Αρχική Πλαίσιο Πολιτικών Αρχών και Προτάσεων για την Οργάνωση της Δια Βίου ΜάθησηςΚείμενο Πολιτικών Κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς Δημόσια Διαβούλευση ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΣχόλιο του χρήστη ΙΩΑΝΝΑ ΦΑΡΣΑΡΗ | 17 Φεβρουαρίου 2010, 22:25
Το θέμα που θα ήθελα πρώτα να θίξω μέσω αυτής της διαβούλευσης έχει να κάνει με την επιλογή των εκπαιδευτών και πιο συγκεκριμένα με τις συνεντεύξεις που διενεργήθηκαν για μία σειρά από προκηρύξεις από το ΙΔΕΚΕ για τα εξ’ αποστάσεως προγράμματα κατάρτισης. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια της αξιολόγησης των αιτούντων εκπαιδευτικών το Σεπτέμβριο 2009 ενημερωθήκαμε ότι όλες οι συνεντεύξεις θα πραγματοποιηθούν στην Αθήνα, ακόμα και για αιτούντες σαν και εμένα, κατοίκους άλλων περιοχών των οποίων οι αιτήσεις αφορούσαν περιφέρειες εκτός Αττικής, χωρίς μάλιστα τη ρητή σχετική αναφορά στο κείμενο της προκήρυξης της σχετικής πράξης. Επίσης να σημειωθεί ότι η σχετική ανακοίνωση έγινε τρεις ημερολογιακές ημέρες πριν την διεξαγωγή των συνεντεύξεων. Η μη δυνατότητα παρουσίας μου στη συνέντευξη λόγω των επαγγελματικών μου υποχρεώσεων, είχε σαν αποτέλεσμα τον αποκλεισμό μου εκτός από το συγκεκριμένο πρόγραμμα στο οποίο αναφερόταν η πρόσκληση για συνέντευξη και από τον πίνακα κατάταξης εκπαιδευτικών στα ΚΕΕ της χώρας. Εφόσον η συνέντευξη κρίνεται απαραίτητη, σε βαθμό που η μη παρουσία σε αυτή να ακυρώνει όλα τα υπόλοιπα προσόντα του υποψηφίου διερωτώμαι γιατί δεν πραγματοποιούνται οι συνεντεύξεις τηλεφωνικά ή μέσω τηλεδιάσκεψης για τους εκπαιδευτές οι οποίοι αιτούνται τη διδασκαλία σε προγράμματα στην περιφέρεια κατοικίας τους εκτός Αθηνών. Η τεχνολογία, την οποία μάλιστα καλούμαστε να χρησιμοποιήσουμε εκτενώς στα εξ’ αποστάσεως προγράμματα εκπαίδευσης προσφέρει τις λύσεις και προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι με αυτά τα διαθέσιμα μέσα στην Ελλάδα –μία Ευρωπαϊκή χώρα κατά τα άλλα- του 2010 όπου δαπανούνται τεράστιοι πόροι –ευρωπαϊκοί και εθνικοί- για τη λεγόμενη ψηφιακή σύγκλιση, την ηλεκτρονική διακυβέρνηση και την οικονομία της γνώσης, η Διοίκηση του ΙΔΕΚΕ έχει αποφασίσει, αγνοώντας τις διαμαρτυρίες δεκάδων υποψηφίων από όλη την Ελλάδα, τη διεξαγωγή των συνεντεύξεων με αυτό τον τρόπο. Τέλος, σχόλια και παρατηρήσεις επί της εκπαιδευτικής διαδικασίας και των εκπαιδευτικών εργαλείων που χρησιμοποιούνται έχουμε κάνει όλοι μας μέσα από το δελτίο αξιολόγησης που συμπληρώνουμε στο τέλος κάθε προγράμματος. Ελπίζω να ληφθούν υπόψη. Δρ Φαρσάρη Ιωάννα