Σχετικά με αυτό που τιτλοφορείται ως: "Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ" σε κάποιο σημείο αναφέρει "οι γονείς παιδιών με 67% χωρίς σπουδές στην Ε.Α.Ε.": Στην υπό διαβούλευση Υπουργική Απόφαση δεν αναγράφεται το χωρίς σπουδές στην Ε.Α.Ε. - είναι κάτι που μάλλον πρόσθεσε η ΔΟΕ, αν είναι δική της η ανακοίνωση. Και πολύ δικαίως δεν αναγράφεται καθώς δε θα μιλάμε πια και για τα αυτονόητα. Ένας που είναι εκπαιδευτικός και έχει παιδί με αναπηρία εκτιμάτε εσείς ότι δεν έχει σπουδές στην Ε.Α.Ε.;
Όχι βέβαια ΓΙΑΤΙ είμαστε με σπουδές στην Ε.Α.Ε.:
• Είμαστε εκπαιδευτικοί, γεγονός που σημαίνει ότι έχουμε το θεωρητικό πλαίσιο της εκπαίδευσης.
• Ευαισθητοποιηθήκαμε σε θέματα αναπηρίας και όχι μόνο, απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή της συμπερίληψης (inclusive education). Η κουλτούρα μας συνάδει με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση και το «ένα σχολείο για όλους».
• Εκπαιδευτήκαμε για να μπορούμε να παρέχουμε ολοκληρωμένη υποστήριξη στα παιδιά μας και συγκεκριμένα παράλληλη στήριξη όχι μειωμένου ωραρίου.
• Εκπαιδεύουμε τα παιδιά μας από τη στιγμή που γεννιούνται 24 ώρες το 24ωρο εφ’ όρου ζωής, όχι μόνο για τη σχολική ετοιμότητα, τις σχολικές δεξιότητες, αλλά και την κοινωνική προσαρμογή στόχοι της ειδικής αγωγής (Πλαίσιο Αναλυτικού Προγράμματος Ειδικής Αγωγής - Π.Α.Π.Ε.Α.).
• Εκπαιδευόμαστε και εφαρμόζουμε θεραπευτικά προγράμματα (εργοθεραπείες, λογοθεραπείες, φυσιοθεραπείες) καθημερινά, καθώς οι 2 ώρες εβδομαδιαίως δεν αρκούν για την επίτευξη των στόχων των ειδικών θεραπευτών.
• Στηρίζουμε συναισθηματικά τα παιδιά μας και τα αδέρφια τους.
• Το γεγονός ότι στις αναπηρίες δεν υπάρχουν στεγανά όρια σε επίπεδο εκπαιδευτικής πρακτικής, εκπαιδευόμαστε και εφαρμόζουμε πρακτικές που εφαρμόζονται και σε άλλες αναπηρίες εκτός από αυτή του παιδιού μας (κοινωνικό συμβόλαιο, κοινωνική ιστορία, δομημένο πρόγραμμα κ.α). Για το λόγο αυτό ένας γονιός παιδιού με τύφλωση θα μπορούσε να βοηθήσει ένα παιδί με αυτισμό στο σχολείο σε επίπεδο αισθητηριακής επεξεργασίας (απτικά ερεθίσματα, ακουστικά ερεθίσματα).
Σχετικά με αυτό που αναγράφεται "μεγάλη μοριοδότηση στα κοινωνικά κριτήρια": Θα σας αναφέρω ότι είμαστε η πιο ολιγάριθμη κοινωνική ομάδα (123 άτομα όλων των ειδικοτήτων σε όλη την Ελλάδα χρόνια τώρα), η οποία δεν επιδίωξε ποτέ να αποτελεί ιδιαίτερη κοινωνική κατηγορία, δεν αυξάνεται γεωμετρικά κι ούτε το επιδιώκει. Δε νομίζω ότι οι περίπου 80 γονείς - εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονται σχεδόν κάθε χρόνο, να αποτελούν μεγάλο ποσοστό στις περίπου 20.000 προσλήψεις αναπληρωτών.
Και επειδή σε αυτή τη διαβούλευση γίνεται λόγος συνεχώς για ισότητα ευκαιριών, να σας θυμίσω: "Δεν υπάρχει τίποτε πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των ανίσων". Γιατί να ξέρετε ότι οι δυνατότητές μας για απομάκρυνση από το ιατρικό, θεραπευτικό περιβάλλον και τη «ρουτίνα» των παιδιών μας δεν υπάρχουν. Οπότε σίγουρα δεν είμαστε επί ίσοις όροις με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.
