανεξάρτητα ή μονομερώς, καθώς χρειάζεται συντονισμός και πολύπλευρη αντιμετώπιση από όλους τους συναρμόδιους φορείς. Από την πλευρά τους, τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης υποστηρίζουν στη πράξη τις πολιτικές προώθησης της Απασχόλησης, ενώ όπως είναι γνωστό, πάνω από μία δεκαετία, έχουν επιδείξει αξιόλογο έργο και αξιοσημείωτα αποτελέσματα με την τοποθέτηση εκατοντάδων ανέργων σε θέσεις εργασίας. Ο ρόλος αυτός, παρόλο που δεν ανήκει (καθαρά) στα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης, καθώς τους έχει δοθεί άτυπα, συμπληρώνει, ωστόσο, τις υποχρεώσεις τους ως προς τα αποτελέσματα των προγραμμάτων Συνεχιζόμενης Επαγγελματικής Κατάρτισης ανέργων. Τα αποτελέσματα αυτά έχουν καταγραφεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες και έχουν αξιολογηθεί από το ΕΚΕΠΙΣ, ενώ αποτελούν έναν ακόμη δείκτη ορθής λειτουργίας, ευαισθητοποίησης και άμεσης ανταπόκρισης τους, στην αντιμετώπιση των διαρθρωτικών προβλημάτων της ανεργίας. Η συντριπτική πλειοψηφία των Κέντρων Επαγγελματικής Κατάρτισης θεωρούν την προώθηση στην απασχόληση και τις τοποθετήσεις ανέργων, αναπόσπαστο μέρος της δουλειάς τους. Είναι, άλλωστε, πιστοποιημένοι φορείς και διαθέτουν όλες τις απαραίτητες υποδομές και την τεχνογνωσία (όπως χώρους, υλικοτεχνική υποστήριξη, εξειδικευμένα στελέχη, σύγχρονα εργαλεία και μεθόδους επαγγελματικής συμβουλευτικής και προώθησης στην απασχόληση, κλπ), καθώς συνεργάζονται με επιχειρήσεις όλων των τομέων και κλάδων της οικονομίας. Όλα τα μεγάλα και οργανωμένα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης διαθέτουν πλήρως ενημερωμένα Μητρώα συνεργαζόμενων επιχειρήσεων, με την αξιοποίηση των οποίων διαμεσολαβούν και προωθούν άμεσα τους καταρτισθέντες των προγραμμάτων τους, τόσο στην πρακτική άσκηση, όσο και σε σχετιζόμενες με τα προγράμματα τους, θέσεις εργασίας. Εκτιμώ λοιπόν ότι, τα Κέντρα Επαγγελματικής Κατάρτισης μπορούν να εξελιχθούν σε αξιόπιστους φορείς για την ανάπτυξη και υποστήριξη στοχευμένων δράσεων τοποθέτησης ανέργων σε θέσεις εργασίας επιχειρήσεων σε όλη τη χώρα. Για να μπορέσουν, όμως, να αναλάβουν υπεύθυνα και αποτελεσματικά και αυτό το ρόλο, θα πρέπει στο νέο πλαίσιο για την Απασχόληση και τη Δια Βίου Μάθηση να αναγνωριστεί και θεσμικά το σημαντικό έργο που έχουν πραγματοποιήσει μέχρι τώρα και να πιστοποιηθούν για ανάληψη ευθυνών και καθηκόντων Τοποθέτησης ανέργων στην αγορά εργασίας, με βάση ειδικά κριτήρια τα οποία θα σχετίζονται με τις εξειδικευμένες υπηρεσίες που είναι σε θέση να προσφέρουν και σε αυτό τον τομέα, συμβάλλοντας καθοριστικά στην καταπολέμηση της ανεργίας στα επόμενα χρόνια.