Αρχική Πλαίσιο Πολιτικών Αρχών και Προτάσεων για την Οργάνωση της Δια Βίου ΜάθησηςΚείμενο Πολιτικών Κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς Δημόσια Διαβούλευση ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΣχόλιο του χρήστη Ιωαννίδης Νέστωρ Πρόεδρος του ΔΣ της ΕΠΥ | 17 Φεβρουαρίου 2010, 12:00
Παρέμβαση της ΕΠΥ (www.epy.gr) Στη δημόσια διαβούλευση Η Πληροφορική Η επιστήμη της Πληροφορικής με τις ραγδαίες εξελίξεις της, είναι γεγονός ότι απαξιώνει τις όποιες γνώσεις σε συντομότερο χρονικό διάστημα από ότι άλλες επιστήμες. Η πενταετία που για άλλες επιστήμες είναι ο μέσος όρος, για την Πληροφορική είναι ήδη πολύ. Επιπλέον, μελέτες προβλέπουν ότι για τους νέους εργαζόμενους στην Πληροφορική η κινητικότητα στον χώρο εργασίας μπορεί να περιλαμβάνει αλλαγή αντικειμένου πολλές φορές στην διάρκεια της εργασιακής τους ζωής. Με αυτά τα δεδομένα, η ανάγκη διαρκούς ενημέρωσης θα είναι συνυφασμένη με την εργασία πολύ περισσότερο από όσο σήμερα. Η παραπάνω ενημέρωση με τα σημερινά δεδομένα είναι έτσι και αλλιώς δυσχερής δεδομένου του μεγάλου όγκου πληροφοριών σε συνδυασμό με τις πραγματικές ανάγκες. Ακόμα δεν θα πρέπει να παραβλέπουμε ότι, σε ετήσια βάση οι νέοι πτυχιούχοι των τμημάτων Πληροφορικής (Ελλάδα και Εξωτερικό) ανέρχονται σε κάποιες χιλιάδες, ενώ παραμένουν κενές αρκετές θέσεις εργασίας. Για το συγκεκριμένο θέμα ήδη έχει πραγματοποιηθεί η έρευνα "Ανάλυση της αντιστοίχισης εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας στην Πληροφορική" που χρηματοδοτήθηκε από το Παρατηρητήριο για την Κοινωνία της Πληροφορίας και διενεργήθηκε από την ΕΠΥ και τα τμήματα Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιά, του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας και του Τμήματος Πληροφορικής του Τ.Ε.Ι. Αθήνας. Η ΕΠΥ Στα άρθρα 3.2 και 3.7 του καταστατικού μας αναφέρεται η ανάγκη ενημέρωσης των μελών μας στις εξελίξεις της επιστήμης. Η ΕΠΥ σήμερα αριθμεί πάνω από 5.000 μέλη και εκπροσωπεί την χώρα μας στην International Federation for Informatics Professionals (IFIP). Τα μέλη της είναι επιστήμονες Πληροφορικής Πολυτεχνείων, Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. καθώς και επαγγελματίες Πληροφορικής. Διενεργεί ετήσιο Επιστημονικό Συνέδριο Πληροφορικής (PCI) σε συνεργασία με τμήματα Πληροφορικής. Διενεργεί τον Πανελλήνιο Διαγωνι-σμό Πληροφορικής (www.pdp.gr) για μαθητές Γυμνασίου – Λυκείου, με σημαντικές διεθνείς διακρίσεις τα τελευταία χρόνια. Νομοθετικό πλαίσιο Το νομοθετικό πλαίσιο που αφορά στην "Συστηματοποίηση της δια βίου μάθησης", αναπτύσσεται στα άρθρα του νόμου 3369, ΦΕΚ 171 τεύχος Α της 06 Ιουλίου 2005. Στο άρθρο 11 "Εξουσιοδοτικές και άλλες διατάξεις περί δια βίου μάθησης", και ειδικά στην §6 προσθέτει και άλλους "φορείς παροχής δια βίου εκπαίδευσης και δια βίου κατάρτισης" σε αυτούς του άρθρου 2. Αναφέρει συγκεκριμένα: "Με απόφαση του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ή με κοινή υπουργι-κή απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων και του κατά περίπτωση αρμό-διου Υπουργού, κατόπιν γνώμης της Εθνικής Επιτροπής Δια Βίου Μάθησης, μπορούν να ορίζονται και άλλοι φορείς παροχής δια βίου εκπαίδευσης, πέραν των προβλεπόμενων στο άρθρο 2 του νόμου αυτού, οι οποίοι θα υλοποιούν προγράμματα κατά τις διατάξεις του νόμου αυτού. ..." Το αίτημα Στον χώρο της Πληροφορικής διαπιστώνεται η έλλειψη ενός φορέα που θα συγκέντρωνε με επιστημονικό τρόπο τις πληροφορίες από τις δύο συνιστώσες (Πανεπιστήμια, Επιχειρήσεις) και θα προσέφερε την απαιτούμενη γνώση. Η ΕΠΥ θεωρεί ότι έχει όλα τα εχέγγυα να αποτελέσει την γέφυρα ανάμεσα σε αυτές τις δύο ομάδες. Επιπλέον η μακροχρόνια συνεργασία της ΕΠΥ με όλα τα τμήματα Πληροφορικής της χώρας, μέσω του Πανελληνίου Συνεδρίου που διοργανώνει σε ετήσια βάση (πρακτικά ΙΕΕΕ και Springer) και μέσω του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Πληροφορικής (φέτος διεξάγεται ο 22ος), προδιαγράφει την επιστημονική υποστήριξη της προσπάθειας. Ακόμη η μελέτη που προαναφέρθηκε, ευελπιστούμε να αποτελέσει πηγή πληροφοριών για την αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των τμημάτων Πληροφορικής, που διενεργείται σε βάση διετίας. Μέσω της μελέτης, οι επιχειρήσεις Πληροφορικής και όχι μόνο, δημοσιοποιούν με ένα περισσότερο διεισδυτικό και στοχευμένο τρόπο τις ανάγκες τους. Με αυτό τον τρόπο η δια βίου μάθηση δεν θα σπαταλά πόρους αλλά θα γίνεται στοχευμένα και με μετρήσιμα αποτελέσματα. Για τους λόγους αυτούς προτείνεται η ΕΠΥ να γίνει φορέας δια βίου εκπαίδευσης για τα μέλη της.