Αρχική Πλαίσιο Πολιτικών Αρχών και Προτάσεων για την Οργάνωση της Δια Βίου ΜάθησηςΚείμενο Πολιτικών Κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς Δημόσια Διαβούλευση ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΣχόλιο του χρήστη Πέτρος Μανεσιώτης | 17 Φεβρουαρίου 2010, 14:42
Αξιότιμη κα. Υπουργέ, Αξιότιμοι κ.κ., Με αφορμή την ανοικτή διαβούλευση για τη Δια Βίου Μάθηση και ως εκπαιδευτής ενηλίκων και διευθυντής στο Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Πειραιά, θα ήθελα να υποβάλω τις παρακάτω προτάσεις σχετικά με τον θεσμό των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας: 1. Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας με τη μέχρι σήμερα επιτυχή παρουσία τους αποτελούν σημαντικό πυλώνα της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα καθώς έχουν δώσει την ευκαιρία σε ενήλικες να ολοκληρώσουν τη γυμνασιακή τους εκπαίδευση. Τώρα, πρέπει να πάμε αποφασιστικά ένα βήμα πιο μπροστά με την επέκταση του θεσμού και σε μεταγυμνασιακό/λυκειακό επίπεδο. Με τον τρόπο αυτό θα καλυφθεί ένα μεγάλο κενό που υπάρχει μέχρι σήμερα για τους ενήλικες που θέλουν να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους (γενική και επαγγελματική). 2. Ειδική διαβούλευση για όλα τα θέματα των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας με στόχο έναν νέο κανονισμό λειτουργίας, που είναι επιτακτική ανάγκη. Ο νέος κανονισμός λειτουργίας πρέπει να έχει ως άξονες την υπάρχουσα εμπειρία και μια ανθρωποκεντρική αντίληψη για την εκπαίδευση στα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας. 3. Να ξεκινήσει ο προγραμματισμός για την επόμενη χρονιά και να προβλεφθούν οι απαραίτητες ενέργειες ώστε να μην επαναληφθούν τα μεγάλα προβλήματα των τελευταίων χρόνων στη λειτουργία του θεσμού. Το προσωπικό των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (στελέχη, αποσπασμένοι και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί, σύμβουλοι & γραμματείς) θα πρέπει να γνωρίζουν έγκαιρα και υπεύθυνα τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν. 4. Είναι επιτακτική η ανάγκη για άμεση ενεργοποίηση της επιμόρφωσης του συνόλου της κοινότητας των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας. Η εφαρμογή θα πρέπει να είναι ουσιαστική, καινοτόμα και να στηρίζεται στις αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων. 5. Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας, χρειάζεται να έχουν στενή και ουσιαστική συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση (Νομαρχίες, Δήμοι) και τους κοινωνικούς φορείς (ΓΣΕΕ, Εργατικά κέντρα, Επαγγελματικοί σύλλογοι, κ.α.). Η προγραμματική συνεργασία θα πρέπει να έχει ως άξονες την πληροφόρηση των πολιτών, το σχεδιασμό και τη στήριξη της υλοποίησης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων. Με τιμή, Πέτρος Μανεσιώτης