Αρχική Πλαίσιο Πολιτικών Αρχών και Προτάσεων για την Οργάνωση της Δια Βίου ΜάθησηςΚείμενο Πολιτικών Κατευθύνσεων του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προς Δημόσια Διαβούλευση ΠΡΟΣ ΜΙΑ ΝΕΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑΣχόλιο του χρήστη ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΧΑΡΙΣΗΣ | 17 Φεβρουαρίου 2010, 23:12
Αξιότιμη Κυρία Υπουργέ Αξιόλογες παρατηρήσεις έχουν καταγραφεί όλες τις ημέρες της δημόσιας διαβούλευσης και σε πολλά σημεία όσα ήθελα και γώ προσωπικά να τονίσω έχουν ήδη αναφερθεί.Περίμενα βέβαια να δω ενυπόγραφες παρεμβάσεις από πολλούς που είχαν άμεση σχέση με τη δια Βίου Μάθηση και μάλιστα με εντονότερη παρουσία από πολλούς και σίγουρα από εμένα.Δυστυχώς όμως για λόγους που οι ίδιοι ή οι ίδιες έκριναν σιώπησαν ενώ η εμπειρία τους δεν είναι για να μένει ανενεργή. Έτσι λοιπόν με μοναδικό γνώμονα σε αυτή την παρέμβασή μου το ενδιαφέρον για το χώρο που τόσα έχει να προσφέρει στον σύγχρονο πολίτη της χώρας επιτρέψτε μου να τολμήσω να τονίσω ορισμένα σημεία που καλό είναι να προσεχθούν: 1. Στη χώρα μας λειτουργούν Σ.Δ.Ε σε Φυλακές και μάλιστα με αυξητική τάση τόσο στο συνολικό αριθμό τους όσο και σε επίπεδο αριθμού εκπαιδευόμενων. Οι ιδιαιτερότητες των μονάδων αυτών επιβάλλει ξεχωριστή προσέγγιση τόσο σε επίπεδο πλαισίου, στελέχωσης, όσο και μεθοδολογίας. Η εμπειρία μου σε αυτά έδειξε ότι καλό είναι να αποτελούν ενιαίο πλαίσιο και όχι απλά να περιλαμβάνονται σε όποια γεωγραφική περιφέρεια. 2. Είναι γνωστό ότι πέρα από τα οικονομικά προβλήματα στα Σ.Δ.Ε. - σοβαρότατος παράγοντας για τους εκπαιδευτές μα και τους Διευθυντές- από το Σεπτέμβριο του 2008 δεν υποστηρίζονται από Περιφερειακούς Συμβούλους που είχαν πέραν των άλλων υποχρεώσεων και ευθύνη για την επιμόρφωση των εκπαιδευτών. 3. Είναι καλό στο νέο δίκτυο να ξεκαθαριστούν οι ρόλοι μεταξύ Περιφερειακών Συμβούλων και Περιφερειακών Αξιολογητών γιατί η περιβόητη ΄΄αρχή της αλληλοσυμπληρωματικότητας΄΄ δεν μπορεί να οδηγεί σε στοχοπροσηλωμένη δράση. Θα ήταν καλό να πάψει ο θεσμός να είναι σχέση έργου και να αποκτήσει θεσμικό χαρακτήρα ακόμη και σε επίπεδο νομού. 4.Στην δια βίου μάθηση ανήκουν και τρια Ιερατικά Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Καρδίτσας, Καλαμάτας, Κατερίνης) τα οποία με Υ.Α. λίγο καιρό πριν τις τελευταίες εκλογές έχασαν το χαρακτήρα τους με σοβαρές συνέπειες για τους εκπαιδευόμενους ιερείς ή υποψήφιους ιερείς.Ενώ είχαν 2 κύκλους σπουδών τον Α΄και τον Β΄κύκλο που οδηγούσαν αντίστοιχα σε ισοτιμία με το Γυμνάσιο και το Λύκειο με την προϋπόθεση για το δεύτερο τη φοίτηση για μια χρονιά σε εκκλησιαστικό Ι.Ε.Κ. (δομή που ποτέ δεν δημιουργήθηκε αλλά υποκαταστάθηκε από προγράμματα εκκλησιαστικής εκπαίδευσης των Ι.Ε.Κ.) από τον περασμένο καλοκαίρι και χωρίς να έχει αλλάξει ο ιδρυτικός νόμος οι δύο κύκλοι έγιναν ένας και οδηγεί απλά σε ένα πιστοποιητικό και όχι ξεκάθαρα σε τίτλο τουλάχιστον ισότιμο με το Γυμνάσιο, ούτε καν λόγος για λυκειακή βαθμίδα. Ήδη τα σχολεία ζήτησαν την επαναφορά στην αρχική τους μορφή.Αυτό όσο αφορά τους εκπαιδευόμενους γιατί για τους εκπαιδευτές περά από μια επιμόρφωση που έγινε στην έναρξη της λειτουργίας τους δεν έτυχαν άλλη επιμόρφωση και αυτό ακόμη και για συναδέλφους που είναι πρωτοδιόριστοι και χωρίς καμία εμπειρία τουλάχιστον στην εκπαίδευση ενηλίκων 5.Ο νόμος για την Ειδική Αγωγή προβλέπει την διασύνδεση με τη δια βίου Μάθηση μα ιδιαίτερα θα πρέπει να προσεχθεί η προοπτική αυτόνομης διαβίωσης κυρίως ατόμων με αυτισμό σε συνδυασμό τη δια βίου μάθηση. 6.Η αξιοποίηση της εμπειρίας όσων έχουν εμπλακεί δημιουργικά στη δια Βίου Μάθηση γνωρίζουμε ότι δεν είναι δεδομένο αλλά ας είναι ευχή! ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΣΑΣ ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