Σχετικά με αυτό που τιτλοφορείται ως: "Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΟΕ" σε κάποιο σημείο αναφέρει "οι γονείς παιδιών με 67% χωρίς σπουδές στην Ε.Α.Ε.": Στην υπό διαβούλευση Υπουργική Απόφαση δεν αναγράφεται το χωρίς σπουδές στην Ε.Α.Ε. - είναι κάτι που μάλλον πρόσθεσε η ΔΟΕ, αν είναι δική της η ανακοίνωση. Και πολύ δικαίως δεν αναγράφεται καθώς δε θα μιλάμε πια και για τα αυτονόητα. Ένας που είναι εκπαιδευτικός και έχει παιδί με αναπηρία εκτιμάτε εσείς ότι δεν έχει σπουδές στην Ε.Α.Ε.; Όχι βέβαια ΓΙΑΤΙ είμαστε με σπουδές στην Ε.Α.Ε.: • Είμαστε εκπαιδευτικοί, γεγονός που σημαίνει ότι έχουμε το θεωρητικό πλαίσιο της εκπαίδευσης. • Ευαισθητοποιηθήκαμε σε θέματα αναπηρίας και όχι μόνο, απαραίτητη προϋπόθεση για την εφαρμογή της συμπερίληψης (inclusive education). Η κουλτούρα μας συνάδει με τη συμπεριληπτική εκπαίδευση και το «ένα σχολείο για όλους». • Εκπαιδευτήκαμε για να μπορούμε να παρέχουμε ολοκληρωμένη υποστήριξη στα παιδιά μας και συγκεκριμένα παράλληλη στήριξη όχι μειωμένου ωραρίου. • Εκπαιδεύουμε τα παιδιά μας από τη στιγμή που γεννιούνται 24 ώρες το 24ωρο εφ’ όρου ζωής, όχι μόνο για τη σχολική ετοιμότητα, τις σχολικές δεξιότητες, αλλά και την κοινωνική προσαρμογή στόχοι της ειδικής αγωγής (Πλαίσιο Αναλυτικού Προγράμματος Ειδικής Αγωγής - Π.Α.Π.Ε.Α.). • Εκπαιδευόμαστε και εφαρμόζουμε θεραπευτικά προγράμματα (εργοθεραπείες, λογοθεραπείες, φυσιοθεραπείες) καθημερινά, καθώς οι 2 ώρες εβδομαδιαίως δεν αρκούν για την επίτευξη των στόχων των ειδικών θεραπευτών. • Στηρίζουμε συναισθηματικά τα παιδιά μας και τα αδέρφια τους. • Το γεγονός ότι στις αναπηρίες δεν υπάρχουν στεγανά όρια σε επίπεδο εκπαιδευτικής πρακτικής, εκπαιδευόμαστε και εφαρμόζουμε πρακτικές που εφαρμόζονται και σε άλλες αναπηρίες εκτός από αυτή του παιδιού μας (κοινωνικό συμβόλαιο, κοινωνική ιστορία, δομημένο πρόγραμμα κ.α). Για το λόγο αυτό ένας γονιός παιδιού με τύφλωση θα μπορούσε να βοηθήσει ένα παιδί με αυτισμό στο σχολείο σε επίπεδο αισθητηριακής επεξεργασίας (απτικά ερεθίσματα, ακουστικά ερεθίσματα). Σχετικά με αυτό που αναγράφεται "μεγάλη μοριοδότηση στα κοινωνικά κριτήρια": Θα σας αναφέρω ότι είμαστε η πιο ολιγάριθμη κοινωνική ομάδα (123 άτομα όλων των ειδικοτήτων σε όλη την Ελλάδα χρόνια τώρα), η οποία δεν επιδίωξε ποτέ να αποτελεί ιδιαίτερη κοινωνική κατηγορία, δεν αυξάνεται γεωμετρικά κι ούτε το επιδιώκει. Δε νομίζω ότι οι περίπου 80 γονείς - εκπαιδευτικοί που προσλαμβάνονται σχεδόν κάθε χρόνο, να αποτελούν μεγάλο ποσοστό στις περίπου 20.000 προσλήψεις αναπληρωτών. Και επειδή σε αυτή τη διαβούλευση γίνεται λόγος συνεχώς για ισότητα ευκαιριών, να σας θυμίσω: "Δεν υπάρχει τίποτε πιο άνισο από την ίση μεταχείριση των ανίσων". Γιατί να ξέρετε ότι οι δυνατότητές μας για απομάκρυνση από το ιατρικό, θεραπευτικό περιβάλλον και τη «ρουτίνα» των παιδιών μας δεν υπάρχουν. Οπότε σίγουρα δεν είμαστε επί ίσοις όροις με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς.