Αρχική Πλαίσιο Πολιτικών Αρχών και Προτάσεων για την Οργάνωση της Δια Βίου ΜάθησηςΚείμενο Πολιτικών Κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς Δημόσια Διαβούλευση ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΣχόλιο του χρήστη Ε.Ν.Κ. | 17 Φεβρουαρίου 2010, 16:49
Συγχαρητήρια με την απόφασή σας ν' ασχοληθείτε με το θέμα αυτό και να το θέσετε προς διαβούλευση. Έχω να προτείνω τα εξής : 1. Για την εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση των μικρότερων ηλικιών 18 ετών και άνω : Εκσυγχρονισμός και αναβάθμιση των ΙΕΚ : Πιστοποιητικά => μεγαλύτερη αναγνωρισιμότητα ως τίτλου μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Ειδικότητες => επαγγελματικά δικαιώματα για όλες τις ειδικότητες. Εκπαιδευτική ύλη => ριζική αναβάθμιση & οργάνωση της εκπαιδευτικής ύλης και του εκπαιδευτικού υλικού που παρέχεται στους εκπαιδευόμενους. Ταυτόχρονη πρόσβαση σε διαδικτυακές βιβλιοθήκες κλπ. Εκπαιδευτές => επιλογή εκπαιδετών με κριτήρια αξιοκρατικά. Επίσης, έμφαση να δίνεται στην εμπειρία τους στο αντικείμενο διδασκαλίας και όχι μόνο στη συγκέντρωση τίτλων σπουδών. Συνεχής επιμόρφωση των εκπαιδευτών, στην εκπαίδευση ενηλίκων, ως ιδιαίτερη κατηγορία. 2. Για την ιδιαίτερη κατηγορία ενηλίκων 35 ετών και άνω (στην οποία ανήκω κι εγώ) : Υπάρχει μεγάλη ανάγκη και διάθεση για επαγγελματική επιμόρφωση και κατάρτιση, ή ακόμα και εκπαίδευση για τους εξής λόγους: οι περισσότεροι είμαστε εργαζόμενοι και με οικογενειακές υποχρεώσεις που δεν μας επιτρέπουν να παρακολουθούμε μαθήματα με φυσική παρουσία, αλλά μόνο από απόσταση. Οι αυξημένες υποχρεώσεις μας, δεν μας επιτρέπουν επίσης την πληρωμή υπέρογκων διδάκτρων π.χ. ΕΑΠ (για σύνολο 12 ή 13 ενοτήτων που απαιτούνται για τη λήψη πτυχίου) ή ακόμα χερότερα, την "τύχη βουνό" που πρέπει να έχει κάποιος για να φοιτήσει σ' αυτό... Η μόνη διέξοδός μας (κι αυτή ύστερα από επιτυχή κλήρωσή μας) είναι τα προγράμματα Δια Βίου Μάθησης από ΑΠόσταση ( στα ΚΕ.ΔΒΜ.ΑΠ.), μια φιλόδοξη προσπάθεια με πολύ καλή προοπτική - στην περίπτωση που αναβαθμιστεί και διευρυνθεί - έτσι ώστε να περιλαμβάνει όλους τους πολίτες και κυρίως τους εργαζόμενους (στον Ιδιωτικό και το Δημόσιο τομέα), με περιορισμένο χρόνο λόγω οικογενειακών υποχρεώσεων, ηλικίας 30, 40 και άνω, που όμως έχουν τη θέληση και δίψα για μάθηση, επιμόρφωση, εκπαίδευση, μετεκπαίδευση, γνώση, όχι γενικά κι αόριστα, αλλά συνειδητά και με συγκεκριμένες προτιμήσεις σε τομείς όπως π.χ. η λογιστική, ή πληροφορική κλπ. Δώστε έμφαση και νέα πνοή σ' αυτά τα προγράμματα, στην διεύρυνσή τους, ώστε να μπορούν να συμμετέχουν όσοι ενδιαφέρονται χωρίς κλήρωση, στην αναβάθμιση των προγραμμάτων σπουδών, της εκπαιδευτικής ύλης & του εκπαιδευτικού υλικού, της επαγγελματικής αναγνωρισιμότητας των πιστοποιητικών,της σωστής επιλογής εκπαιδευτών και της επιμόρφωσής τους στην εκπαίδευση ενηλίκων και όλα τα υπόλοιπα, όπως η μεγάλη και αθρόα συμμετοχή των πολιτών θα έρθουν... Δίκαια ισχυρίζεστε ότι η μάθηση αποτελεί δικαίωμα για όλους. Εύχομαι καλή επιτυχία στην προσπάθειά σας αυτή!